Toon posts:

Gegevens overzetten van nokia 6310i naar iPhone 3G

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 11:29
Ik heb een Nokia 6310i, met een Flex 25 abonnement. in december heb ik dat verlengd en een 16 GB iPhone 3gs erbij uitgezocht.
Kort geleden wilde ik me er eens aan wagen de iPhone dan eindelijk ook te gaan gebruiken :X

Dat was al niet zo simpel als ff achterkantje los, batterij eruit en simkaart erin. Eerst speurtocht hoe dat in zijn werk ging. dan gezeur over geen simkaart geplaatst, dan gedoe omdat er nog een pincode op zat.

- Maar uiteindelijk is dat allemaal gelukt en aangesloten op de pc, instellingen gedaan en meteen de eerste vraag, wil ik overstappen naar iOS4. Ik hoor er verschillende verhalen over, de een vind het fantastisch, de ander heeft het niet nodig, en anderen bricken hun iPhone.

Wat is wijsheid?

- Als tweede punt vond ik het erg jammer dat na het plaatsen van de simkaart, ik onder sms / berichten en contacten, helemaal niets aantrof.

Hoe zet ik die over van de nokia naar de iPhone.
Ik was er toch vrij zeker van dat alle sms-jes op de simkaart stonden, en contacten ook, de meeste toch.

- Misschien is het wel te vinden op Got, of stel ik domme vragen, maar met zoeken heb ik het nog niet gevonden op Got. kan iemand me wat dat betreft op het juiste spoor zetten?
ik wilde eigenlijk niet zover gaan de IPhone te unlocken of te jailbreaken.

- Verder is het een top apparaatje, gebruik het wel eens om buienradar te checken op de bank oid. via WiFi :)

- Ik moet zeggen dat ik het toch een prachtig apparaat vindt waar makkelijk mee te werken is.

- Ik heb nog geen recente Android spullen gezien, maar denk dat die tegenwoordig de concurrentie met Apple wel aan kan.
iemand die daar nog en mening over heeft? ( en dan niet dat de iPad pas echt en cool ding is..) want daar zijn nog gen directe concurrenten voor volgens mij.

[Voor 2% gewijzigd door engelbertus op 28-09-2010 11:58. Reden: Foutjes]

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 21:03

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

contacten e.d. staan tegenwoordig vrij standaard op het telefoon geheugen. Het makkelijkste is om je gegevens naar je PC/Mac te syncen, en dan vervolgens naar je iPhone te syncen. Ik vermoed dat je je sms berichten niet gemakkelijk op de iPhone gaat krijgen overigens.

Voor wat betreft iOS4: dat draait prima op een 3GS. Zolang je niet gaat jailbreaken en/of unlocken zal het me verbazen als je het voor elkaar krijgt je iPhone te bricken met een software update. Zolang je altijd maar eerst leest, en daarna pas op knopjes klikt, moet alles goed gaan. ;)

Verder moet ik zeggen dat ik je startpost een beetje warrig vind, en ik ben benieuwd waar je nu eigenlijk heen wilt met dit topic. Door een overvloed aan typfouten is je post ook wat lastig te lezen. Het kan geen kwaad om even kritisch door je startpost heen te gaan ;)

Launching containers into space

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-09 20:58
Heb je je contacten wel naar de sim gekopieerd met je 6310? en heb je daarna na het plaatsen van je sim in je iphone wel op importeer simcontacten geklikt?

LRR GT3 en GT4 Leagues starten op 24-8 en 31-8. https://raceapp.eu/LRR/Community/LRR

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 11:29
De reden van de topicstart is dat ik de Iphone graag als telefoon wil gaan gebruiken, maar liever niet alles handmatig overzet. ik kon zo niet ergens een topic vinden hoe je e.e.a. over zou moeten zetten.

Ik heb niks op knopjes gedrukt. ik heb ook geen knopje gezien voor hety importeren van contacten.
syncen met de pc... met PCsuite van nokia? daar kan iTunes toch niets mee?
Ik wil de simkaart ook niet in de war brengen, zodat ik hem niet meer in de nokia zou kunnen gebruiken, of opeens helemaal geen contactpersonen o.i.d. meer heb. ik heb ook geen knopjes voorbij zien komen om contacten te importeren.
De contacten staan grotensdeels wel op de simkaart, omdat ik die in een andere telefoon wel terugvind bij mijn contacten. Ik heb de simkaart al van voordat Ben T-mobile werd...

De vraag over iOS4 was ook vanwege verschillende verhalen die ik er over hoor, zoals ook dat iOS 4 een 3GS langzamer zou maken, en een kortere batterijduur zou opleveren.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee