Duidelijkheid Karma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 14:52
Beste Tweakers,

Ik vraag me af of het mogelijk is om te zien hóe je aan je Karma gekomen bent.
Ik heb zelf voor zover ik weet alles al doorgespit, maar ben het niet tegengekomen.

Toch ben ik erg nieuwsgierig hoe ik het voor elkaar gekregen heb om een dagkarma van 1000 te krijgen, en wil ik wel eens weten 'hoeveel' karma ik 'waarvoor' krijg.

Als dat niet mogelijk is, zien jullie dan iets in zo'n functie, of ben ik de enige? :9
Torrentus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
Uit de FAQ:
Hoe krijg je karma?
Er wordt liever niet precies verteld hoe je aan karma kan komen. Dit is zo om te voorkomen dat mensen alleen nog maar die dingen doen die de meeste karma opleveren, het zogenaamde karmahoeren. Er zijn wel een aantal algemene dingen bekend die karma opleveren. Deze zijn;

- Goede reacties plaatsen op de frontpage of op het forum.
- Goede productreviews plaatsen in de pricewatch.
- Goede posts plaatsen op je Tweakblog.

Je kunt, door zelf onderzoek te doen, er achter komen hoeveel karma je ongeveer krijgt voor welke acties. Hoe je dat onderzoek doet is echter iets wat je zelf zal moeten uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Oké. Niet goed genoeg gezocht dus. Ik ben niet uit op 'karmahoeren'. Maar 1000 Karma op een dag? Hoe ik dat in godsnaam voor elkaar gekregen heb? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 21:05
Torrentus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:35:
Oké. Niet goed genoeg gezocht dus. Ik ben niet uit op 'karmahoeren'. Maar 1000 Karma op een dag? Hoe ik dat in godsnaam voor elkaar gekregen heb? :s
Maak je niet te druk om 1000 Karma erbij op één dag. Wil je namelijk Terw_Dan inhalen, dan zul je de komende anderhalf jaar elke dag 1000 Karma moeten verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 14:49

Standeman

Prutser 1e klasse

In ieder geval niet door het posten in het verkeerde forum ;)

Zover ik kan zien past je topic het beste in PW aangezien het nogal een frontpage aangelegenheid is, dus move SG >> PW

p.s. Het zou best met je product review te maken kunnen hebben

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 28-09-2010 13:51 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
haha :P Ja, dat snap ik!. Maar ik ben waarschijnlijk een te nieuwsgierig mens.
Ik zal het ermee moeten doen :9 .

(Niet dat die punten een probleem zijn hoor :+ .

Edit: Sorry voor verkeerde plek. En dan ga ik maar uit van die review ja :*) Dankje!

[ Voor 48% gewijzigd door Torrentus op 28-09-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een flinke productreview doet +- 800 karma. Althans, dat is zo'n beetje wat er bij mij bijkomt. Niet dat ik een karmahoer ben, maar het was me gewoon opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdegrote
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:59:
een flinke productreview doet +- 800 karma. Althans, dat is zo'n beetje wat er bij mij bijkomt. Niet dat ik een karmahoer ben, maar het was me gewoon opgevallen :)
Meh, DE Terw_Dan inhalen, gaat toch nooit lukken ^^

ach :P Ik zie dat ik vandaag 300 karma heb gekregen, en dat vind ik al heel wat :+

Dat puur en alleen omdat ik een Vraag item heb gemaakt waar ik dan ook op reageer :P
Ach (A) Ik vind het prima heur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Standeman schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:42:
In ieder geval niet door het posten in het verkeerde forum ;)

Zover ik kan zien past je topic het beste in PW aangezien het nogal een frontpage aangelegenheid is, dus move SG >> PW

p.s. Het zou best met je product review te maken kunnen hebben
:N

Karma is LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Torrentus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:35:
Ik heb ooit een dagkarma van 5000 gehaald, daarvan vraag ik me ook nog steeds af wat ik daarvoor heb gedaan. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

AtleX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:46:
Ik heb ooit een dagkarma van 5000 gehaald, daarvan vraag ik me ook nog steeds af wat ik daarvoor heb gedaan. :P
Bekijk eens de publicatiedatums van je productreviews, 4x 3sterren en 2x 4 sterren is een bult karma op 20 oktober 2006 :Y)

En die 5k is slechts een kleine bij de 10k karma + auto IP-ban voor actief taggen :+ 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

misschien een dagje te laat, maar ik vraag me eigenlijk nog af hoe het zit met karma die krijgt met forum postings. Is dat een standaard hoeveelheid? of is het afhankelijk van de hoeveelheid txt in een post? Of is er soms een geheim moderatie systeem als op de FP?

-_-

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is afhankelijk van de lengte van je post welke weer per subforum een andere hoeveelheid karma oplevert tech is meer, hk nauwelijks karma

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• M2M

M2M

medicijnman

maar dan is het dus niet mogelijk om via forum postings een negatieve karma score te halen. Of krijg je minpunten als je topic binnen een pagina dicht gaat?

-_-

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Negatieve karma is alleen mogelijk met veel flauwekul reacties op nieuwsberichten/reviews/.plans/meuk.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 14:49

Standeman

Prutser 1e klasse

M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:43:
maar dan is het dus niet mogelijk om via forum postings een negatieve karma score te halen. Of krijg je minpunten als je topic binnen een pagina dicht gaat?
Lijkt mij niet zo logisch. Dat een topic gesloten wordt is lang niet altijd "de schuld" van de topic-starter.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Standeman schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:54:
[...]

Lijkt mij niet zo logisch. Dat een topic gesloten wordt is lang niet altijd "de schuld" van de topic-starter.
En een slotje is ook lang niet altijd erg.
Denk aan topics die vol zijn etc.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12

Haan

dotnetter

Of topics in Lieve Devvers en SeM, die gaan altijd op slot als ze zijn afgehandeld

Kater? Eerst water, de rest komt later

• M2M

M2M

medicijnman

Het schept in ieder geval wat duidelijkheid, nu dat karma niet alleen als pats factor gebruikt kan worden ;)

-_-

• Joostdegrote
No offence :p maar vanwaar al die belangstelling voor karma? :P
Mss ben ik nu een ietsje dom, maar als je gewoon gebruik maakt van de site zoals het goed uitkomt, stijgt je karma vanzelf, en heb je nog een verassing van een nieuwe rank ook :P

Of mss ben ik te ontschuldig :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Joostdegrote schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:22:
No offence :p maar vanwaar al die belangstelling voor karma? :P
Hoe meer karma, hoe groter je fotoalbum :P

• Joostdegrote
Moet ik eerst 100000 karma hebben :P duurt nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
[whisper mode]
Correct taggen en terzake doende productkoppelingen maken kunnen je een flinke karma boost geven.
[/nuff said]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 12:50
Torrentus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:30:
Beste Tweakers,

Ik heb zelf voor zover ik weet alles al doorgespit, maar ben het niet tegengekomen.

Toch ben ik erg nieuwsgierig hoe ik het voor elkaar gekregen heb om een dagkarma van 1000 te krijgen, en wil ik wel eens weten 'hoeveel' karma ik 'waarvoor' krijg.

Als dat niet mogelijk is, zien jullie dan iets in zo'n functie, of ben ik de enige? :9
Torrentus
Op zich natuurlijk een goede vraag en aan de andere hand ook meteen een leuke suggestie. Over het algemeen wordt dus al verteld dat je niet kan zien hoe je aan karma komt (Op hier en daar een paar goede tips), maar over het algemeen zal dit niet al te moeilijk te achterhalen zijn.

Door te "meten", bijvoorbeeld een goede review over een product wat je onlangs hebt gekocht (Of een review over het bedrijf waarvan je het hebt gekocht ;)) en dan de volgende dag te kijken naar je score (Of wanneer het dan ook moge worden ge-update) krijg je dus al een redelijk beeld. Je zou kunnen proberen wat je score zal zijn als je het bijvoorbeeld zonder foto's doet, of juist op vragen van andere mensen te beantwoorden die ze in jouw review hebben gesteld.

Als het wordt getolereerd door Tweakers.Net, zou je zelfs je eigen "onderzoek" kunnen starten. Maak een slechte review met opzet, en vervolgens een review die zelfs FP-waardig zou zijn. Door uiteindelijk alles te testen zou je voor jezelf al heel makkelijk een goed overzicht kunnen maken (In dit geval, makkelijk =/= weinig tijd).

Als je uiteindelijk je onderzoek publiceert op GoT (Nogmaals, als het wordt toegestaan) zou dat ook nog veel karma punten kunnen opleveren. (Ha ha)

Eerder werd ook verteld dat mensen een negatieve karma krijgen als je reactie wordt weggemod op de FP. Hieruit zou je dus bijvoorbeeld kunnen concluderen dat moderators (Zo niet direct, dan wel indirect) invloed hebben op jouw karma voor een onderdeel, redelijk hetzelfde dus als "Reputation" op veel forums, waar iedereen elkaar "rep" kan geven. Vervolgens haal je daar uit dat het Karma systeem dus niet compleet ge-automatiseerd is. Helaas betekent dit dan ook dat een "top review" toch net iets minder karma zou kunnen "genereren" dan een "boven gemiddeld review".

In principe komt het er op neer dat je het dus wel kan berekenen, met een graantje zout. Als je een 4-ster review krijgt dan kan je na jouw onderzoek dus concluderen van "Oh ja ik heb hier dus tussen de 800 en 900 karma van gekregen", "Als ik deze tweaker even uitleg geef op zijn vraag met een bron of zelfs een foto, dan krijg ik er misschien 50 tot 100 bij".

Dit is ook de bedoeling, mensen aansporen om behulpzaam te zijn. Persoonlijk ben ik het meest benieuwd naar de resultaten, als in, zijn er veel mensen met een slechte karma die bijvoorbeeld toch veel karma verdiende sinds de karma store was uitgebracht, of niet? Vervolgens zou je hieruit kunnen concluderen om de karma store uit te breiden om toch meer mensen over te halen om behulpzaam te zijn, of toch op een ander manier proberen aan te pakken.

TL;DR: Helaas is het zoals eerder gezegd dus niet mogelijk om te zien hoe je aan je karma bent gekomen. Je zou er wel makkelijk achter kunnen komen door zelf zo'n onderzoek te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xeneonic schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 06:37:
Je zou er wel makkelijk achter kunnen komen door zelf zo'n onderzoek te starten.
En dan?
Ik bedoel: wat wil je er mee?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

alt-92 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

En dan?
Inderdaad, ga je alleen maar dingen doen die het meeste karma opleveren? Daar is dan toch ook niet veel aan lijkt me.

Bovendien, het is maar een getalletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:33
Terw_Dan schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:21:
[...]
Zegt de man met het hoogste getalletje :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zegt de man die redelijk gepikeerd was toen iemand anders daar stond vanwege een db-actie van ons :D

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 16:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Inderdaad, ga je alleen maar dingen doen die het meeste karma opleveren? Daar is dan toch ook niet veel aan lijkt me.

Een getalletje waar een store aan is gekoppeld. Voor jou en mij en andere mensen met veel karma misschien minder of niet interessant maar voor anderen kan dit totaal anders zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 12:50
alt-92 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

En dan?
Dat was een directe antwoord op de vraag van Torrentus.
Torrentus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:30:
Aangezien dus niet openbaar wordt gemaakt hoe het precies werkt of hoe je precies aan Karma gekomen bent, zou een onderzoek zoals het voorbeeld in mijn eerdere post dus wel duidelijkheid kunnen verschaffen hoe je aan karma komt.

Verder wel een goede vraag. Voor de "Karmahoeren" zou dit wel duidelijkheid kunnen schetsen dat bijvoorbeeld 3 korte reacties meer punten op leveren dan 1 lange reactie.
Pagina: 1