Toon posts:

computer gaat 1x kort aan

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views

• bauto601
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-12-2010
Hallo, ik heb een pc in elkaar gezet en daarin zit:
1 hiper type r 580watt
1 core 2 duo e6500
1 msi x48c platinum
2 gb ddr3 ram
en 1 ati hd 3870x2
nou als ik het aan zet gaat de pc 1x kort aan en
daarna gaat hij gewoon aan, maar als ik dan op
de aan knop druk heeft de voeding 10 seconde
reactietijd nodig om aan te gaan.
weten jullie wat het probleem is??
alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12

Desktop | Server | Laptop

• bauto601
ik vind er niet echt iets met mijn probleem in staat

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Klinkt als een brakke voeding. Had dit ook met mn oude medion pc, die moest ik 2x aandrukken. Heb je toevallig een andere voeding liggen?

• bauto601
Batsgeit schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:26:
Klinkt als een brakke voeding. Had dit ook met mn oude medion pc, die moest ik 2x aandrukken. Heb je toevallig een andere voeding liggen?
nee, maar dit is tog wel een goede voeding want het is een a merk en 630 watt piek.
zou het dan nog te slap zijn??
o ik had het met een lichtere kantoor videokaart gedaan en hij starte nog steed niet door

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Effe vraagje, heb jij een of meerdere cold cathodes / andere speciale verlichting aangesloten ?
Ik had exact het zelfde probleem toen ik mijn eerste PC in elkaar zette, er was een kortsluiting in de inverter van mijn CCFL's. Indien ja, even loskoppelen.

Als dat niet het geval is, zou ik proberen alles los te koppelen en opnieuw in elkaar te zetten.

Android developer & dürüm-liefhebber

• MorgothG
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 05-09 21:33

MorgothG

deftones

Ik zeg alles eruit en alleen met moederbord CPU en 1 bankje geheugen proberen. Langzaam onderdelen toevoegen totdat je het probleem hebt. (of helemaal niet meer hebt). In ieder geval succes want je wilt een leuke PC bouwen en niet eindeloos klooien. Sterkte (ik meen het, been there done that, got the BSOD t-shirt)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• bauto601
MorgothG schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:45:
Ik zeg alles eruit en alleen met moederbord CPU en 1 bankje geheugen proberen. Langzaam onderdelen toevoegen totdat je het probleem hebt. (of helemaal niet meer hebt). In ieder geval succes want je wilt een leuke PC bouwen en niet eindeloos klooien. Sterkte (ik meen het, been there done that, got the BSOD t-shirt)
ik heb het al zo kaal mogelijk gedaan en uit de kast gedaan maar het hielp niks

• Yokidrink
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-09 14:14
bauto601 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:05:
[...]
ik heb het al zo kaal mogelijk gedaan en uit de kast gedaan maar het hielp niks
maar heb je het ook geprobeerd met een andere voeding? als je systeem "kaal" is (ik neem aan met proc/1 reep geheugen en videokaart) zou ik toch zien of je er een andere voeding in kunt prikken zoals eerder voorgesteld.

• bauto601
Yokidrink schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:13:
[...]

maar heb je het ook geprobeerd met een andere voeding? als je systeem "kaal" is (ik neem aan met proc/1 reep geheugen en videokaart) zou ik toch zien of je er een andere voeding in kunt prikken zoals eerder voorgesteld.
ik zal ff kijken

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
bauto601 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:23:
ik vind er niet echt iets met mijn probleem in staat
Het gaat er niet zozeer om of jou probleem er specifiek in staat, het gaat erom dat het een handleiding is die je helpt met troubleshooten. De voorstellen die tot op heden hier gedaan zijn kun je ook vinden in de troubleshooter. Over het algemeen is de troubleshooter prima te gebruiken voor opstartproblemen zoals jij ondervind, vandaar mijn verwijzing.

Desktop | Server | Laptop

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:48
bauto601 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:36:
[...]

nee, maar dit is tog wel een goede voeding want het is een a merk en 630 watt piek.
zou het dan nog te slap zijn??
o ik had het met een lichtere kantoor videokaart gedaan en hij starte nog steed niet door
Ook A-merk voedingen kunnen stuk gaan he :). 630 watt zou inderdaad genoeg moeten zijn, maar als je een andere voeding hebt liggen, probeer die eens.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica