Toon posts:

Soundbar HTS9140

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik de volgende set staan; receiver Philips DFR9000, Klipsch RC-25 centerspeaker & 4x Klipsch F2 zuilen. Deze set geeft naar mijn idee een goed geluid, zowel muziek (stereo) als films.

Maar, met name mijn vrouw is de grote zuilen een beetje zat en vandaar ben ik aan het rondkijken voor iets anders.

Nu viel mijn oog op een soundbar, de Philips HTS9140. Deze zou samen met mijn tv, een 46pfl9704 een aardige combinatie kunnen vormen lijkt mij. Echter, na wat speurwerk op internet kwam ik weinig tot geen test of reviews tegen.

Uiteraard zal ik de HTS9140 voor aankoop eerst uitvoerig in een zaak gaan beluisteren maar wellicht is er iemand die deze soundbar heeft staan en ervaringen kan delen of een website weet waar ik meer informatie kan vinden?

Zou de HTS9140 een goed alternatief voor mijn huidige set zijn of zal dit erg gaan tegenvallen tov wat ik momenteel heb staan? Maw, zal het qua geluid toch beter zijn verder te kijken naar een 5.1 set met 'kleinere' afmetingen voor de luidsprekers?

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:33:
Maar, met name mijn vrouw is de grote zuilen een beetje zat en vandaar ben ik aan het rondkijken voor iets anders.
Die vrouwen toch.

Laat het duidelijk zijn dat geen enkele 2.1 set of Soundbar (in principe hetzelfde) zo'n volledige surroundbeleving kan geven als een 5.1 set. Eigenlijk is het zo dat een 2.1 een 5.1 m.b.v. allerlei slimmigheidjes probeert na te bootsen.

Verwijderd

Ben zelf ook op zoek geweest naar een soundbar, maar heb er toch van af gezien ivm het surroundeffect dat er niet werkelijk is. Koop dan een 5.1 met kleinere speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:11:
Ben zelf ook op zoek geweest naar een soundbar, maar heb er toch van af gezien ivm het surroundeffect dat er niet werkelijk is. Koop dan een 5.1 met kleinere speakers.
kwam een setje tegen van Kef, de KHT 2005.3

enig idee hoe die klinken?

Verwijderd

Geen idee.........................

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

jle

Ik heb zelf de voorloper van deze, de 2005.1 staan, icm een Denon receiver. Voor zulke kleine speakers vind ik het geluid geweldig. Kan mij niet voorstellen dat de 2005.3 versie slechter is geworden (kleur is igg wel mooier geworden)

Hier staan ook nog enkele reviews: http://www.kieskeurig.nl/...teem/kef/kht20053/283321/

Waarschijnlijk overbodig, maar bij luidsprekers geld: eerst luisteren, dan kopen!!!

Good goan

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:33:
Momenteel heb ik de volgende set staan; receiver Philips DFR9000, Klipsch RC-25 centerspeaker & 4x Klipsch F2 zuilen. Deze set geeft naar mijn idee een goed geluid, zowel muziek (stereo) als films.
Kan de vrouw des huizes er wellicht mee leven als je de rear speakers vervangt door kleine varianten?

Dan is ze in ieder geval van 2 zuilen af en behoudt jij beter geluid.

Verwijderd

Topicstarter
jle schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:40:
Ik heb zelf de voorloper van deze, de 2005.1 staan, icm een Denon receiver. Voor zulke kleine speakers vind ik het geluid geweldig. Kan mij niet voorstellen dat de 2005.3 versie slechter is geworden (kleur is igg wel mooier geworden)

Hier staan ook nog enkele reviews: http://www.kieskeurig.nl/...teem/kef/kht20053/283321/

Waarschijnlijk overbodig, maar bij luidsprekers geld: eerst luisteren, dan kopen!!!
Ik ga a.s. weekend even langs correct om de 2005.3 te beluisteren, ben benieuwd!
Pagina: 1