Toon posts:

HTPC - This is it?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• heppie1981
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-06 22:23
Om eindelijk eens af te zijn van mijn verzameling van media-apparatuur, heb ik besloten nu echt een goed setje samen te stellen waarmee ik kan genieten van mijn muziek / films, maar als het kan ook nog mee kan werken (Office / Photoshop etc.).

De eisen zijn:
- Strak, zilverkleurig (past bij m'n stereo)
- STIL
- Digitale optische / coaxiale audio uitgang voor de stereo

Ik heb de volgende componenten in m'n hoofd:

1. Systeemkast: Antec Fusion Zilver
2. Asus P7H55-M/USB3
3. Cooler Master Silent Pro 500 W
4. Intel Core i5 760
5. OCZ Platinum Low Voltage 4 Gb
6. OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120 Gb

Voor de bulk opslag moet er nog een grote (stille) schijf bijkomen.

De vragen die bij mij opkomen zijn:

1. Zijn de componenten compatibel (past het uberhaupt in de kast)?
2. Voldoet dit aan mijn eisen?
3. De componenten zijn wat aan de dure kant :+ ; alternatieven?

Er zijn nog wel meer vragen die bij mij opkomen, maar die komen gaandeweg wel.

Alvast bedankt voor de input!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Bij je geluidskaart wil je er misschien opletten dat hij stereo kan upmixen naar surround. Anders zul je bijvoorbeeld bij het luisteren van muziek alleen de front-speakers van je receiver horen, en wordt de rest alleen gebruikt als je daadwerkelijk surround geluid afspeelt zoals in films.
Om die reden heb ik zelf ook een Club3D Theatron DD. Die feature heet doorgaans 'Dolby Digital Live' waarmee meerdere kaarten zijn uitgerust.

[Voor 22% gewijzigd door frickY op 28-09-2010 08:38]

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Misschien eens denken aan een aparte netwerkopslag. Dan kan je die ook voor eventuele andere pc('s)/laptop(s) gebruiken als centrale opslag. Je kan veel over een NAS vinden in Het grote DIY RAID NAS topic deel 3 en in [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35
2. Asus P7H55-M/USB3
3. Cooler Master Silent Pro 500 W
4. Intel Core i5 760
Die voeding kan een heel stuk lichter, 300/350W is ook genoeg. Verder is het handiger als je een i3/i5 cpu met integrated graphics pakt (zit namelijk niet meer in de chipset). Kijk verder eens naar de BBG topics, bv deze: [BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

• heppie1981
Bedankt voor de vlugge reacties! Net zo snel ook wat feedback van mijn kant:

frickY: Wat bedoel je met 'upmixen'? Doet mijn versterker dat ook al niet (omzetten van stereo in surround)? Via de digitale uitgang kun je toch 7 afzonderlijke kanalen doorgeven als dit op de DVD oid staat?

Khildin: Ik heb een NAS staan, alleen die is niet zo snel. Ik moet hier nog 's induiken, maar voorlopig denk ik dat een schijf van bijvoorbeeld 1.5 Tb (of twee) genoeg zullen zijn. Alleen even kijken of dit allemaal in de kast past..!

Nielson: Is deze i5 zonder integrated graphics?? Ik dacht juist dat dit hierin verwerkt zat. Lijkt me een pre als ik geen apparte videokaart installeer (wederom, zou dit passen?). Ik heb gekozen voor 500 W om de deur open te houden voor de toekomst. Zo'n kaart zou wel veel meer vermogen vragen, toch?

Wat is jullie mening verder? Compleet systeem? Kan het nog mooier / beter?

Wederom bedankt!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35
heppie1981 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:08:
Nielson: Is deze i5 zonder integrated graphics?? Ik dacht juist dat dit hierin verwerkt zat.
Niet alle i5's hebben integrated graphics.
Lijkt me een pre als ik geen apparte videokaart installeer (wederom, zou dit passen?).
Passen wel, nodig is 't idd niet voor een htpc.
Ik heb gekozen voor 500 W om de deur open te houden voor de toekomst. Zo'n kaart zou wel veel meer vermogen vragen, toch?
Als je er een echt een gamerskaart indrukt wel.
Wat is jullie mening verder? Compleet systeem? Kan het nog mooier / beter?
Voor dat soort vragen is eigenlijk het eerder aangehaalde BGG topic bedoeld.

• heppie1981
Ah, ik zie 't... Dan kan ik toch net zo goed een i3 installeren? Scheelt nogal wat in de prijs. Ook in prestatie?

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:32
heppie1981 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:34:
Ah, ik zie 't... Dan kan ik toch net zo goed een i3 installeren? Scheelt nogal wat in de prijs. Ook in prestatie?
Dat zijn dingen die je prima zelf kunt opzoeken. Begin eens bij de CPU charts van Toms hardware: http://www.tomshardware.com/charts/processors,6.html

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• heppie1981
Met bovenstaande kom ik nu tot de volgende componenten:

Behuizing: Antec Fusion Remote Zilver
Koeling: Cooler Master Silent Pro M500 500 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Moederbord: Asus P7H55-M/USB3,s1156 MATX,H55,DDR3,PCIe,VGA,HDMI
Processor: Intel Core I3 530 2.93 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Dual Core
Geheugen: OCZ Gold 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
SSD drive: OCZ Agility 2 120 GB, S-ATA II / 300, 275 Mb's, 285 Mb's, 2,5 Inch
Storage: Samsung Spinpoint F4EG EcoGreen 2 TB, 5400 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Erg benieuwd of jullie hier wat mee kunnen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee