Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2003] Drive mapping op basis van rechten

Pagina: 1
Acties:

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 15:02
Het probleem is alsvolgt;
Als een user inlogt op het domein, moet er aan de hand van de groep(en) waar hij/zij lid van is automatisch een mapping aangemaakt worden.
In het kort gewoon wat in dit TechNet artikel wordt uitgelegd alleen dan voor Server 2003.

Moet ik hiervoor een VBS/batchfile gaan schrijven?
Of zijn er andere oplossingen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bovenstaande werkt toch ook?

Maar heb je het zelf al geprobeerd? En wat heb je opgezocht over mogelijke alternatieven? Ik bedoel: je kan van alles willen vragen, maar het gaat er juist om dat je dan wel kan aangeven wat voor jouw situatie wel of niet werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je kan ofwel werken met ifmember of vbs scripting in het logonscript. Maar je kan het ook doen zoals het artikel zegt, met de Group Policy Client Preferences, echter moeten je clients deze GPO uitbreiding hebben:
http://www.microsoft.com/...7ce3f6c4f8&displaylang=en

En je hebt dan ook ofwel een Windows 2008 member server nodig om deze settings te beheren of anders moet je de RSAT installeren op een Windows 2003 server:
http://www.microsoft.com/...CE-4A36-B7FC-D52065DE9960

Indien het over een klein/eenvoudig netwerk gaat stel ik voor dat je een VBS scriptje maakt voor het logonscript.

Grtz,
Thanis

• DriessenDev
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:43:
Je kan ofwel werken met ifmember of vbs scripting in het logonscript. Maar je kan het ook doen zoals het artikel zegt, met de Group Policy Client Preferences, echter moeten je clients deze GPO uitbreiding hebben:
http://www.microsoft.com/...7ce3f6c4f8&displaylang=en

En je hebt dan ook ofwel een Windows 2008 member server nodig om deze settings te beheren of anders moet je de RSAT installeren op een Windows 2003 server:
http://www.microsoft.com/...CE-4A36-B7FC-D52065DE9960

Indien het over een klein/eenvoudig netwerk gaat stel ik voor dat je een VBS scriptje maakt voor het logonscript.

Grtz,
Thanis
Bedankt voor je reactie.
Ik ga opzoek naar een VBS-script in dat geval, het is n.l. een relatief klein netwerk.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
alt-92 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:43:
Bovenstaande werkt toch ook?

Maar heb je het zelf al geprobeerd? En wat heb je opgezocht over mogelijke alternatieven? Ik bedoel: je kan van alles willen vragen, maar het gaat er juist om dat je dan wel kan aangeven wat voor jouw situatie wel of niet werkt.
sommige mensen zijn nu eenmaal eigenwijs.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• DriessenDev
Dit werkt alleen in een Windows Server 2008 omgeving, voor zover ik het kan beoordelen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet :)
Dat zou namelijk betekenen dat ik het nu niet zou kunnen gebruiken en dat kan ik wel.
Je hebt alleen de genoemde updates nodig voor clients (en dat kunnen ook 2003 servers zijn) en minimaal één PC met GPMC uit de RSAT voor Windows 7 of Vista met SP2.
Dan kun je daarmee je preferences instellen ongeacht het OS van je DC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Dit kan je voor elkaar krijgen door gebruik te maken van kix scripts.
http://lmgtfy.com/?q=kix+login+script

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
Fonta schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:36:
Dit kan je voor elkaar krijgen door gebruik te maken van kix scripts.
http://lmgtfy.com/?q=kix+login+script
Dit dus!
Erg handige taal.

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• Razwer
kix(tart), vbs, batch == allemaal dood sinds GPO prefs beschikbaar is.
Code je maar lekker een versuffing met alle credential issues en typo's van dien. Wat jullie in uren/dagen coden doe ik in minuten met GPO preferences :)

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Razwer schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:02:
kix(tart), vbs, batch == allemaal dood sinds GPO prefs beschikbaar is.
Code je maar lekker een versuffing met alle credential issues en typo's van dien. Wat jullie in uren/dagen coden doe ik in minuten met GPO preferences :)
Hoe kan ik dan op WinXP fonts installeren via de GPO van w2k8? Ook heb ik nog nooit een GPO gezien waarmee ik outlook handtekeningen kan maken en per gebruiker kan wegschrijven met zijn eigen naam.

Scripts zijn niet dood. GPO heeft enkel de basis makkelijker gemaakt.

On topic: DennisZMeister: Je kunt dit op heel veel verschillende manieren doen. Via GPO is de eenvoudigste manier, dit kan ook op w2k3. Net als alt-92 al zij.

Mocht je nu niet moeilijk willen doen (geef zelf maar een definitie aan moeilijk) is een logonscript ook redelijk eenvoudig te maken. Deze kun je zo generiek of statisch maken als je zelf wilt. Enkel moet je waarschijnlijk dan even goed gaan googlen :)

• Razwer
PeeCee schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:57:
[...]

Hoe kan ik dan op WinXP fonts installeren via de GPO van w2k8? Ook heb ik nog nooit een GPO gezien waarmee ik outlook handtekeningen kan maken en per gebruiker kan wegschrijven met zijn eigen naam.
fonts? simpel :)
- zorg dat gpo client side extensions patch installed is
- files optie font op juiste locatie zetten
- registry een entry aanmaken voor het font
- item level targetting doen voor OS xp

Over outlook signature heb je wel gelijk dat het met scripten alleen mogelijk is, maar dit is niet iets wat je als permanent logon script laat draaien. Ik heb me er ook (nog) niet in verdiept dus weet ook niet wat de office 2010 GPO addons bijvoorbeeld doen.

het gigantische nadeel is dat logon scripts in de userspace draaien. Dit betekent dat wanneer een user geen local admin is en/of andere restricties heeft je ook tegen restricties aan kan lopen met je logon script.
Wanneer je er een startup script van maakt, draait deze onder de system account, en heeft dat dus ook weer nadelen (netwerk access, mag je credentials in clear text opslaan in je scripts en niet naar een unc connecten waar de user mappings naar heeft).

[ Voor 23% gewijzigd door Razwer op 04-10-2010 08:55 ]

Pagina: 1