[Win7] Hardware verwijderen uit extern register

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 21:01
Ik kwam deze oude post tegen omdat ik een vergelijkbaar probleem heb.

Voor het laatst heb ik de energie-besparing van mijn USB-hoofdhubs uitgeschakeld en daarna wilde Win7 niet meer starten. Ik heb daarom Win7 nogmaals geinstalleerd en kan nu dus het oude register in regedit openen.
Nu zit ik met de vraag hoe je de USB-hoofdhubs verwijderd uit dat register. Mijn hop is dat Win7 na een herstart die weer opnieuw detecteert en installeert.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 27-09-2010 23:08 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=load registry hive]

Dat moet je al een heel eind op weg helpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Ja, dat lukt, maar welke sleutels moet ik dan verwijderen om de USB-hoofdhubs te wissen uit de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar als je nu naar de HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB tree kijkt, lijkt je dat niet een logisch beginpunt? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Tja... it's easy when you know how to ;)

Ik zie echter geen CurrentControlSet, wel ControlSet001, 002 en Setup.
Ik zie in beide ControlSets een /USB staan, met daarin van boven naar beneden:
ROOT_HUB
ROOT_HUB20
een hele zwik VID_'n
helemaal onderaan vmusbstub.

Kan ik uit CS001 en CS002 alles wat onder \USB staat gewoon wissen? Het doel is het opnieuw laten detecteren van de USB-controllers, maar ik wil ook weer niet als een dolle gaan snoeien in allerlei register-trees...

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 28-09-2010 22:55 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk even na op een draaiend systeem welke als Current wordt genomen (het is namelijk een alias voor één van je Controlsets - hardware profielen als het ware).

• GeeBee
En hoe doe ik dat als de originele Win7 helemaal niet wil opstarten met dat register?
Dat het parallelle werkende Win7 systeem opstart van bijvoorbeeld ControlSet001, wil dat dan ook zeggen dat het brakke systeem dat ook doet?

Ik heb een parallelle Win7 geïnstaleerd, maar daarmee kon ik het brakke register niet aanpassen, geblokkeerd.

Ik start nu op via BartPE (WinXP incl SP3).
Ik heb daarna een kopie gemaakt van het register en uit beide ControlSets alles under USB weggeknipt, maar dat was geen oplossing. Misschien dat het probleem zit in de SATA-controllers? Die horen ook bij de USB-controllers dacht ik gezien te hebben?
Ik ga eens een bootlog laten maken door het systeem denk ik.

Wel vervelend dat zelfs Safemode niet meer werkt, dus er zal wel iets meer aan de hand zijn dan een verkeerde instelling 8)7

Pagina: 1