ASP.net cursussen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hey!

Met ruim 10 jaar ervaring als ASP (classic) ontwikkelaar, inclusief SQL, JavaScripting en alles dat er bij komt ben ik verknocht aan mijn manier van werken met een simpele text-editor voor mijn code.

Tot nu toe heb ik me verzet tegen de overstap naar ASP.net, maar ik zal er toch aan moeten gaan geloven, voor een project zal ik me er nu in moeten gaan verdiepen.
Ik heb de nodig projectjes gedaan in .net (zowel vb.net als c#), Alleen de ASP.net aanpak ik me geheel vreemd.
Gelukkig staat er (waarschijlijk) nog een pot met cursus budget, en moet ik daar misschien maar eens gebruik van maken om een vliegende start te maken.

Kan iemand mij een cursus aanbieder adviseren? Het liefs met het oog op mijn ervaring niet een 'beginnerscursus programmeren, toevallig in ASP.net' maar ideaal iets dat gericht is op mijn overstap.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01-2024

Korben

() => {};

Ik denk niet dat er echt 'overstap'-cursussen zijn; dat is net zo iets als vragen om een specifieke cursus die iemand omschoolt van een loodgieter naar een kok. Ik denk dat je veel beter af bent met een degelijke cursus 'gewoon' ASP.NET, of liever nog, ASP.NET MVC, want aangezien je anno 2010 nog in ASP werkt neem ik aan dat je niet echt up-to-date bent.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens op asp.net; vooral de getting started en de vele videos (o.a. mvc) zijn zeker het bekijken waard. Daar heb je meer aan dan een curus IMHO als je toch al bekend bent met het .Net framework en alleen het "ASP" gedeelte wil leren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als hij 10 jaar classic ASP heeft geprogrammeerd mist hij -juist- de .NET Framework kennis.

Lees je in ieder geval fatsoenlijk in over databinding, dat is de nummer 1 fout die ik overstappers zie maken. Dat ze dat concept niet snappen / willen leren.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Grijze Vos schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:00:
Als hij 10 jaar classic ASP heeft geprogrammeerd mist hij -juist- de .NET Framework kennis.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je je weg nog niet kunt vinden in het .NET Framework dan kom je er niet met een vb6 basis..... En los van de syntax kennis van een taal als C# lijkt het me handig om je ook eerst eens te verdiepen in oop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Grijze Vos schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:00:
palloquin schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:46:
Ik heb de nodig projectjes gedaan in .net (zowel vb.net als c#),
;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Bedankt iedereen!

OOP is geen punt, ik schrijf java(script), vb.net & (een beetje) c# ik denk dat ik de concepten achter oop wel begrijp ;)

databinding e.d. zal ik me inderdaad in moeten gaan verdiepen. Ik zit nu al naar een aantal controls/libraries te kijken die daar erg op steunen (geloof ik).

Ik ben me door de www.asp.net website aan het heenwerken zoals RobIII voorsteld. MVC klinkt als mijn hoek, maar ik zal ook de webforms kant opmoeten vrees ik.

Ik ben gewoon niet zo'n sleur en pleur ontwikkelaar ;) ik weet graag precies wat er gebeurt...

Als ik toch wat training wil gaan doen, hebben jullie dan nog advies over een behoorlijk trainings instituut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Je hoeft helemaal niet sleur en pleur te werk te gaan hoor. Gewoon een repeater in je user control mikken en in de pageload de datasource setten en databind aanroepen, om maar iets te noemen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1