Toon posts:

HDD's crashen bij ingebruikname port multiplier

Pagina: 1
Acties:

• Klunssmurf
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem waar ik helemaal gek van wordt,

Na toevoeging van een port multplier aan m'n raid controller blijven m'n schijven crashen bij het formateren.

Het gaat om de volgende hardware,

Addonics Sil 3124 PCI-X (4x) sata raid 5 controller.
Addonics AD5SApm port multiplier.

Deze zouden feilloos met elkaar moeten werken...ahum.

Wat gebeurd er?

Na het aansluiten van de port mp op de controller sluit ik de schijven aan, in dit geval 2x maxtor sata2 250 GB.
Deze hebben rechtstreeks op de controller feilloos gedraaid. In de software voor de raid controller zie je keurig beide schijven, ik maak een raid groep aan (dat kan van alles zijn, stand alone, jbod, raid 0, 1 of 5) en kies m'n chunksize. (alles geprobeerd)
Vervolgens in het schijfbeheer initialiseren, partitioneren en dan formateren.....en bij het laatse gaat het mis.
Meestal kom ik tot zo'n 96% en dan crash.
Schijven worden eraf gedonderd en kan weer opnieuw beginnen.
Ook heb ik het met andere schijven geprobeerd, zelfde resultaat.
Ten einde raad maar een low level format gedaan, geen probleem...ging oke.
Hele proces herhaald en weer pats.

Ik heb het internet al afgezocht naar wat de beste chunksize is en hoe ik het formateren het beste kan doen, geen info te vinden over mijn prbleem.

Op het 1e kanaal heb ik een ssd, 2e kanaal de port mp met 2x hdd, 3e en 4e kanaal, WD640 gb sata 2.
Deze geven geen problemen.
Ook als ik willekeurig welke schijf dan ook rechtstreeks aan de controller hang heb ik geen problemen.

Iemand die me op weg kan helpen hoe ik verder moet of dat ik ergens een denkfout maak?

Ik heb 1 van de 640 gb schijven aan de port mp gehad en dat gaf geen probleem, bij toevoegen van een 2e schijf ging t mis.

(ik heb nu t gevoel dat de port mp gewoon defect is)

K7D MasterL-dual Athlon MP3000+ ES@2,2GHz -Corsair F60 SSD-Gainward 6800GT golden Sample

• Jouke74
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-02 11:30
Driver updates mogelijk? Zijn de hardeschijven zelf helemaal goed (even voor de zekerheid)? Genoeg voeding voor het geheel? Is het niet beter om de port multiplier niet voor de RAID te gebruiken maar voor twee van je losse schijven?

"That was left handed..." - JJH

• Klunssmurf
  • Nu online
Aan alle eisen zoals boven gevraagd voldaan, de port mp kan je voor alles gebruiken, staat ook in ts.
Wat heb ik inmiddels wel ontdekt....
Disk die ik 't 1e aansluit wordt aangestuurd op sata1 snelheid en de 2e op sata2 snelheid.
Jumpers op disk gechecked....staan goed. Wisselen van schijven geeft zelfde resultaat.

K7D MasterL-dual Athlon MP3000+ ES@2,2GHz -Corsair F60 SSD-Gainward 6800GT golden Sample

• Klunssmurf
  • Nu online
Schop...

Na de inmiddels vele pogingen om alles draaiend te krijgen het bijltje er even bij neergegooid.
Ik heb contact opgenomen met de leverancier om te kijken of deze een oplossing voor het probleem heeft en/of dat de hardware een defect heeft.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee