• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:53
Een goedemiddag mensen,

Ik probeer met mijn iPhone 3GS al een poosje te verbinden met GPS via Navigon, maar dit wil maar niet werken.
Continu dat rode balkje, van dat er geen- of nauwelijks GPS-verbinding is.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Het is heel vervelend als je een applicatie hebt van toen 89 euro, en je deze gewoonweg niet kan gebruiken...

iPhone 3GS (nieuwste bootrom)
iOS 4.1 (laatste versie)
Geen jailbreak
T-Mobile i150

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

• Mitch
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:25
Doet je gps het wel met andere apps ? Probeer eens een gps status app te downloaden ? Heb je wel vrij zicht omhoog ?

• xoniq
Ik heb net even 'GPS Status' gedownload, en getest buiten. Deze geeft ook continu een Bad Fix aan, en een horizontale accuracy van 3km. En verticaal etc. Invalid.
Dus daar werkt het ook niet mee.

(Heb altijd gewoon vrij zicht omhoog ja, in 2 auto's in de raam houder...)

Conclusie zou dus kunnen zijn; iOS opnieuw installeren?

// EDIT //

Ben nu aan het herstellen, mijn god wat duurt dat lang...
Laat hier wel even weten als mijn probleem daarmee is opgelost zodra het synchroniseren klaar is.

[Voor 20% gewijzigd door xoniq op 28-09-2010 13:24]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook op m'n iPod Touch 3G, sinds iOS 4.x. Navigon opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, iOS helemaal clean installeren nog niet, dus ik ben benieuwd of het helpt (ik gebruik overigens de TomTom carkit als GPS receiver).

[Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-09-2010 14:08]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:28
ik heb ook totaal nog geen bereik gekregen met die navigon, 3.1.3 JB. Vriend van mij ook niet 3G 4.1.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• xoniq
Probleem is nog niet opgelost. Daarnaast ben er er voor de zoveelste keer op gewezen waarom Windows een ontzettend rot OS is...

Ik kan mijn muziek maar gedeeltelijk synchroniseren.
Want dan crashed iTunes met de welbekende melding die je dwingt de applicatie te sluiten.

• Eduardboon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-09 18:24
Ook mijn GPS doet raar, ik kan in het buitenland geen fix krijgen. in het binnenland wel. raar.

• helpme
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Eduardboon schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:31:
Ook mijn GPS doet raar, ik kan in het buitenland geen fix krijgen. in het binnenland wel. raar.
Dat had ik met TomTom ook, het blijkt dat tomtom even een dataverbinding nodig had om de route te kunnen berekenen. Dataverbinding had ik juist uitgeschakeld om hoge rekeningen te voorkomen. Na dit weer aangezet te hebben kon TomTom z'n route ook weer berekenen.

• xoniq
En maar weer es een update: Nog altijd geen GPS.
Ik kan niet eens 'Openingstijden' starten omdat die geen locatie kan bepalen.
Al sta ik buiten, in de open blauwe lucht, dan krijg ik hoogstens met GPS status een 'Poor signal'.
Jammer aangezien ik wel Navigon en TomTom bezit...

• autoreverse
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09 10:10
helpme schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:58:
[...]

Dat had ik met TomTom ook, het blijkt dat tomtom even een dataverbinding nodig had om de route te kunnen berekenen. Dataverbinding had ik juist uitgeschakeld om hoge rekeningen te voorkomen. Na dit weer aangezet te hebben kon TomTom z'n route ook weer berekenen.
Dat TomTom (even) een data verbinding nodig heeft in het buitenland om een route te berekenen, is je reinste onzin.
Wat er waarschijnlijk aan de hand is; er zijn veel gehoorde klachten en problemen met GPS ontvangst in het buitenland. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het assisted gedeelte van de GPS chip. Dat assisted gedeelte 'helpt' om wat sneller een fix te krijgen doordat via het internet en/of triangulatie een klein databestandje naar een server gaat (en weer terug naar de iPhone?) die alvast doorgeeft waar je ongeveer bent. Een goede fix voor GPS krijgen in het buitenland terwijl je 'dataroaming' uit hebt staan, duurt daardoor wat langer, of kan eventueel voor problemen zorgen.
Een losse TomTom heeft toch ook geen datavoorziening of verbinding om de route te berekenen? (tenzij met Traffic HD o.i.d. dan wel, maar dat heeft dan met de actuele verkeerssituatie te maken)

[Voor 83% gewijzigd door autoreverse op 12-10-2010 20:36]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee