Zwevende HDD

Pagina: 1
Acties:

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Ivm ruimtegebrek heb ik 1 had even onder het floppy/HDD rack geknutseld. Het resultaat is een HDD die los onder dat rack hangt. De onderkant van deze (maxtor) schijf is open (als in dat je de printplaat gewoon ziet).

Vraag: Omdat HDD'd meestal wel in zo'n rackje kunnen vroeg ik mij af of het voor die HDD slecht is dat ie helemaal vrij is. Hij wordt namelijk erg warm (7200 rpm). OK dat beter voor koeling van de schijf, maar:

warm + meer stof = ?

Verwijderd

Je geeft al antwoord op je eigen vraag:

Quote:

--
vroeg ik mij af of het voor die HDD slecht is dat ie helemaal vrij is. Hij wordt namelijk erg warm (7200 rpm).
--

Als jij geen kleren aan hebt wordt je toch ook minder warm?

Of begrijp ik je verkeerd?

suc7

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik vroeg het mij af omdat nogal wat schijven helemaal "dicht" zijn, dus dat geen printplaat te zien is.

Als een schijf nou niet in zo'n rack geplaatst wordt, kan ie dan (ook in comb met hoge temp) last krijgen van meer stof?
Of is dit eigenlijk gewoon hetzelfe als alle kaartjes die "los" in je mobo zijn geprikt?

Verwijderd

Hij zal geen last krijgen van krijgen, aan de buitenkant zitten geen mechanische delen, dus er zal niks gebeuren....

het komt op hetzelfde neer dan je geluidskaart die in je pc zit..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 maart 2001 15:31 schreef Booooe het volgende:
Ik vroeg het mij af omdat nogal wat schijven helemaal "dicht" zijn, dus dat geen printplaat te zien is.
De enige fabrikant die dat heeft is volgens mij Seagate. En je moederbord en al je insteekkaarten liggen toch ook open en bloot (en als je nou zegt: die worden niet warm, dan moet je even bijv. de achterkant van je GeForce voelen). Dus het maakt niet uit.