Toon posts:

Wel beeld, geen video

Pagina: 1
Acties:

• jigsjdg
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-05-2011
Hallo,
Volgens mij heb ik deze vraag eerder in het verkeerde forum gepost; vandaar een repost hier.

Ik heb Windows 7 32 bits met MCE + anysee E30. Kijk al weken TV via de onboard Intel HD grafische card, maar die gaat soms een, twee seconden op zwart en dan weer door. Ik heb het vermoeden dat dat te maken heeft met het dynamische shared geheugen. Misschien als er meer of minder geheugen voor de Graphics kaart nodig is, gaat het beeld heel eventjes op zwart (ik kan geen manier vinden om een min/max hoeveelheid geheugen te pre-alloceren overigens).

Maar, ik had ook nog een ATI HD4350 met 512 MB liggen, dus die heb ik er nu ingezet. Alles geïnstalleerd zaterdag en prima TV gekeken.
Gisteravond zette ik de boel weer aan, maar wel prima beeld op de monitor via de ATI kaart (alle windows 7 beelden), maar zodra ik de Live TV aanzette, ging ie op zwart. De overlays (volume, zender, etc.) worden prima getoond, het TV geluid is prima via de externe boxen, maar het scherm laat verder alleen een donkergrijs/zwart scherm zien waar de TV beelden te zien zouden moeten zijn.

Dit zelfde geld trouwens ook voor de video beelden van een DVD via MCE; wel geluid, beeld en overlays maar geen video.

Het rare was, toen ik de HDMI in de onboard kaart stak, kreeg ik wel beeld maar dan heel slecht van kwaliteit. Eigenlijk zou deze kaart, volgens mij, disabled moeten zijn vanaf het moment dat ik er een PCIe videokaart bijstak... 8)7

Er moet iets misgaan met de routing van de videobeelden over de kaarten, maar ik heb geen flauw idee wat en waarom of hoe ik het zou kunnen oplossen... ik heb het vermoeden dat dit redelijk simpel moet kunnen, maar ik kan het niet vinden (ook niet via Google)

Kunnen jullie mij helpen?
Thx!!!

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:55
Edit: heb mijn vraag in een eigen topic gegoten opdat het meer aan de forum regels voldoet.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Heb op een computer met geïntegreerde vga windows 7 ultimate 32 bits gezet, oude haupage dualtuner kaart erin en hop, een leuk mediacenter-tje.
Kon dvd's afspelen en tv bekijken en opnemen via de tuners.

Omdat mijn flatscreen ook een dvi poort heeft en ik hd materiaal wilde afspelen, een club 3d HD 4350 erin gezet.

Na opnieuw opstarten heeft windows 7 zelf drivers geupdate en meteen een mooi helder beeld.
Maar.... als ik dvd's wil afspelen: geen beeld wel geluid. Zelfde geld voor de tuners.

Heb allerlei codec packs erop gezet, met settings zitten vogelen, maar ben er niet uitgekomen.
Ben nu windows maar opnieuw aan het installeren.

Heb jij inmiddels een oplossing voor jouw probleem gevonden?

Of weet iemand anders hier wat ik moet doen?

edit: en natuurlijk ook de laatste drivers van ati erop gezet, maakte ook niets uit...

[Voor 10% gewijzigd door Welja op 28-09-2010 23:38. Reden: apart topic van mijn probleem gemaakt.]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee