Toon posts:

CMDB in MS Dynamics CRM

Pagina: 1
Acties:

• Inflexio
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 06-07-2011
Bij het bedrijf waar ik werkzaam ben als stagiair wilt men Microsoft Dynamics CRM implementeren binnen elke tak van de organisatie. Nu zijn we voor de IT-afdeling op zoek naar een CMDB (plugin, tool of whatsoever). Op Google kan ik ontzettend weinig vinden, aangezien ik nog nooit met CRM gewerkt heb en ik dus niet weet welke zoekqueries ik moet gebruiken. Wel heb ik een compleet pakket gevonden (c360 ITSM), maar dit is veel te duur (we hebben ongeveer 110 gebruikers).

Wie heeft er een mooie oplossing?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Adviseren om Dynamic te gebruiken waar het voor bedoeld is en niet voor dingen waar het NIET voor bedoeld is :)
Leuk dat CRM, maar aan een echt ITSM systeem heb je toch echt meer :) Want als je meer van ITSM uit gaat rollen behalve de CMDB (wat ws. het geval is) heb je aan MS DYnamics echt niet meer genoeg.
Daarbij: Wat wordt er nu eigenlijk gebruikt als ITSM pakket :? Kan me namelijk niet voorstellen dat je met 110 gebruikers van een IT afdeling geen ITIL oid uitgerold hebt :)
Tenzij je die 110 bedoelt als totaal aantal medewerker binnen het bedrijf, maar dan nog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Inflexio
Het gaat echt om 110 medewerkers op het kantoor. Er wordt op dit moment niets bijgehouden. Dit komt mede doordat het bedrijf eind 2009 naar een nieuw gebouw is gegaan waardoor het allemaal een beetje een zooi is.

• HaveBlue
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-09 20:32
Je hebt het over 110 man die dagelijks zijn ingelogd in je ITSM systeem? Callcenter voor een multinational toevallig? Uit eigen ervaring is http://www.service-now.com een prima oplossing voor een bedrijf wat wil beginnen met Service Support, Service Delivery en Configuration Management. Is software-as-a-service en afkomstig van ex-Peregrine mensen :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Inflexio
Nee, we hebben een zestal gebruikers die op een ITSM systeem moeten werken. De overige honderd gebruikers zijn mensen die werkzaam zijn achter een computer.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, die 110 gebruikers zijn gewoon eindgebruikers dus. Ik vond het al zo vreemd dat je verder niks had aan ITSM als je een IT afdeling van 110 man zou hebben :+

Maar ITSM voor 6 man...met alleen een CMDB ben je er daniig niet. Die moet namelijk sowieso up to date gehouden worden en dat wil er nog al eens bij inschieten. True, het is je basis, maar zonder Incident Mgt en Change Mgt ben je er dan niet.

Wat is er nu eigenlijk aanwezig? Ik zou haast zeggen begin eens met een of meerdere Excel sheets aan de gan te gaan. ALs je maar 100 man op kantoor hebt zitten moet je CMDB daar prima in te gieten zijn :) Zelfde geldt voor je incident mgt; per maand een werkblad in Excel en een document per jaar zou voldoende moeten zijn :)

@HaveBlue: Peregrine :X Moet je helemaal laten inrichten, geen rapportagetool oid meegeleverd, alles zelf klussen...geef mij dan maar TopDesk. Dat werkt tenminste out of the box :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee