Toon posts:

iTunes Remote voor OS X?

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Simpele usecase: Ik werk op mijn Macbook, mijn Mini staat vrolijk muziekjes vanuit mijn iTunes af te spelen. Ik wil skippen/pauzeren, noem het maar op. Ik zoek een stukje software wat dit simpel kan: verbinding maken met mijn iTunes op mijn Mini.

Ik heb al een iTunes remote op mijn telefoon maar dat is net 2 stappen te veel als ik toch al mijn Macbook voor me heb. Daarnaast heb ik al 2 programma's gevonden die ongeveer doen wat ik zoek:
http://www.them.ws/itrc/ - ziet er behoorlijk bejaard uit en een bug als 'Don't save your password, it will crash iTRC on launch' doet mij afvragen hoe stabiel het is.
http://www.tuneconnect.net/ - doet in principe wat ik zoek maar gebruikt weer een extra server die ik op mijn Mini moet installeren. Dat moet simpelere kunnen, voor mijn remote op mijn telefoon heb ik ook niets hoeven installeren.

Iemand een idee? Er moet toch wel een iTunes remote voor osx zijn dat gebruik maakt van de bestaande iTunes remote structuur?

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar; de API staat gewoon open in je netwerk (anders kan je iPhone ook niet connecten). Zou zo'n oplossing er ook zijn voor Windows? Misschien kunnen we zelf iets in elkaar flansen. Waar vinden we informatie over de API? Ik meen me te herinneren dat communicatie op een bepaalde poort middels XML berichten gaat; moet niet heel moeilijk te coden zijn lijkt me.

Check: http://developer.apple.com/sdk/itunescomsdk.html

[Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 28-09-2010 13:04]

• engessa
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:03:
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar; de API staat gewoon open in je netwerk (anders kan je iPhone ook niet connecten). Zou zo'n oplossing er ook zijn voor Windows? Misschien kunnen we zelf iets in elkaar flansen. Waar vinden we informatie over de API? Ik meen me te herinneren dat communicatie op een bepaalde poort middels XML berichten gaat; moet niet heel moeilijk te coden zijn lijkt me.

Check: http://developer.apple.com/sdk/itunescomsdk.html
Gaat zelfs om eem android telefoon ;) Maar ik ben ook verbaast dat ik kennelijk een van de weinigen ben die met deze usecase zit voor iets dat mij niet al te ingewikkeld lijkt.

Ik ben echter geen programmeur dus mij gaat het programmeren niet lukken. Ook je linkje bekijken lukt niet, ben geen devver.

• gassiepaart
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-09 16:40
Je bent niet de enige, ik ben ook op zoek naar een web-interface voor itunes. Mijn mini hangt aan de tv en verzorgt muziek via itunes en beeld via plex. Voor de android en iphone heb ik al een werkende remote, maar voor de mac nog niks kunnen vinden wat er goed uitziet, redelijk recent en voldoet aan mijn wensen en daarnaast ook gewoon gratis/ opensource is. Tot nu toe gevonden:

rTunes is te beperkt
pulptunes streamt enkel: geen remote bediening
coverbuddy: lijkt mij een overkill
itunes web app: voor itunes 7...

Het lijkt me inderdaad niet erg moeilijk, maar daarom des te vreemder dat er niks recent te vinden is...

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:08

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Hier staan ook wat netwerk-control dingen tussen: http://dougscripts.com/itunes/scripts/scripts10.php ?

• zimbab
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09-06 16:35

zimbab

Personal Jesus

En gewoon "Share Screen" via het netwerk is niks?

Ik heb het zo ingesteld dat die via Spaces altijd op mijn vierde desktop staat. Met ctrl+4 of crtl+pijltjestoetsen of cmd+tab ben ik daar zo en bedien ik gewoon iTunes op m'n iMac. Misschien niet een dedicated programma, maar voldoet wat mij betreft prima.

[Voor 5% gewijzigd door zimbab op 24-10-2010 19:16]

• gassiepaart
zimbab schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:09:

Ik heb het zo ingesteld dat die via Spaces altijd op mijn vierde desktop staat. Met ctrl+4 of crtl+pijltjestoetsen of cmd+tab ben ik daar zo en bedien ik gewoon iTunes op m'n iMac. Misschien niet een dedicated programma, maar voldoet wat mij betreft prima.
Voor jou voldoet het prima, maar nee, gewoon screen sharing voldoet niet. Ik dacht dat het wel duidelijk was: web interface....

• zimbab
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09-06 16:35

zimbab

Personal Jesus

gassiepaart schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:49:
[...]

Voor jou voldoet het prima, maar nee, gewoon screen sharing voldoet niet. Ik dacht dat het wel duidelijk was: web interface....
De TS heeft het niet over web-interface, maar gewoon een simpel programmaatje waar hij de iTunes op zijn Mini mee kan bedienen. Dus ja, jij was misschien wel duidelijk, maar ik probeer in eerste instantie degene te helpen die de moeite heeft genomen dit topic te openen.

• gassiepaart
zimbab schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:57:
[...]

De TS heeft het niet over web-interface, maar gewoon een simpel programmaatje waar hij de iTunes op zijn Mini mee kan bedienen. Dus ja, jij was misschien wel duidelijk, maar ik probeer in eerste instantie degene te helpen die de moeite heeft genomen dit topic te openen.
Ik denk dat de topicstarter ook wel weet dat hij vnc achtige applicaties kan gebruiken... maar hij heeft het wel degelijk over een app die iets kan zoals de remote op de iphone: verbinden met itunes en die bedienen.

Maar dat terzijde, ik zoek wel een andere oplossing dan wat jij fantastisch vindt werken. Ik gebruik ook geen vnc om mijn videos af te spelen of mail te lezen...

• engessa
  • Niet online
Dit lijkt wel een oplossing te zijn, ik ga het eens testen. Heb alleen het idee dat het niet zo visueel is ;)
zimbab schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:09:

Dat zou inderdaad een oplossing zijn maar vind ik niet ideaal werken. Ik gebruik een mini die op mijn tv aangesloten zit om mijn muziek af te spelen die op een fullhd resolutie draait. Daarnaast werk ik op mijn Macbook met een resolutie van 1280 bij 800 (zo uit mijn hoofd), echt ideaal is het dan niet om te werken op een mini. Je bent meer aan het scrollen dan wat anders :P

[Voor 17% gewijzigd door engessa op 24-11-2010 15:18]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Stukje hardware ook goed? De Apple Remote bijvoorbeeld? ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:30

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Of een willekeurige iPad, iPhone of iPod touch :P
Heb je geen van allen dan is een apple remote de beste en goedkoopste (20 euro) oplossing.

[Voor 48% gewijzigd door Spike_wolf op 24-11-2010 15:22]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:09

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Is het onderstaande niet gewoon wat je zoekt TS?

http://www.them.ws/itrc/

"You never come second by putting other people first"

• john-lienden
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-08 10:13

john-lienden

Man on the run!

Falcon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:24:

Die had hij al gevonden, maar hij vertrouwde de stabiliteit niet.
@TS: ik zou inderdaad voor een hardware Apple Remote gaan, te meer om het feit dat die altijd binnen handbereik kan liggen en je naar een webpagina soms nog wel eens moet zoeken tussen de 654651324 tabbladen.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:19
Is een Apple Remote inderdaad niet iets? Veel makkelijker krijg je het niet.

Hoewel je daar enkel mee kan skippen e.d (zonder beeld). Als de TV aanstaat kan je dan via de 'menu knop' een overzicht krijgen van je muziek en album's e.d. (FrontRow)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• engessa
  • Niet online
Een apple remote heb ik. Maar als ik muziek luister staat mijn tv gewoon uit, die laat ik niet aan staan voor ie 1x per uur dat ik een ander album kies.
Falcon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:24:

Hmm, volgens mij is ie net geupdate. Ik zal hem nog eens testen.

[Voor 46% gewijzigd door engessa op 24-11-2010 16:25]

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:30

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

engessa schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:22:
Een apple remote heb ik. Maar als ik muziek luister staat mijn tv gewoon uit, die laat ik niet aan staan voor ie 1x per uur dat ik een ander album kies.
Je wil dus wel kunnen zien wat je doet?
Niet in het bezit van een iPad, iPhone of iPod Touch?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• engessa
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:25:
[...]

Je wil dus wel kunnen zien wat je doet?
Niet in het bezit van een iPad, iPhone of iPod Touch?
Ja, ik wil graag kunnen zien wat ik kan doen. De remote software op mobiele apparaten is wat ik zoek maar dan dus gewoon in OS X.
En voor de apparaten: nee, nee (android telefoon maar zoals gezegd in de OP, mijn telefoon pakken is net 2 stappen teveel) en nee.

[Voor 19% gewijzigd door engessa op 24-11-2010 16:35]

• engessa
  • Niet online
Nog een stukje software gevonden: http://code.iamcal.com/php/iTunesRemote/

Is alleen nog geen formele release van :( Misschien iets voor gassiepaart?

• tonyisgaaf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Even als aanvulling: dat is dus totaal wat anders. Dat is de SDK om onder Windows via COM met iTunes voor Windows te communiceren (app-to-app binnen het OS).

Dit is het protocol wat iTunes gebruikt voor remote over <whatever>: Wikipedia: Digital Audio Control Protocol

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee