Ik probeer via de volgende code een frame op mijnw werkblad te zetten:
Dit wordt allemaal netjes gedaan, alleen is de commandbutton dan niet te gebruiken. Pas als ik de "Designmode" een keer aanklik en weer uitklik wordt de control pas "geinitialiseerd" en werkt deze.
Hoe kan ik dit voorkomen en ervoor zorgen dat direct werkt. Heb al naar opties hiervoor gezocht. Maar ben ten einde raad. Wellicht eenvoudig te doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Set BaseFrame = ActiveSheet.OLEObjects.Add(ClassType:="Forms.Frame.1", Link:=False, _ DisplayAsIcon:=False, Left:=10, Top:=10, _ Width:=500, Height:=200).Object With BaseFrame .Object.Caption = "Metric Requirement - Chooser" .Name = "BaseFrame" .Enabled = True End With Set Commandbutton_Clear = BaseFrame.Controls.Add("Forms.CommandButton.1", "Clear", True) With Commandbutton_Clear .Left = 100 .Top = 10 .Width = 75 .Height = 30 .Name = "Clear" .Caption = "Clear" End With |
Dit wordt allemaal netjes gedaan, alleen is de commandbutton dan niet te gebruiken. Pas als ik de "Designmode" een keer aanklik en weer uitklik wordt de control pas "geinitialiseerd" en werkt deze.
Hoe kan ik dit voorkomen en ervoor zorgen dat direct werkt. Heb al naar opties hiervoor gezocht. Maar ben ten einde raad. Wellicht eenvoudig te doen.