Toon posts:

.ini wijzigen voor meerdere netwerk configs

Pagina: 1
Acties:

• cyber23
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-10-2010
Is het mogelijk om boot.ini of system.ini te wijzigen zodat bij het opstarten van de pc
de gebruiker op het login scherm kan kiezen welke netwerconfiguratie hij wil gebruiken?

De netwerk instellingen (ip,dns,...) moeten worden ingesteld voordat de gebuiker volledig is ingelogd want anders worden deze tegengehouden door een GPO.

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 17:30
(jarig!)
cyber23 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:36:
Is het mogelijk om boot.ini of system.ini te wijzigen zodat bij het opstarten van de pc
de gebruiker op het login scherm kan kiezen welke netwerconfiguratie hij wil gebruiken?

De netwerk instellingen (ip,dns,...) moeten worden ingesteld voordat de gebuiker volledig is ingelogd want anders worden deze tegengehouden door een GPO.
boot.ini dient enkel om aan te geven met welke partitie je wilt starten. Dus als je één windows installatie hebt, gaat het niet helpen.

Ik zou als ik van jou was eerder eens kijken naar het netsh commando en daar dan bat file voor maken :

Met deze utility kan je je network settings aanpassen via command line. Zet dit dan in je "statup" folder.

Voor de group policy's, hou er rekening mee dat deze gechached zijn en dus onvrijwillig kunnen terugkomen. De pc opstarten zonder netwerk is misschien nog het beste

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• cyber23
Dat heb ik al geprob, ik had mijn verschillende instellingen opgeslagen en snelkoppelingen gemaakt naar desktop en dat voor het werk in de startup folder geplaatst. Maar de bestanden in de startup folder worden maar pas opgestart na het inloggen. Dus de GPO blokkeert het wijzigen van de netwerk properties.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iets zegt me dat je dan een nieuw hardware profiel kon maken in welke ej selcteerd tijden het opstarten

Iperf

• cyber23
Ik had nog niet gehoord van hardware profielen. Dit is waar ik al een paar dagen op aan het zoeken ben.

THX

EDIT: ik ben weer fout...
ik zoek iets wat zou werken zoals het kiezen van een hardware profiel, maar dat de netwerk properties wijzigt.

[Voor 40% gewijzigd door cyber23 op 28-09-2010 12:37]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee