Beste tweakers,
Doorgaans dop ik mijn eigen ICT-gerelateerde boontjes, maar ik heb nu een (relatief kleine) ergernis waar ik jullie hulp goed bij kan gebruiken.
Sinds ongeveer 1 jaar ben ik de eigenaar van een MSI P55 GD65 moederbord.
http://www.msi.com/index....prod_no=1846&maincat_no=1
Deze gebruik ik in combinatie met:
-Core i7 860
-4GB (2x2) GeiL DDR3 PC2133
-2x Samsung Spinpoint F1 1TB
-2x HD4870
-CoolerMaster Realpower M620 (ruimvoldoende standby vermogen)
-CoolerMaster CM690 II Advanced
Over deze setup ben ik zeer tevreden. Draait probleemloos.
Er is slechts een ergernis, in tegenstelling tot mijn vorige mobo's (Gigabyte P35,P45) en mijn beide laptops schakelt dit moederbord de USB power uit als de PC uitgeschakeld wordt.
Dit vind ik een 'probleem', omdat ik mijn PC 's nachts als veredelde telefoonlader gebruik.
Al enige tijd heb ik geprobeerd de USB 5V standby aan te krijgen, maar nu ben ik het beu en wil ik graag weten of anderen hier ook tegen aan zijn gelopen.
Wat heb ik gedaan?
-Handleiding gelezen, geen woord
-Verschillende ("alle") Bios opties m.b.t. powermanagement geprobeerd.
Hiermee slaagde ik wel in USB power, maar dan is de PC niet volledig uit maar slechts in slaapstand/hibernate. Dit is niet wat ik zoek
-Google en forumsearsch gebruikt. Keywords "MSI P55 GD65 USB power, 5v standby power, enable"
Geen resultaten m.b.t. mijn probleem.
-Ik gebruik BIOS 1.6, maar de nieuwe BIOS-en leveren geen oplossing/extra opties.
Doorgaans dop ik mijn eigen ICT-gerelateerde boontjes, maar ik heb nu een (relatief kleine) ergernis waar ik jullie hulp goed bij kan gebruiken.
Sinds ongeveer 1 jaar ben ik de eigenaar van een MSI P55 GD65 moederbord.
http://www.msi.com/index....prod_no=1846&maincat_no=1
Deze gebruik ik in combinatie met:
-Core i7 860
-4GB (2x2) GeiL DDR3 PC2133
-2x Samsung Spinpoint F1 1TB
-2x HD4870
-CoolerMaster Realpower M620 (ruimvoldoende standby vermogen)
-CoolerMaster CM690 II Advanced
Over deze setup ben ik zeer tevreden. Draait probleemloos.
Er is slechts een ergernis, in tegenstelling tot mijn vorige mobo's (Gigabyte P35,P45) en mijn beide laptops schakelt dit moederbord de USB power uit als de PC uitgeschakeld wordt.
Dit vind ik een 'probleem', omdat ik mijn PC 's nachts als veredelde telefoonlader gebruik.
Al enige tijd heb ik geprobeerd de USB 5V standby aan te krijgen, maar nu ben ik het beu en wil ik graag weten of anderen hier ook tegen aan zijn gelopen.
Wat heb ik gedaan?
-Handleiding gelezen, geen woord
-Verschillende ("alle") Bios opties m.b.t. powermanagement geprobeerd.
Hiermee slaagde ik wel in USB power, maar dan is de PC niet volledig uit maar slechts in slaapstand/hibernate. Dit is niet wat ik zoek
-Google en forumsearsch gebruikt. Keywords "MSI P55 GD65 USB power, 5v standby power, enable"
Geen resultaten m.b.t. mijn probleem.
-Ik gebruik BIOS 1.6, maar de nieuwe BIOS-en leveren geen oplossing/extra opties.