1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
zou t zelf niet weten, heb er geen die dat kan
maar lijkt me dat je 3 opties hebt:
1. via de webinterface van je router het torrent bestand van de desbetreffende website downloaden.
2. via de webinterface van je router het torrent bestand vanaf je computer uploaden
3. via een meegeleverd programma het torrentbestand richting je router sturen
suc6
En bij de Linkstation laad je inderdaad een torrent in, via de webinterface.
[ Voor 18% gewijzigd door schaduw op 29-09-2010 14:25 ]
Toch?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Maar misschien ben ik gewoon verwend met een Atom-servertje dat hier alles regelt
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Effe zoeken....
Was een WL-700gE
[ Voor 9% gewijzigd door Jrz op 01-10-2010 21:24 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik neem een 'gewone' router met gigabit poorten en 300 mbit draadloos netwerk (bv de D-Link DIR-655). Hieraan koppel ik een netwerkschijf (edit: via UTP aangesloten) met torrent functionaliteit zoals de Lacie Network Space 2 1TB of
2TB.
In totaal kost deze oplossing mij 200E voor de 1TB variant en 250E voor de 2TB variant. Dus 100 of 150E extra dan de router met ingebouwde torrent client, maar dan zonder hdd (wat erop neerkomt dat deze oplossing ongeveer 50E duurder is als ik de schijfruimte meeneem).
Is dit een mooie oplossing?
Ik zou zelf gaan voor een klein atomservertje, zoals hier ook al eerder is gezegd met daarin 2 netwerkpoortjes, een wifi kaartje en een ingebouwde HDD, dat kun je dan compleet configureren met elke linux distro die je wilt, zodat je een zelfbouw router hebt met genoeg capaciteit voor vele torrentconnecties, die je snachts kunt laten pruttelen om te downloaden, kunt laten fungeren als mediaservertjes voor je netwerk en weet ik al wat niet meer.
Kost je misschien E200,- meer dan het bedrag dat jij in je hoofd had, maar geeft je wel veel meer flexibiliteit. één "nadeel": linux, maar een beetje tweaker laat zich, met google in den hand, daar niet door afschrikken
Nee, deze Lacie Network Space 2 is via UTP aangesloten op de router. Niet via USB. Dus wat betreft snelheidsoverdracht op een router met gigabitpoorten, zal het wel meevallen.nielsl schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:55:
het zal werken, maar verwacht geen top performance. mijn ervaring is dat via usb aangesloten hdd's op routers niet al te snel werken en dat de torrent ondersteuning op dat soort alles in één "nasjes" dramatisch slecht is.
Ik zou zelf gaan voor een klein atomservertje, zoals hier ook al eerder is gezegd met daarin 2 netwerkpoortjes, een wifi kaartje en een ingebouwde HDD, dat kun je dan compleet configureren met elke linux distro die je wilt, zodat je een zelfbouw router hebt met genoeg capaciteit voor vele torrentconnecties, die je snachts kunt laten pruttelen om te downloaden, kunt laten fungeren als mediaservertjes voor je netwerk en weet ik al wat niet meer.
Kost je misschien E200,- meer dan het bedrag dat jij in je hoofd had, maar geeft je wel veel meer flexibiliteit. één "nadeel": linux, maar een beetje tweaker laat zich, met google in den hand, daar niet door afschrikken
Deze Lacie heeft ook een (soort van) linux distro en zal inderdaad beperkter zijn dan een atomservertje...
Maar 200E extra... hmmm... Ik zal eens wat meer info opzoeken over de door jouw voorgestelde optie. Tnx!