Server ziet geen boot device

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelns
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13
ik heb pas een deel poweredge 1750 gekocht ik wil nu Windows server 2003 er op installeren .
de server ziet geen boot device tijdens het booten. maar in de bios zie ik wel de schijven/cd-rom en floppy-disk

weet iemand een oplossing ?
(in de bios is de boot sequentie 1.cd-rom2.hard-disk c:

met de groeten van michelns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Je moet de drivers voor de RAID controller dan vanaf diskette laden bij het installeren van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelns
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13
oke bedoel je voordat ik Windows ga installeren want hij zeg tijdens het booten geen device gevonden dus kan ook niet starten van af cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Hoe zeker weet je dat die cd niet rot is? Kun je wel bijvoorbeeld een live cd van een willekeurige Linux distributie booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-07 13:01
Probeer gewoon een andere boot CD, maakt niet uit van wat. Als die wel gewoon wordt herkend dan weet je dat het aan je installatie cd ligt. Als de andere boot CD ook niet wordt herkend dan kan het zijn dat de cd-rom speler kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Helaas is dit niet het niveau wat we willen in Professional Networking & Servers :)

Je probleem wordt waarschijnlijk opgelost wanneer jij tijdens het starten van de installatie op F6 drukt om extra drivers te laden. Dan heb je de mogelijkheid om met een diskette de drivers van de RAID / SCSI controller te laden. Daarna zal de installer wel de disken vinden.
Je zal dan wel even moeten achterhalen welke RAID/SCSI controller er in je systeem zit.

Suc6.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.