Toon posts:

tablets

Pagina: 1
Acties:

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Redesign Draagbare Mediaspelers en Telecom zodat ook android tablets, blackberry playbook, hp-palm webos tablets, meego tablets etc een behoorlijke plek krijgen. Overigens is het marktaandeel van windows mobile sterk gekrompen en is de rest een non-windows als rest categorie dus niet zo eerlijk. Stap ook het nieuwe tijdperk in...maak ervan smartphones & (mini)tablets van. En dan Apple, android, windows, symbian/meego en blackberry/palm/overigen van.

[Voor 15% gewijzigd door bobwarley op 27-09-2010 23:52]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Non-Windows Based Mobiles & PDA's? Zou hooguit een duidelijkere naam kunnen krijgen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bobwarley
  • Niet online
De grens tussen smarttelefoon en tablets is toch klein. Kijk naar de dell streak 5" en Galaxy Tab 7" met beiden kun je ook bellen en veel draaien hetzelfde os en stuff. Enkel formfactor verschilt. Doe het gewoon bij elkaar. De ipad kan ook videobellen. Tablets een los forum geven is dus niet slim. Dus doe gewoon smartphones & (mini)tablets

[Voor 20% gewijzigd door bobwarley op 28-09-2010 00:08]

• Imak
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-04 17:46

Imak

Opt-out?

bobwarley schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:02:
De grens tussen smarttelefoon en tablets is toch klein. Kijk naar de dell streak 5" en Galaxy Tab 7" met beiden kun je ook bellen en veel draaien hetzelfde os en stuff. Enkel formfactor verschilt. Doe het gewoon bij elkaar. De ipad kan ook videobellen. Tablets een los forum geven is dus niet slim. Dus doe gewoon smartphones & (mini)tablets
Amen

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We zijn hier intern al een poosje aan over het discussiëren. We hebben zelf ook al wat bedacht, maar we vinden dat het moeilijk is om een oplossing te vinden die echt ideaal is. Je ideeën nemen we zeker mee, en we lezen ook graag de meningen van anderen :)

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:27
Een tablet subforum zou wel handig zijn. Als je op zoek bent naar informatie over tablets, dan is het handig als dat gegroepeerd is.

Merken/operating systems zou ik in het begin dan nog niet apart doen, aangezien je Android, Blackberry, Windows 7, Meego, WebOS, Linux, Chromium OS etc hebt en je dan subfora krijgt met een paar topics erin.

Een tijd terug had ik een topic gemaakt over de SmartQ tablets (4.3" - 7" met Wifi en Linux/WinCE/Android). Deze werden vervolgens onder 'Draagbare mediaspelers' geplaatst, omdat er geen goede plek was, aangezien er verschillende OS'en op draaien en ze ook niet onder het telecommunicatie forum konden omdat er geen belfunctie op zat.

Een subforum 'Tablets' onder 'Mobile' of 'Consumenten Electronica' (daar staan de draagbare mediaspelers ook) zou prima moeten kunnen lijkt me.
bobwarley schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:02:
Tablets hebben niet altijd een belfunctie, waardoor ze niet onder de Telecommunicatie subfora vallen. Daarnaast is de formfactor bepalend voor de functionaliteit en worden ze ook door fabrikanten anders in de markt gezet, namelijk als tablets en niet als telefoon. Een 7" tablet is qua oppervlakte zo'n 4x zo groot als de iPhone 4. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat voornamelijk gaat gebruiken om te bellen.

[Voor 35% gewijzigd door BarôZZa op 29-09-2010 19:57]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tegelijkertijd draaien tablets meestal wel op mobiele OS'en zoals Android of iOS, dus alle discussies erover zijn wel heel erg gerelateerd aan de mobiele subfora. Ik zie hier vooral een mooie kans om tags zinnig te gaan gebruiken, eigenlijk.

• bobwarley
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:49:
Een tablet subforum zou wel handig zijn. Als je op zoek bent naar informatie over tablets, dan is het handig als dat gegroepeerd is.

Merken/operating systems zou ik in het begin dan nog niet apart doen, aangezien je Android, Blackberry, Windows 7, Meego, WebOS, Linux, Chromium OS etc hebt en je dan subfora krijgt met een paar topics erin.
Dat is NIET handig. Aangezien Tablets meestal al op iOS, Android, MeeGo, Windows 7, en dadelijk Blackberry telefoons op QNX (en tablets). Software, OS, discussies e.d. zijn dus sterk aan elkaar gerelateerd aan de telefoon-software. Een apart forum zou interessant zijn als alle tablets op een ander OS draaien dan hun kleinere smartphone counterparts. Smartphone zijn niet langer enkel om te bellen, maar in gevallen al een minitablet; en Tablets zijn niet langer enkel om mee te surfen..de meeste krijgen een frontcam voor videobellen.

Met NMe dus ^^

En 4i is een goed voorbeeld dat het gewoon werkt: de iPad, iPod's en iPhone's draaien allemaal iOS en zitten in één forum. Daarom: doe gewoon smartphones & (mini)tablets.

[met minitablets; bedoel ik zaken als iPod Touch; of de Dell Streak 5"]

[Voor 29% gewijzigd door bobwarley op 30-09-2010 14:29]

• BarôZZa
Nu staan alle 'non-Windows based mobiles'(mooie term trouwens, aangezien Android en iOS wel eigen subfora hebben en Windows Mobile bij lange na de grootste niet meer is) bij elkaar. Dan kan je ook nog eens alle non-Android/Apple tablets eronder dumpen. Windows 7 tablets dan onder Windows Based Mobiles gaan plaatsen?

Als je een tablet overweegt, dan zal je waarschijnlijk eerst willen kijken wat er allemaal te vinden is. Dan is het handig om tussen de vele topics over telefoons in het telecommunicatieforum(ook al zit er geen belfunctie op) in de verschillende OS-subfora te zoeken naar die enkele tablets?

Een smartphone kan je qua functionaliteit als minitablet beschouwen, maar ze voor heel andere doeleinden gebruikt, ook al zit er overlappende functionaliteit in. Tablets worden veel gebruikt voor ebooks, magazines en video. Een smartphone vooral om te bellen en messaging.

Tablets hebben veel meer met elkaar overeen dan met smartphones. Bij de software zie je ook dat apps geoptimaliseerd worden voor bijvoorbeeld de iPad, waardoor dat soort gesprekken ook minder interessant zijn om te voeren in een telefoonsubforum.

De normale gedachtengang lijkt me: 'Ik zoek tablets, kijk eens aan, een tablet-subforum' ipv 'hmm een Blackberry tablet, die draait QNX, dus dan ga ik eens zoeken naar het non-Windows based mobiles subforum onder telecommunicatie om te kijken of daar een topic over staat'.

Je hebt ook nog e-Book readers, die staan nu onder 'Draagbare mediaplayers', misschien een optie om die wel samen met de tablets in een subforum te gooien, aangezien die qua formfactor en functionaliteit wel meer in de buurt komen.

edit: wat betreft 'videobellen', vroeger noemden we dat gewoon webcammen ;) . Je zit bij Apple zelfs nog vast aan Wifi.

[Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 30-09-2010 16:41]

• bobwarley
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:38:
De normale gedachtengang lijkt me: 'Ik zoek tablets, kijk eens aan, een tablet-subforum' ipv 'hmm een Blackberry tablet, die draait QNX, dus dan ga ik eens zoeken naar het non-Windows based mobiles subforum onder telecommunicatie om te kijken of daar een topic over staat'.
Ben ik niet met je eens. De normale gedachtegang is toch ook niet: "Ik zoek een nieuwe smartphone, kijk eens aan, een smartphone-subforum" ? Op GoT is het ook al zo geregeld dat smartphones zijn onderverdeeld naar het OS dat ze draaien, en niet onderverdeeld zijn op basis van hun prijs, hun screensize, cpu-type, of megapixel-telefooncamera. Dit is Tweakers hé, geen ComputerIdee. Ik vermoed dat de meeste tweakers die opzoek zijn naar een tablet al een idee hebben op welk OS het moet gaan draaien. Daarom zijn smartphones ook onderverdeeld in hun OS en niet op basis van andere zaken. Ik denk ook dat het handiger is die zaken gegroepeerd te houden. Vgl. ook 4i waar verschillende devices (iPad, iPod en iPhone) prima samengaan in één subforum op basis van hun (i)OS.

[Voor 27% gewijzigd door bobwarley op 30-09-2010 17:23]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BarôZZa schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:38:
Tablets hebben veel meer met elkaar overeen dan met smartphones. Bij de software zie je ook dat apps geoptimaliseerd worden voor bijvoorbeeld de iPad, waardoor dat soort gesprekken ook minder interessant zijn om te voeren in een telefoonsubforum.
Ehm...dus programma's die niet lekker werken op een pc-scherm van 640x480 horen ook niet thuis in een forum voor pc-software? Het zou immers zomaar kunnen dat je nog op zo'n klein scherm zit te werken!!1

;)

• BarôZZa
De vergelijking zou eerder zijn dat je een subforum hebt voor pc's met een scherm van 640x480 (het telefoonforum) en er vervolgens discussies gaat voeren over HD content (de tablets).

;)
bobwarley schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:14:
[...]

Ben ik niet met je eens. De normale gedachtegang is toch ook niet: "Ik zoek een nieuwe smartphone, kijk eens aan, een smartphone-subforum" ? Op GoT is het ook al zo geregeld dat smartphones zijn onderverdeeld naar het OS dat ze draaien, en niet onderverdeeld zijn op basis van hun prijs, hun screensize, cpu-type, of megapixel-telefooncamera. Dit is Tweakers hé, geen ComputerIdee. Ik vermoed dat de meeste tweakers die opzoek zijn naar een tablet al een idee hebben op welk OS het moet gaan draaien. Daarom zijn smartphones ook onderverdeeld in hun OS en niet op basis van andere zaken. Ik denk ook dat het handiger is die zaken gegroepeerd te houden. Vgl. ook 4i waar verschillende devices (iPad, iPod en iPhone) prima samengaan in één subforum op basis van hun (i)OS.
Het punt is nou juist dat het imo helemaal niet handig is om de tablets dus onder te verdelen, omdat het nog niet zo'n grote markt is als smartphones. Het iPad/iPod/iPhone forum hangt ook onder de Apple waren (dus niet alleen onder telefonie), portable mediaplayers worden ook niet onderverdeeld.

Het is toch totaal onlogisch om Linux tablet tussen de Nokia telefoons te zetten omdat ze beiden geen Windows OS hebben? Of een Windows 7 tablet bij de Windows Mobile/Phone apparaatjes? Het zijn totaal verschillende producten voor verschillende markten. De Nook draait ook op Android. Samsung en Philips hebben mediaspelers met Android.

Juist als Tweaker zijnde vind ik het wel handig wanneer de tablets overzichtelijk bij elkaar staan.

• bobwarley
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:24:
Juist als Tweaker zijnde vind ik het wel handig wanneer de tablets overzichtelijk bij elkaar staan.
Maar een Tweaker zal bij een Tablet juist ook veel belang hechten aan het OS waarop de tablet draait. Ik heb Android al op m'n telefoon, dus ik hoef niet nog een Android tablet. Ik ben vooral geinteresseerd in een Blackberry-tablet of MeeGo tablet. Dan lijkt het me logisch in die subfora te kijken, en niet allerlei dingen over Windows, iOS iPads, en Android tablets te lezen. Aangezien 1 forum me niet echt wat lijkt (zie hierboven) is de minst slechte oplossing dus gewoon smartphones uit te breiden naar (mini)tablets. Het is zeker niet ideaal (aangezien Chrominium straks ook van Google is dat op tablets draait en dus anders is dan Android). Maar goed, m'n punt is wel duidelijk ben benieuwd naar ook de andere meningen.

[Voor 63% gewijzigd door bobwarley op 30-09-2010 18:34]

• BarôZZa
Dus het is makkelijker om tussen de tig non-Windows telefoons te zoeken naar de enkele Blackberry/MeeGo tablet dan tussen die paar Android en Windows tablets (Apple meuk blijft toch allemaal bij elkaar)? Just asking.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die paar Android- en Windows-tablets? Onderschat Android niet zo. ;)

Daarnaast hebben we toch al beargumenteerd waarom in onze ogen een splitsing op OS logischer is? Dit is gewoon een meningsverschil waarin niemand meer gelijk heeft dan de ander en waarin tags juist een oplossing zouden moeten bieden.

• BarôZZa
Op de Chinese Eten achtige meuk valt het toch nog wel mee qua Android tablets, iig minder dan het aantal Nokia's bij het non-Windows forum ;)

Maar voortaan kan ik een topic over een Wifi tablet dus in het non-Windows/Android telecommunicatie forum dumpen? Aangezen deze dus de vorige keer werd verplaatst naar mediaplayers (omdat je er ook video op kan kijken :+ ).

[Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 30-09-2010 20:10]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb geen idee waar je je vraag kan dumpen, ik ga daar niet over. Ik denk ook alleen maar mee. ;)

• Ma_rK
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-09 09:40
Even een oud topic uit de sloot halen :)

Volgens mij zit er een wezenlijk verschil tussen tablet en mobile toestellen en op dit moment loopt dat in het Android topic door elkaar. Operators vinden ook dat post over tablet software in het "Android Market en applicaties" topic horen en waar de titel van het topic die lading denk gaat het daar voor 95% over mobiele apps waarmee de tablet conversatie wordt ondergesneeuwd en dat vind ik persoonlijk jammer.

Is het met de storm aan Andoid tablets die eraan komt een idee om een subforum te openen? En wat mij betreft mag dat op grootte. Alles boven => 5" = tablet.

Ook als je kijkt naar de groei van het Andoid topic (stats) lijkt me dat geen gek idee.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat voor zin heeft een nieuw forum waarin je vervolgens 3-4 OS'en gaat bespreken die gewoon in exact dezelfde vorm ook op mobieltjes staan? Wordt alleen maar onduidelijker omdat het zaakje dan niet per OS bij elkaar staat.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Liever zien we eigenlijk helemaal niet dat alles wat maar met software te maken heeft in één groot topic wordt gedumpt ;) We hebben in het verleden juist gekozen voor een onderverdeling op OS, in plaats van type apparaat, omdat de scheiding tussen apparaattype niet zo zwart-wit is. Schermgrootte vind ik daarbij persoonlijk geen goede graadmeter.

In ieder geval, wat betreft software: als je denkt dat bepaalde tablet-software niet thuishoort in het algemene topic, maak er dan een apart topic voor aan. Dat juichen we alleen maar toe.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee