Upgrade NT 4 Server > Win2k Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42
Ik heb ene NT Server (Pentium 200, 96mb edo ram, 12x scsi toshiba cdrom, adaptec aic7850, intel 430vx chipset, s3 trio vga (2mb), maxtor 51049h2 (5400rpm, 20gb, 2mb cahce). Dit draait erg snel. (opstarten < 2minuten, verder is er na het starten nog +/- 30mb memory vrij.

Ik draai de volgende services:
- Apache webserver (voor interanet / thuisnet)
- Winroute 4.1 (mail, nat, dialup, dhcp)

Ik wil straks dan win2k server (normale versie, geen advanced) gaan draaien.
Is mijn hardware dan snel genoeg?
Volgens MS is het volgende nodig:
- Pentium 133mhz (+66mhz)
- 128MB RAM (supported) (-32mb)

Als ik 2k server heb dan ga ik (denk ik) microsoft dns draaien en weer winroute en ook weer apache.
Is de server dan nog vooruit te branden, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Uit nood heb ik win2k adv srv gedraaid op een Pentium 166 met 96 MB, een s3 virge/dx (4mb), 1x een WD 3,2 GB en 2x WD 2,1 GB hdd's (in een stripe-set) en een 6 speed cdrom. Welke chipsets het waren weet ik allemaal niet meer. Daarop draaide genoeg services, DNS, IIS en een FTP servertje, en nog meer. Active Directory draaide ook en die hakt er wel in hoor!

Het loopt wel, maar het opstarten ging wel traag (vooral door AD), maar als ie eenmaal opgestart was, liep ie goed, geen problemen gehad. En tja, een server is nu eenmaal niet bedoeld om iedere keer uit te zetten...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:21

Crusader

Arc Nature

Ik heb zelf als server een AMD K6 233 staan met 160 MB geheugen. Dat draaide lekker snel met NT4. Maar nu er Windows 2000 Server (dus ook geen Advanced) op staat is ie een stuk trager geworden. Onwijs veel aan het swappen enzo, niet leuk meer.
Maar als ik niets doe op de server zelf, dus ik laat 'm fungeren als router/firewall met Exchange 2000 er op, dan is het wel te doen.
Maar o wee als je op de server zelf gaat zitten kloten :'(

If it ain't broken, play with it till it breaks.