Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[7] Handmatig driver installeren voor HP netwerk scan

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik heb zo'n fantastische HP J6400 printer, alles-in-één. Toen ik nog op XP werkte installeerde ik de driver voor IT-professionals. Deze bevatte alleen de drivers en geen HP-crap.

Voor Windows 7 bestaat die driver niet :( Ik moet de volledige driver pack downloaden als ik de netwerkfuncties wil gebruiken. En die bevat veel, heel veel HP-crap.

Ik kan het installatiebestand wel uitpakken, dan zie ik de drivers. Maar hoe laat ik Windows 7 de scanner herkennen? Hij herkent alleen de printer...

Als je de HP-setup gebruikt dan installeert hij de scanner ook.. Maar dat wil ik dus handmatig doen om die crap te vermijden. Maar dan moet er wel een scanner herkent worden :P Dus hoe doe ik dat manueel?

• maarud
iemand met een briljant idee?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Scanner handmatig installeren via de Computer Management MMC en dan Device Manager, en dan zelf de locatie van de driver opgeven?

Of via Devices and Printers en dan Add a Device.

Of gewoon via de HP software installeren en daarna als het apparaat is geinstalleerd de specifieke software simpelweg verwijderen.

Genoeg opties lijkt mij zo ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Turdie op 29-09-2010 18:55 ]

• maarud
Add a device en dergelijke werkt niet, omdat de scanner in eerste instantie niet wordt herkent. Alleen bij de setup kan de driver geinstalleerd worden...

Dat wil ik dus niet :P Ik wil gewoon zo'n it-professional driver...

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

De "HP Officejet Basic Print and Scan Driver" kun je toch gebruiken?
Die bevat volgens mij alleen de driver.

• maarud
jep, maar ik kan dan niet via netwerk scannen :) dat geldt alleen voor usb meende ik.

[ Voor 27% gewijzigd door maarud op 29-09-2010 19:22 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
En op deze manier:?

Install a scanner

Deze is vooral belangrijk:
Note
This procedure works only with network scanners that support the Microsoft Scan Service (WS-Scan) protocol. For more information, check the information that came with the device or contact your system administrator for help.

Eigenlijk zou als je hem in je computer stopt Windows hem automatisch moeten detecteren, maar dat werkt alleen als je hem via USB verbindt. Kun je dat eens proberen?

En zoals ik het lees moet je echt de HP Officejet Basic Print and Scan Driver installeren voordat je apparaat kunt gebruiken, er is gewoon geen andere optie.

[ Voor 122% gewijzigd door Turdie op 29-09-2010 19:30 ]

• maarud
volgens mij is dat de enige manier inderdaad. Ik heb het installatieprogramma al extracted, en dan heb je een hele hoop programma's, maar de scan-driver is niet los te installeren (foutmeldingen enzo).

Het gaat mij alleen om het scan-gedeelte, het printer-gedeelte werkt out-of-the-box met windows 7 (hij herkent de netwerkprinter, briljant)

Maar goed, dan moet het maar...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heeft die printer nog geen webscan functie? De F4580 van mijn vriendin heeft dat wel, kun je via het ip op dat ding inloggen en via de webinterface scannen.

Desktop | Server | Laptop

• maarud
jep, dat heeft hij. Ik scan ook wel via SD-kaartje. Maar ik wil Adobe Acrobat gebruiken en vanuit de scanner PDF-jes maken. Daarvoor wil ik graag de driver.

Webscan werkt wel, maar het ultieme gebruikersgemak is toch wel met Acrobat ;)

Dus ik ben toch genoodzaakt de hele reutemeteut te installeren :P

[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 29-09-2010 21:12 ]

Pagina: 1