Toon posts:

Geschikte computerspeakers €80~140 voor muziek? reviewsite?

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 11:32
Ik ben eigenlijk op zoek naar een rijtje met redelijke goede sets boxen, specifiek voor mijn computer. Ik heb zelf een AuzenTech Explosion7.1 geluidskaart, (met optische uitgang).

Voordat ik iets ga kopen heb ik alleen een paar vragen.

-Kan ik het beste een boxensetkopen die op de optische uitgang wordt aangesloten, of is dat zonde omdat de redelijke dure geluidskaart dan niets te doen heeft? (Heeft het in deze prijsklasse meerwaarde om optisch aan te sluiten?).

-Is er een review site voor computerboxen, met wat uitgebreidere reviews, helaas zag ik dat er in de pricewatch niet al teveel reviews van boxen staan.

-Werkt DTS 'out of the box' op Windows 7?

Verder vraag ik me af of ik er wel op vooruit ga met dit budget? Ik heb nu een Terratec 5.1 boxenset (deze http://www.amazon.co.uk/T...aker-system/dp/B00005U2NL ) die al vrij oud en een klein beetje ruist als je niets afspeelt (zoerg dat je hem niet vergeet uit te zetten 's nachts :P )

Ik ben trouwens niet op zoek naar iets dat heel veel lawaai maakt, mijn kamer is 12m^2, dus heel veel wattage heb ik niet nodig.

Ik las in de policy dat het lastig is om vragen te stellen over boxen, omdat het subjectief is, maar ik hoop met dit topic toch een beetje een begin te krijgen zodat ik zelf verder kan zoeken

~ Mijn prog blog! ~ @RoyTries

• thon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:41
Wat wil je? een 2.0 2.1 5.1 of 7.1 set, en wil je het gebruiken voor films of muziek?

Verder kan je ook de reviews van de pricewatch nalezen

optische uitgang heeft in deze prijsklasse weinig meerwaarde.

als je een 2.1 set zoekt is de z-2300 een erg leuk set!

EDIT: zie nu staan dat je het voor muziek wil gebruiken, dat veranderd er verder niks aan dat de z-2300 een erg leuk set is

[Voor 11% gewijzigd door thon op 28-09-2010 16:10]

• roy-t
thon schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:07:
Wat wil je? een 2.0 2.1 5.1 of 7.1 set, en wil je het gebruiken voor films of muziek?
Eigenenlijk wil ik weer een 5.1 set hebben, maar een 2.1 set overweeg ik ook, hoewel dit iets minder zal zijn voor films neem ik aan?
Verder kan je ook de reviews van de pricewatch nalezen
Klopt, dat heb ik geprobeerd (zie boven), maar ik kon weinig vinden, deze link helpt wel
optische uitgang heeft in deze prijsklasse weinig meerwaarde.
Thanks!
als je een 2.1 set zoekt is de z-2300 een erg leuk set!
Ik zal me eens inlezen in dat setje :).

• Voronwë
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:55
Zoek vooral ook eens op Teufel. http://www.teufelaudio.com Die maakt erg goed spul voor een erg lage prijs.
Er loopt hier een draadje over.

Addit: Wel iets je budget omhoog gooien, want 140E voor een 2.1 setje in de laagste instapper.
de Concept E 100 komt iig vaak als beste uit de test!

[Voor 49% gewijzigd door Voronwë op 28-09-2010 18:25]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:57
Neem geen Logitech, die setjes zijn bedoeld om mee te dreunen bij films en games. De Creative T20 is misschien wat, al heeft die weer niet zo'n diepe bas (niet geschikt voor hip-hop enz.). Als je budget tot 200 verhoogd kan worden is een Teufel B 200 USB een mooie optie.

[Voor 17% gewijzigd door TBTL op 28-09-2010 19:57]

• BlackFlower
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06-2017

BlackFlower

Slaapgebrek

TBTL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:56:
Neem geen Logitech, die setjes zijn bedoeld om mee te dreunen bij films en games. De Creative T20 is misschien wat, al heeft die weer niet zo'n diepe bas (niet geschikt voor hip-hop enz.). Als je budget tot 200 verhoogd kan worden is een Teufel B 200 USB een mooie optie.
T20 klinkt heel lekker, maar weinig bass.

Groetjes!

• roy-t
Ik zit er sterk aan te denken om mijn budget flink te verhogen (nog even een paar maanden wachten tot mijn verjaardag) om dan iets echt moois te kopen (het moet nog even mee natuurlijk).

Teufel zal ik eens naar kijken, maar eigenlijk wil ik (na wat nadenken) toch een 5.1 setje. Een set boxjes met USB aansluiting lijkt me trouwens helemaal niks.

Edit zowel de Teufel Concept E100 als de Concept E200 lijken me wel wat, zijn ook niet heel erg duur.

http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/concept-e100.html (179.00)
http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/concept-e200.html (229.00)

Ik vraag me wel af wat het verschil is tussen de twee sets, de E200 kan vooral harder als ik de site mag lezen, zo te zien is alleen de subwoofer anders en zijn de sattelites hetzelfde, dus dan neig ik toch erg naar de Concept E100.

[Voor 40% gewijzigd door roy-t op 29-09-2010 11:20]

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:57
roy-t schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:01:
Teufel zal ik eens naar kijken, maar eigenlijk wil ik (na wat nadenken) toch een 5.1 setje.
Als je puur muziek luistert is 2.0 een betere keus, 5.1 is bedoeld voor films/games.

[Voor 59% gewijzigd door TBTL op 29-09-2010 14:28]

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Geen idee of je voor tweedehands bent, maar voor een appel en een ei kan je relatief deftige versterkers en luidsprekers vinden in de kringloop. Koop een aantal verschillende, zoek de best klinkende combinatie en verkoop de rest weer. Eventueel de versterker laten reviseren in een hi-fi shop and you're set. Het voordeel aan versterker+luidsprekers is een "completer" geluid, vind ik. Je mist minder van de midden en hoge tonen en de woofer krijgt geen 1000+ Hz voor de kiezen (waardoor je subwoofer te overdreven klinkt). Vind ik...

I like to take things apart further than I'm supposed to

• roy-t
TBTL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:21:
[...]
Als je puur muziek luistert is 2.0 een betere keus, 5.1 is bedoeld voor films/games.
Ja ik doe het eigenijk allemaal met deze set, vandaar mijn dillema :)

Edit: ik denk dat ik de discussie even hier voortzet: dan kan ik wat specifieke vragen stellen [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? \[2]

[Voor 23% gewijzigd door roy-t op 29-09-2010 15:17]

• Masbati
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-08-2011
mieJas schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:42:
Geen idee of je voor tweedehands bent, maar voor een appel en een ei kan je relatief deftige versterkers en luidsprekers vinden in de kringloop. Koop een aantal verschillende, zoek de best klinkende combinatie en verkoop de rest weer. Eventueel de versterker laten reviseren in een hi-fi shop and you're set. Het voordeel aan versterker+luidsprekers is een "completer" geluid, vind ik. Je mist minder van de midden en hoge tonen en de woofer krijgt geen 1000+ Hz voor de kiezen (waardoor je subwoofer te overdreven klinkt). Vind ik...
Helemaal mee eens. Vorige maand mijn Logitech setje vervangen voor een tweedehands Sherwood versterker, tuner, cd speler & casettedeck (de 7 serie), pioneer pl 518 platenspeler en setje wharfedale 7.3's voor in totaal € 100,- . Uiteraard verre van een top set maar als 'pc audio setje' voldoet het meer dan prima. Voor mij was de keus tussen een Teufel set en losse versterker plus speakers snel gemaakt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee