Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poorten doen het niet meer, Drivers?

Pagina: 1
Acties:

• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 11:25
Mijn alle 4 de USB poorten doen het niet meer. Bij apparaatbeheer geeft hij niks ergs aan,
Ik heb al verschillende USB devices erin gehad en dan zegt ie telkens dat Het usb-apparaat niet herkend wordt. Nou ben ik al es bij driver uitgekomen en via een programma dat Driver Whiz heet, Die zegt dat er 10 drivers niet up to date zijn. maar als je dan wilt updaten via dat programma dan moet je dus betalen. Ik kan die code ook nergens vinden.

Wat moet ik doen....

Alvast bedankt

Ik werk op Windows XP

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Als jij aangeeft welk merk en type moederboard je hebt, dan kan je op de site van de moederboard fabrikant vaak de meest recente drivers vinden.

• Mrsrd13
Hoe kan ik zien wat voor moederbord ik heb?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kast open maken, en kijken wat er op het moederbord staat.

Ey!! Macarena \o/

• Xrider
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2023
Heb je al geprobeerd een systeem herstel naar de periode wanneer het wel deed?
Anders zeg ik back up de belangerijke gegevens dan herinstallatie. Dat is de meest radicale er zijn ander maar dat duurt lang voornamelijk zoeken naar de goeie driver.

Succes

Hunting for knowledge

• Mrsrd13
ik heb een laptop ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, wat dacht je van kast openschroeven en kijken naar wat erin zit...

Sowieso hoor je in je topicstart duidelijk aan te geven om wat voor PC het gaat, en als je iets over hardware wilt weten is het bijna altijd nodig om te weten wat voor moederbord je hebt.

Los daarvan, als je vermoedt dat er iets in software foutgaat, uitsluiten! Draai een LiveCD (maakt niet uit welke) en kijk of het probleem daar ook optreedt. Zo ja: hardwareprobleem. Zo nee: softwareprobleem.
Edit:
Dat bedoel ik dus, dit soort info hoort gewoon in je topicstart :o

Misschien zou je kunnen kijken wat voor laptop je hebt en welk moederbordchipset erin zit. Dat kun je uit de specs halen, of - als het goed is, wat hier maar de vraag is - in Windows Device Manager.

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 28-09-2010 10:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Xrider
Dan ga naar de laptop site die hebben de meest recente drivers nog wat voor laptop heb je ?

Hunting for knowledge

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan heb je aan het type-nummer van de laptop genoeg. Gewoon even kijken op de site van de fabrikant.

Ey!! Macarena \o/

• Mrsrd13
ok mijn moederbord is een

Packard bell Bv Easynote MZ35

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
netwerk stack reset uitvoeren. klinkt stom. Maar werkt vaak! Ongeacht het mobo.

Het mobo is ook niet van belang, omdat de controller werkt (zie apparaatbeheer). Dus het is hoe dan ook een software probleem. Google even op winsock reset en tcp reset. :) Succes!

oja, en laat even weten of het hielp.

[ Voor 7% gewijzigd door blurryilluzion op 28-09-2010 10:08 ]

• Mrsrd13
Ik ga nu naar school, ik zal als ik trug kom van school alles uitproberen.

Alvast bedankt

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Als je er een USB HDD/ stick/ toetsenbord aanhangt, word deze dan in de bios gezien?
Als dit niet het geval is kan je stoppen met zoeken. dan is je mobo rot.

Werkt het in de bios wel kun je 2 dingen doen:
herinstalleren: Een acer notebook kan je eenvoudig terugzetten naar standaard instellingen door op ALT-F10 te drukken voordat windows start. (ALLE DATA GAAT VERLOREN). zo ben je gelijk van eventuele andere issues af.

Van de website van acer de juiste drivers downloaden en installeren. (werkt dit niet zou ik er gelijk een herinstallatie van maken. oefenloos klooien met drivers duurt vaak langer dan ff een herinstallatie doen. ik ga er vanuit dat je een backup hebt van alle belangrijke bestanden)

[ Voor 17% gewijzigd door Kriebelkous op 28-09-2010 10:13 ]

www.racetalk.nl

• Xrider
Ga naar de http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download daar moet hij tussen staan maar ik heb even gekeken maar daar staat jou type niet bij.

ik zeg google Packard bell Easynote MZ35 USB drivers

Maar kan ook zijn natuurlijk dat je USB module van je laptop kapot is en dat het vervangen moet worden.
Ik weet niet hoe oud hij is anders breng hem even naar de winkel.

Hunting for knowledge

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Beetje offtopic maar leuke toevoeging:

Probeer bij je topicstart een compleet verhaal te geven dan duurt het niet de hele eerste pagina totdat er ook maar iets nuttigs bekend wordt. Want je wilt niet het volgende:
Sta ik gister in de Dynabyte printerinkt te kopen staat naast mij een stel met een laptop. Ja meneer hij is erg langzaam geworden. Ze hadden hem terug laten sturen naar HP. Klacht hij wordt steeds langzamer.. 8)7
Bij HP reactie. u draait Norton en AVG naast elkaar. Dit is vast de oorzaak. Succes ermee. De klant weer: Ja maar Norton was al verlopen dus hebben we AVG erop gezet. Hoe kan de computer nou trager worden???

OOOHhhh.. zo wil je misschien bij de Dynabyte over komen, maar hier, probeer je aan de forum regels te houden. We hebben een naam hoog te houden.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2024

®androiid

Euroshopper

Mrsrd13 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:56:
Die zegt dat er 10 drivers niet up to date zijn. maar als je dan wilt updaten via dat programma dan moet je dus betalen. Ik kan die code ook nergens vinden.
Om de drivers te vinden als je ze echt nergens kunt vinden: apparaatbeheer > eigenschappen van het apparaat waar geen driver van is geïnstalleerd > details > compatibele id's, hier moet dan een vendor ID en een devide ID staan: www.pcidatabase.com hier kun je de ID's invullen en zo je driver vinden ;)

Pils €0,50

• Nielson
  • Laatst online: 01:32
blurryilluzion schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:07:
netwerk stack reset uitvoeren. klinkt stom. Maar werkt vaak! Ongeacht het mobo.

Het mobo is ook niet van belang, omdat de controller werkt (zie apparaatbeheer). Dus het is hoe dan ook een software probleem. Google even op winsock reset en tcp reset. :) Succes!
Wat heeft het resetten van de netwerk stack met de usb controller te maken?
Xrider schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:10:
ik zeg google Packard bell Easynote MZ35 USB driver
Bespaar je de moeite, usb drivers komen altijd direct van Microsoft af en worden voor USB2.0 bij XP via SP1 en hoger verspreid.

@TS: Start de laptop eens met een willekeurig linux live-cd'tje, werkt het daar ook niet in moet je algauw aan een hardware probleem gaan denken.

• Kriebelkous
Nielson schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:15:

@TS: Start de laptop eens met een willekeurig linux live-cd'tje, werkt het daar ook niet in moet je algauw aan een hardware probleem gaan denken.
Waarom zou je een linux dvd starten. kijk gewoon of je de bios in kan met een usb keyboard. Of dat het apparaat usb drives ziet in de bios. Gaat een tandje sneller :)

Ook kun je er helaas niet zomaar vanuit gaan dat elke linux distro de usb drivers heeft van deze chipset. Op jouw manier sluit je alsnog niet 100% zeker software uit. We weten namelijk niet welke distro er gebruikt gaat worden en welke versie :)

www.racetalk.nl

• Kriebelkous
[...]
Wat heeft het resetten van de netwerk stack met de usb controller te maken?
Idd, ik vroeg het me ook al af. mag ik hier een uitleg van? (ben nooit te oud om bij te leren) Ik ben erg benieuwd naar de reden waarom dit zou werken.

www.racetalk.nl

• Nielson
  • Laatst online: 01:32
Kriebelkous schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:22:
[...]
Ook kun je er helaas niet zomaar vanuit gaan dat elke linux distro de usb drivers heeft van deze chipset. Op jouw manier sluit je alsnog niet 100% zeker software uit. We weten namelijk niet welke distro er gebruikt gaat worden en welke versie :)
Moah, usb wordt al een aardig poosje in de kernel ondersteunt, dus als je nu een live-cd'tje download kun je er wel vanuit gaan dat 't werkt.

@TS: Mocht het wel een software probleem zijn kun je proberen om alles mbt usb in de devicemanager weg te halen, echter omdat het erg veel (verborgen) entries kunnen zijn gebruik ik zelf vaak dit batchfiletje. Hiervoor heb je ook devcon nodig. Pak de usb.zip uit en dubblklik op devcon.exe om deze te unzippen naar een tijdelijke map. Ga naar de submap i386 en kopieer daaruit devcon.exe naar de locatie van renewusb.bat. Voer deze vervolgens uit.

• Kriebelkous
Nielson schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:38:
[...]
Moah, usb wordt al een aardig poosje ondersteunt, dus als je nu een live-cd'tje download kun je er wel vanuit gaan dat 't werkt.
In principe heb je gelijk hoor, in 99 van de 100 gevallen pakt een nieuwe linux distro je usb chip moeiteloos op.. Ik ben alleen iemand die altijd mensen afraad om "er vanuit te gaan dat het werkt" De meeste fouten in het (bedrijfs)leven ontstaan omdat iemand er vanuit ging dat het wel goed zat. ;)

www.racetalk.nl

• Xrider

[...]
Bespaar je de moeite, usb drivers komen altijd direct van Microsoft af en worden voor USB2.0 bij XP via SP1 en hoger verspreid.
Hoeft niet altijd het geval te zijn soms denk je dat hij goed is maar werkt hij naar een tijd niet :P
Dus zeg ik meestal ga ff naar de site toe van de fabrikant en meestal staat het er wel op.
Natuurlijk werkt het niet met veroudere systemen van het jaar 1998 die zijn gewoon te oud nu.
En natuurlijk staan er drivers op de CD van XP maar stel voor dat jou USB nou net niet goed fuctioneer of zo ( kans op 1 op 100.000 maar ach het kan.

Zijn probleem kan ook zijn dat hij gewoon verkeerde driver heeft geinstalleerd over zijn goeie driver en daar me de USB corrupt heeft gemaakt.
Allemaal mogelijkheden. Om zeker te weten moet je 1 voor 1 het uitproberen.

Hunting for knowledge

• Kriebelkous
doet ie het alweer?

www.racetalk.nl

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:25
Mrsrd13 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:56:
maar als je dan wilt updaten via dat programma dan moet je dus betalen. Ik kan die code ook nergens vinden.
Heel vreemd idee, maar als je 't wil gebruiken kan je er ook natuurlijk gewoon voor betalen. Die code krijg je dan vanzelf wel ;)

(jaja, ik ben wat laat, I know...)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Drivers voor packard bell moet je via de engelse packard bell site doen.
Op de pagina waar je je model moet selecteren staat dan een link naar legacy / oudere producten.
Op die manier kom je op de ftp van packard bell en daar staat het model wel op.

Deze ftp dus:
ftp://ftp.download.packardbell.com/NOTEBOOK/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 19:40 ]

Pagina: 1