Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 16:10
Beste tweakers,

Doorgaans dop ik mijn eigen ICT-gerelateerde boontjes, maar ik heb nu een (relatief kleine) ergernis waar ik jullie hulp goed bij kan gebruiken.

Sinds ongeveer 1 jaar ben ik de eigenaar van een MSI P55 GD65 moederbord.
http://www.msi.com/index....prod_no=1846&maincat_no=1

Deze gebruik ik in combinatie met:
-Core i7 860
-4GB (2x2) GeiL DDR3 PC2133
-2x Samsung Spinpoint F1 1TB
-2x HD4870
-CoolerMaster Realpower M620 (ruimvoldoende standby vermogen)
-CoolerMaster CM690 II Advanced

Over deze setup ben ik zeer tevreden. Draait probleemloos.
Er is slechts een ergernis, in tegenstelling tot mijn vorige mobo's (Gigabyte P35,P45) en mijn beide laptops schakelt dit moederbord de USB power uit als de PC uitgeschakeld wordt.
Dit vind ik een 'probleem', omdat ik mijn PC 's nachts als veredelde telefoonlader gebruik.

Al enige tijd heb ik geprobeerd de USB 5V standby aan te krijgen, maar nu ben ik het beu en wil ik graag weten of anderen hier ook tegen aan zijn gelopen.

Wat heb ik gedaan?
-Handleiding gelezen, geen woord
-Verschillende ("alle") Bios opties m.b.t. powermanagement geprobeerd.
Hiermee slaagde ik wel in USB power, maar dan is de PC niet volledig uit maar slechts in slaapstand/hibernate. Dit is niet wat ik zoek
-Google en forumsearsch gebruikt. Keywords "MSI P55 GD65 USB power, 5v standby power, enable"
Geen resultaten m.b.t. mijn probleem.
-Ik gebruik BIOS 1.6, maar de nieuwe BIOS-en leveren geen oplossing/extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Het kan niet, heb de manual door gelezen. Er zijn geen bios opties of jumpers voor.

Edit: Is trouwens de 1e keer dat ik zie dat het niet AAN kan, vaak kan het niet UIT.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2010 16:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
D4NG3R NL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:06:
Het kan niet, heb de manual door gelezen. Er zijn geen bios opties of jumpers voor.

Edit: Is trouwens de 1e keer dat ik zie dat het niet AAN kan, vaak kan het niet UIT.
Hopelijk is dit niet het definitieve antwoord :P
Lijkt me wel vrij brak als een fabrikant hier geen mogelijkheid voor geeft.

Het klopt inderdaad dat mijn serverbordje een jumper heeft voor dit gedrag.
Die andere PC's liggen trouwens niet vlakbij mijn nachtkastje, daarom zou het fijn als dit kleine ongerief toch opgelost kan worden.
Ik werk er nu al een jaar omheen :P
Was het maar zo gemakkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Is een powered USB Hub geen oplossing anders? Dus eentje die met een externe adapter word gevoed? Kost je een euro of 5/10. En echt een andere oplossing zie ik niet..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
D4NG3R NL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:22:
Is een powered USB Hub geen oplossing anders? Dus eentje die met een externe adapter word gevoed? Kost je een euro of 5/10. En echt een andere oplossing zie ik niet..
Dat zou een oplossing zijn, maar dan koop ik nog liever een tweede lader bij.
Eigenlijk vind ik het vreemd dat een moederbord van 130 euro nergens een functie heeft om dit te faciliteren.

Er schiet mij nog een ding te binnen, misschien dat "wake on" functies ergens ook USB toetsenborden ofzo ondersteunen.
Mocht dit werken, dan komt er nog een postje met resultaat ;)

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Misscien is het een overweging om de Sleep / Hibernate functie te gebruiken?

• DrEvil1986
Free rider schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:14:
Misscien is het een overweging om de Sleep / Hibernate functie te gebruiken?
Nee. Een vervelende eigenschap is namelijk dat alle fans van de behuizing blijven lopen als het moederbord niet echt uit is.
Hibernate in windows werkt wel gewoon (als in, dan gaan de fans en de pc uit), maar dan heb ik ook geen 5V USB.

Ik heb geëxperimenteerd met "wake on" functies, wake on USB device is mogelijk, maar dan loop je weer tegen dezelfde restrictie aan:
Wake on USB device werkt alleen in S3 modus, d.w.z. in slaapstand.
Wake on PS/2 device (tobo/muis) werkt wel in S5 ("uit") modus, maar dat heeft verder geen consequenties voor power op de USB.
Pagina: 1