Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf LPG G3 inbouwen

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik zit erover na te denken om een Suzuki swift 1.3 uit 1998 te kopen met een 80.000km op de teller. De wegenbelasting voor deze auto met een LPG g3 installatie is evenveel als normaal. De brandstofkosten zijn echter de helft minder wat jaarlijks een besparing van ~600 euro oplevert. (10k/j)
2e hands autos met LPG hebben vaak al heel veel km's gelopen en zijn daardoor onaantrekkelijk. Zeker als je ervan uitgaat dat je met een LPG installatie ongeveer 100k-150k kan rijden.

Nu zit ik een beetje rond te kijken op internet en hier en daar kun je voor 300-600 euro een LPG G3 conversion kit kopen. Ik vraag me af of je dit goed zelf kan inbouwen. Het klus aspect lukt sowieso wel, mijn vraag is alleen of bijv. de ECU van de auto opnieuw ingesteld moet worden en/of dat het systeem ontlucht moet worden ofzo?
De terugverdientijd van die systeem kan ik hierdoor terug brengen naar een jaar ipv 3 jaar.
Zijn er misschien mensen met ervaring?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom niet laten inbouwen? Heb je er ook nog garantie op en de inbouwkosten verdien je echt wel weer terug in het aantal jaren daarna.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
LPG installaties mogen toch alleen gedaan worden door erkende installateurs? :?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je niet beter voor zo'n auto hem verkopen en kijken hoeveel het kost om een auto te kopen MET LPG?

Een LPG installatie en motorblok met LPG kan veel meer draaien als wat jij denkt :) Maar dat is net afhankelijk van de keuze die je maakt in wat je uitkiest hierna....

Voor deze kun je nog wel 2000 euro vangen! + 600 euro voor die LPG die je in wil bouwen. Hierdoor kun je een auto met LPG G3 uitzoeken voor 2600 euro ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

Beerkeeper schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:48:
LPG installaties mogen toch alleen gedaan worden door erkende installateurs? :?
Je mag het gewoon zelf inbouwen (is ook niet bijzonder moeilijk en de keuring kost ~50 euro), maar dan krijg je nooit de G3 erkenning op je kentekenbewijs, ongeacht de installatie of auto.

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 28-09-2010 16:36 ]

leeg

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat 4x2 zegt, gewoon laten doen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

Dat zeg ik niet perse, ik zeg dat als je G3 op kenteken wil hebben (en dus van het belastingvoordeel gebruik wil maken) je het moet laten doen.
Als je dat niet boeit of dr is geen G3 installatie voor, dan kun je het gewoon zelf doen en komt het als LPG op kenteken te staan.
En dan mag je gerust zelf een G3 installatie inbouwen, het komt alleen niet als zodanig op kenteken te staan.

[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 28-09-2010 21:56 ]

leeg

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, i know, maar aangezien het TS gaat om G3 (belastingvoordeel), is zelf inbouwen geen optie.

offtopic:
Gasinbouw houd ik mezelf niet echt mee bezig, komt weinig voor. Ik besteed het uit aan een bevriend bedrijf, die man doet niks anders :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1