Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe voeg ik een VMware PC in mijn netwerk toe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede-Tweakers,

Hier op mijn laptop VMware Workstation 6.5.3 draaien. Gebruik ik om Oracle installaties te testen, en vooral RMAN backup & recovery strategies. Tot nu toe standalone installaties, niks ingewikkelds network-wise.

Nu wil ik een volwaardige werk-omgeving maken in een VM, met uiteraard network access, Toad installatie, Designer, Forms, en zo voort, zodat ik vanuit deze VM al mijn werkzaamheden kan uitvoeren.

Long story short, in mijn VM PC heb ik toegang tot het netwerk/Internet nodig. Dit lukt me maar niet om te configureren. Ik ben dan ook een Oracle man, geen netwerk man. En daar zou ik jullie hulp kunnen gebruiken. Voor een netwerk/OS expert is mijn vraag wellicht triviaal, hoop ik...

Dank voor alle info!

Steve

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

In vmware je netwerk adapter op bridged zetten zou voldoende moeten zijn volgens mij.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waar heb je gezocht? Volgens mij was het simpelweg via "Edit virtual machine settings" de optie "Ethernet" aanklikken en op de goede optie zetten. Bridged is volgens mij wat je wilt, maar lees de handleiding na als je wilt weten wat de andere opties doen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Verwijderd

Topicstarter
Yintha schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:34:
In vmware je netwerk adapter op bridged zetten zou voldoende moeten zijn volgens mij.
Doe ik dat in die Virtual Network Editor? Moet ik dan nog TCP/IP instellingen instellen in mijn VM (ik gebruik op dit moment standaard XP-SP3s)??

Ik ben dan ook een echte netwerk newbie. Vraag me over Oracle wat je wil, maar networking... nooit mijn cup of tea geweest helaas. (ik heb heel wat gegoogled naar VM/netwerk maar zie het bos door de bomen niet meer)

Dank voor alle hulp!

Verwijderd

Topicstarter
KabouterSuper schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:36:
Waar heb je gezocht? Volgens mij was het simpelweg via "Edit virtual machine settings" de optie "Ethernet" aanklikken en op de goede optie zetten. Bridged is volgens mij wat je wilt, maar lees de handleiding na als je wilt weten wat de andere opties doen.
(SteveIT doet een vreugdedansje)

It's working :-) soms kan het leven toch simpel zijn. Inderdaad, vinkje "Bridged" aangezet.

Schitterend toch, Tweakers. Had op kantoor al uren en uren en uren zitten prutsen met die TCP/IP instellingen, werd er knettergek van.

Dank, dank, dank.