[Win7 x64] Setup hangt na loading files...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:41

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik wil windows 7 installeren op mijn desktop maar met DVD en met USB stick krijg ik beide keren dezelfde problemen. Nadat windows 7 zijn bestanden heeft geladen verdomt hij het om verder te gaan met de setup. De ISO werkt, deze heb ik op mijn laptop geprobeerd. Het is een 64 bit ISO, mijn windows XP was ook 64 bit.

Het balkje is volgeladen en verder gebeurt er niks, zie screenshot (van google gejat uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://www.livecd.com/screens/windows_loading.gif

Wat ik al gedaan heb:

Opnieuw ISO naar USB drive gezet met officiële tool
BIOS geflasht, geen effect (behalve gare piepjes en een goed herkende CPU)
Vanaf DVD geboot - zelfde probleem
Alle andere USB apparaten ontkoppelt op muis, tobo en USB stick na
RAID controller (onboard, Promise 2ch ding) uitgeschakeld
Floppy drive uitgeschakeld

Specs:

AMD Athlon II X4 620
MSI K9A2 Platinum moederplank
2x Seagate Barracuda 7200.11 harde schijven, 320GB (op een hiervan moet worden geïnstalleerd)
2x 1TB WD green
1x 1.5TB Samsung green ding
3870 videokaartje
550 watt voeding

EDIT:

Update: Ondertussen draait de setup. Alleen nu kan hij weer geen bestanden kopieren omdat hij die niet kan lezen. Idem voor DVD. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 28-09-2010 15:32 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
Probeer is met fail-safe settings voor de BIOS de setup te draaien.

-> Cool & Quiet -> uit (altijd, kan teveel problemen veroorzaken)
-> Wat voor geheugen.
-> Hoe staat je Boot Sequence (geen raid kaart oid als eerste device, bij voorkeur -> CD, HD voor installatie, USB, USB voor boot selecteren met Boot menu -> F12 of F10 bij opstarten).

Is de ISO ook te installeren -> Deamon tools -> VMWare/Virtualbox? Dat de ISO te benaderen is wil niks zeggen over de werking van de ISO als boot schijf/corruptie van bestanden erin mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 28-09-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@ Starke.. Boot Sequence boeit niet, anders start hij nml sowieso niet op vanaf USB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
nl.mark schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:58:
@ Starke.. Boot Sequence boeit niet, anders start hij nml sowieso niet op vanaf USB!
Geloof me boeit wel zeker bij installatie als je een RAID controller/USB als 1st boot device hebt dan wil die de bootsector naar deze schijf schrijven indien dit niet kan kom je niet verder in je setup >_> maja dat is als de setup al start.

Heb eerder het idee dat de setup vastloopt op het geheugen maar goed. Booten van USB kan die nog steeds met de bootsequence key >_> en als boot from other device aanstaat boot ie zoiezo van USB regardless of deze als 1st boot device staat of niet, zelf soortgelijk MSI mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb 4x1GB Corsair DDR2-6400. Dit draait al een tijdje erg goed. Ik heb o.a. de raidcontroller onboard al uitgeschakeld. Ik ga het eens doen zonder 2GB extra geheugen en zal de bootsequence op CD - HD - USB zetten en boot from other devices UIT.

USB stick al nagelopen met chkdsk maar niks gevonden.

EDIT:

Mijn PC heeft kennelijk geen boot menu. F10/F12 werkt niet. Laptop heeft het wel, maar dan nog zou met bootsequence het te installeren moeten zijn als ik die eerst op USB zet. Of ik laat de dvd eruit.

[ Voor 35% gewijzigd door Nox op 28-09-2010 16:31 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
NoxiuZ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:21:
Ik heb 4x1GB Corsair DDR2-6400. Dit draait al een tijdje erg goed. Ik heb o.a. de raidcontroller onboard al uitgeschakeld. Ik ga het eens doen zonder 2GB extra geheugen en zal de bootsequence op CD - HD - USB zetten en boot from other devices UIT.
Laat boot from other devices aan staan anders boot ie niet van USB :P. Maar probeer het met fail-safe settings en indien dat niet werkt zou ik de ISO die je gebruikt toch eens uitesten in een virtuele omgeving om te kijken of deze goed van te installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik zou je post haast negeren, dezelfde ISO heb ik gebruikt voor de laptop. Ik download hem nu al opnieuw. Fail safe settings ingesteld. Wat me opvalt is dat het kopieren in de setup erg rap gaat. tijdens het uitpakken gaat het bij 74% fout.

EDIT:

Ik heb voor de zekerheid ook de USB-hub weggehaald. Nu heb ik hem er rechtstreeks achterin ingeplugd.

Misschien is dat het geweest, misschien is het de 2GB geheugen, stroom eraf, bios-reset, dvd-drive losgekoppelt... i dont know. Wel fijn dat alles nu draait so far. Nu af-installeren.

[ Voor 48% gewijzigd door Nox op 28-09-2010 16:57 ]

Pagina: 1