Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe HD5770 videokaart gekocht. Dit zou het eerste onderdeel zijn voor mijn nieuwe comuter. Ik wou het in delen kopen omdat ik op dit moment nog niet alles bij elkaar heb om in een keer alle onderdelen te kopen.
Het probleem is als volgt; als ik de drivers installeer op Windows XP dan blijfd hij haken en loopt hij vast en kan ik niets meer. Als ik hem een uur of wat laat staan is hij klaar en kan ik opnieuw opstarten. Als ik hem opnieuw opstart zie ik een zwart scherm met alleen het pijltje van mijn muis.
Opzich heel erg vreemd want hij doet het wel oke bij Windows 7. De reden dat ik dan toch ook Windows XP gebruik is dat die net iet sneller is omdat de rest van mijn computer al aardig oud is.

Ik heb meerdere malen andere catalyst versies geprobeerd te installeren, eerst die van CD daarna 10,7 - 10,8 - 10,9
heb op forums gezocht maar geen duidelijk andwoord en weinig topics

Dus mijn vraag is eigenlijk; Hoe krijg ik mijn videokaart werkend op windows XP

via scan met AIDA32
Huidige PC:

Processor : Intel Celeron D 3,46Ghz
Motherboard Properties
Motherboard ID 03/17/2007-SiS-671-6A7IGFK8C-00
Motherboard Name Unknown
Intern: 2.5 GB
Voeding: Fatal1ty 550W

[ Voor 13% gewijzigd door dave994 op 29-09-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ten eerste zou het wel handig zijn als je even zou kijken welke onderdelen e nu precies in je pc zitte (merk+typenummer).
En staat je pcie slot als primair geselecteerd?
Is trouwens 2.5gb niet een beetje een vreemde grote voor werkgeheugen? Tripple channel met verschillende reepjes ofzo?

Edit: je weet zeker dat je pci-e x16 2.0 hebt en niet 1.0? dit zou backwards compatibel moeten zijn maar dit is niet altijd zoals het hoort.

[ Voor 19% gewijzigd door patrick.k op 28-09-2010 23:29 ]

• dave994
nou kijk,

op 7 doet hij het wel dus waarom op xp niet?
heb trouwens wel de goede drivers gedownload als die vraag komt.
ik had eerst 2gb en had nog 512mb liggen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Welke videokaart had je hiervoor? (Of welke on-board chip) want bij WinXP moet je deze geforceerd verwijderen (er blijven bestanden over) Win7 installeerd automatisch. En deactiveert automatisch de juiste drivers.

Deze (in veilige modus) over je install halen en alle "Graphic" of "VGA" drivers weghalen. OOK die van ATI!
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

REBOOT NU EERST.

Hierna haal je de nieuwste Drivers van ATI binnen:
http://sites.amd.com/us/g...s/Pages/radeon-xp-32.aspx

REBOOT WEER.

Wat heb je eigenlijk voor ram..? Want 2GB dual channel (2x1GB of 4x512MB) is veel sneller als 2.5GB single channel :S .

Edit: Was die 2GB 2x1GB of 1x2GB. Want als het 2x1 was zou ik die 512MB eruit trekken... Als het 2GB + 512MB was kan het wel, want dan was het sowieso al single channel :P .

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2010 08:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dave994
oke ik zal het proberen,
het enige is dat hetzelfde gebeurd na een herinstallatie van xp
en wat die ram betreft boeia :)
hiervoor had ik een Gs8400

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:41
Wellicht dat de videodrivers toch niet vlekkeloos werken binnen XP(directx). Ik zou Windows 7 gebruiken en zoveel mogelijk uitschakelen. Dan heb je gelijk directx11.
Stuur me is een DM. Heb ik nog wel advies voor je wat betreft de nieuwe pc :)
Pagina: 1