Toon posts:

[php] Session aantal werkt alleen van 1 tot 9

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

• zwompy
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-04-2017
Waarom wijzigt mijn session 1 t/m 9 in $_POST['nieuw_aantal'] netjes en niet bij een post van 10 t/m ∞.

PHP:
1
2
if ($_POST['nieuw_aantal']) 
    $_SESSION['mandje'][$_POST['key']]['aantal'] = $_POST['nieuw_aantal'];

Wat doe ik verkeerd?

• Salandur
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06:17

Salandur

Software Engineer

doe eens een print_r van $_SESSION['mandje']. Dan weet je de inhoud en of je 'key' wel correct is.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel | GT Sport stats

• zwompy
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-04-2017
Ik heb nu twee producten in mijn mandje:

Artikel: 460 met kleur groen en een aantal van 3.
artikel: 1539 met de kleur blauw en maat 36 en een aantal van 2.

Print_r geeft:
Array ( [460|Groen] => 3 [1539|Blauw - 36] => 2 )

Tot zover werkt dit prima, alleen als ik het aantal boven de 10 gooi gaat het mis.

10 tot 19 wordt: 1 en 20 tot 29 wordt: 2 enzo.

• CRiMiNaL
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-09 18:23

CRiMiNaL

Witlof ^^

De print_r komt niet overeen met je code, ik mis de key 'aantal' in het artikel.

Zowieso, doe een print_r() van $_SESSION onderaan en van $_REQUEST bovenaan je script en dan ben er er zo achter wat er fout gaat.

[Voor 46% gewijzigd door CRiMiNaL op 28-09-2010 12:10]

... MMORPG Addict.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:31

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Om te beginnen heb je niet (voor ons zichtbaar althans) gedebugged: Debuggen: Hoe doe ik dat? en verder heb je onze Quickstart niet gehanteerd bij het openen van je topic. We zijn geen afhaalbalie waar je even je code dumpt zonder context of verdere uitleg en waar wij je dan de oplossing op een zilveren presenteerblaadje aanreiken ;)

Overigens, we blijven je daar niet op wijzen...

[Voor 14% gewijzigd door RobIII op 28-09-2010 12:13]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:02

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar wil ik aan toevoegen dat je dat al meermaals is verteld en het niet bij slotjes gaat blijven. Lees onze beleidstopics nou eens een keer door; een volgende keer blijft het niet bij een slotje.

edit:
Zoals RobIII er nu dus ook al bij geëdit heeft.

[Voor 13% gewijzigd door NMe op 28-09-2010 12:15]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee