Videokaart met component out (YPbPr), nog te koop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Heb lang gezcht, maar helaas geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Zijn er nog videokaarten te koop waarvan zeker is dat ze component video out (YPbPr) signaal bieden?

In de Pricewatch staat nog maar één kaart (GeForce 9800GT) met component aansluiting vermeld, maar die is actief gekoeld en vind ik iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Probeer het anders eens in V&A. Waar wil je de kaart voor gebruiken, hd video/spelletjes/presentaties/etc en icm welke hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Voor mijn HTPC dus hij moet stil zijn en liefst geschikt voor HD video. Mijn beamer heeft namelijk geen HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ook geen dvi of vga-aansluiting?

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 28-09-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bad_Karma schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:35:
Voor mijn HTPC dus hij moet stil zijn en liefst geschikt voor HD video. Mijn beamer heeft namelijk geen HDMI aansluiting.
Wat voor resolutie is je bronmateriaal en de rest van je specs? :) Een 7600 Silent heeft ook Component out stekkertje. Maar die doet dus geen DXVA ;) Die is passief :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 18:44
is dat die drie kleuren kabel (Rood, Groen en Blauw)?

Er zijn verloopkabels voor. Maar als er tv out op zit (kijk naar ATI) dan zit er meestal een verloopje bij.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Op de beamer zit VGA aansluiting, maar helaas niet op mijn receiver.

Voor mij is nu 720P voldoende, maar het zou inderdaad wel mooi zijn als die kaart DXVA zou ondersteunen.
Ik koop trouwens liever geen tweedehands videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
muppet99 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:38:
is dat die drie kleuren kabel (Rood, Groen en Blauw)?

Er zijn verloopkabels voor. Maar als er tv out op zit (kijk naar ATI) dan zit er meestal een verloopje bij.
Moderne videochips zullen componentsignaal misschien wel ondersteunen, maar fabrikanten kiezen zelf of ze dit signaal doorsturen via DVI-I of S-Video poort.
Ik heb zelf nog zo'n Ati convertorkabeltje liggen (van S-Video naar component), maar voor dat ik een videokaart koop, wil ik wel zeker weten dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Bad_Karma schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:48:
Op de beamer zit VGA aansluiting, maar helaas niet op mijn receiver.
Neem aan dat je naast je pc dan nog andere videobronnen gebruikt (je bent nogal karig met info)? Anders zou ik gewoon vga rechtstreeks en audio via de receiver doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Nielson schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:55:
[...]
Neem aan dat je naast je pc dan nog andere videobronnen gebruikt (je bent nogal karig met info)? Anders zou ik gewoon vga rechtstreeks en audio via de receiver doen.
Ik heb nu nog een Xbox met XBMC (en component out!). Ik moet mijn HTPC nog bouwen, vandaar dat ik wat karig ben met info :-)
De Xbox maakt echt te veel herrie en mooi is ie ook niet echt, dus het wordt tijd voor iets anders.

• Bad_Karma
Ik had gehoopt dat het iemand gelukt was om component signaal te krijgen uit een recente Ati kaart, maar ik vermoed dat videokaarten gemaakt na 2009 dit gewoon niet meer ondersteunen
Pagina: 1