Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Applicaties hangen bij printactie server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit hier met een klein probleempje.
Op het bedrijf waar ik stage loop hadden we problemen met de print acties op de server.
Er word op de server ingelogd Met de hulp van verbinding met extern bureau blad.
Het eerste probleem was dat er een vertraging zat in het printen. de eerste print kwam er meteen uit maar de prints die je daarna wilt afdrukken duurden zeker een paar minuten voor ze eruit kwamen.
Om dit te proberen te verhelpen heb ik RDP geüpdatet naar versie 6.0.
Nu zitten we met het probleem dat als je een print actie doet het programma waarvan je dit commando uitvoerde blijft hangen.

Weet een van jullie misschien ongeveer wat er aan de hand kan zijn?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Ik zou maar eerst eens de eventlog in duiken om wat relevante informatie te verzamelen.
Printen jullie vanaf de clients via de server (print spooler) of loopt het printverkeer direct tussen client en printer?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
We printen hier vanaf de clients via de server. Ik zal even de eventlogs induiken

Update: in de eventlogs kan ik niet echt iets relevants vinden waarom de applicatie crashed.

Ook is het zo dat de applicaties maar op 1 specifieke computer crashen. op alle andere computyers waarmee we via de terminal printen gaat alles goed.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 10:51 ]