• Jozzo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-05-2012
Hallo mensen,

Ik zit met een vraag,
Ik wil graag crossfire draaien op mijn computer alleen nu weet ik niet of dat wel zo verstandig is.
Dit zijn mijn specs:

Moederbord: Asus M4A79XTD EVO
Processor: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz
Geheugen: 4096MB RAM
Videokaart: Ati HD5770

Ik weet dat op dit moederbord voor 1 kaar x16 word ondersteund als je crossfire wilt word dit 2 keer x8
Is het dan de moeite waard om 2 van deze kaarten erin te zetten of raden jullie aan om 1 betere kaart te halen?

Alvast Bedankt

[Voor 12% gewijzigd door Jozzo op 28-09-2010 00:41]

• tweakerharrie
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:48
De meerwaarde is niet zo groot als je al een hd5770 hebt.
Wat is de resolutie waarop je speelt?

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Als ik zo naar de benchmarks kijk schaalt de 5770 best aardig in crossfire, maar in de pci-e bussnelheden heb ik me verder niet verdiept.

I'm a photographer, not a terrorist

• wasted247
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 10:57
Doorgaans maakt 2x16, 1x16 1x8, of 2x8 niet veel uit, hier zijn wel benchmarks van te vinden. Wat je echter wel kunt overwegen, de huidige kaart verkopen en met de opbrengst daar van, plus de investering die je nu wilt doen, kijken wat je kunt krijgen.

Is de performance hiervan beter dan 2x5770 is de keus eenvoudig.

Wat overigins wel relevant is in het verhaal is je voeding. Welk merk / type voeding heb je?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je zelf gezocht naar antwoorden hierover?
Welke zoektermen gebruikte je daar?
Wat vond je? (links!)
Wat is dan exact onduidelijk?

Er zijn zat benchmarks te vinden over crossfire op AMD 790X chipsets, en van HD5770 al dan niet in crossfire. Zoals aangegeven hangt veel af van resolutie waarop je draait, maar hoe dan ook is die info gewoon te vinden. Uit niets blijkt dat je dat zelf opgezocht hebt. Begin daar eens mee...

Heb je dat wel gedaan? Beetje jammer dat je het dan uit je topicstart weglaat, want in deze vorm blijkt er gewoon te weinig inzet uit, en gaat het topic ook dicht.

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee