Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2024
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem en deze aan de hand van jullie suggesties te kunnen oplossen:)

Ik heb een Netgear WNDR3700 welke is aangesloten op een Ziggo modem (alles in 1 extra).
Aangesloten op de router:
1 PC (1Gb/s)
1 Notebook (2,4Ghz/100Mb/s)
1 XBMC Mediacenter (1Gb/s)

Ik stoor mij eraan dat ik geen hogere snelheden dan 10MB/s haal.
Testen:
Bekabeld
PC naar Mediacenter: +/- 10MB/s
PC naar Notebook: +/- 8MB/s
Notebook naar Mediacenter: +/- 10MB/s

Draadloos:
PC naar Notebook: +/- 1,5MB/s
Notebook naar Mediacenter: 2MB/s

Overal ligt CAT5e i.c.m. CAT6 kabel, ik weet dat ik geen geweldig hoge snelheden kan verwachten van CAT5e maar hoger dan 10Mb/s verwacht ik wel.

Daarnaast heb ik deze router met name aangeschaft voor de hoge overdrachtssnelheden, maar dit valt mij tot nog toe tegen. Daarnaast kan ik het Wireless verhaal ook niet geweldig noemen.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben die mijn probleem doen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
het lijken mij gewoon 100mbit snelheden.
Dat alles dat van en naar je notebook gaan via een kabeltje lijkt me logisch dat het niet sneller gaat dan 100mbit, aangezien je aangeeft dat je notebook maar 100mbt is.

Verder controleer eens je netwerk adapters van je pc en media center of die wel 1gbs aangeven als status.

Misschien ook handig te vermelden welke OS je overal gebruikt en of je de kabels zelf geknepen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hij geeft ook aan dat het maar met 10Mb/s gaat en niet 10MB/s, dus hij haalt maar ~1,25MB/s. Of het is wel 10 MB/s en dan is het voor de notebook transfers redelijk.
Als het over bits gaat en niet bytes dan is draadloos wel erg traag, maar goed beter dat je eerst je bekabelde gedeelte op orde krijgt.

De lampjes voor de LAN poorten op de router zijn/knipperen groen en niet oranje (voor de Gbps verbindingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
De lampjes zijn groen, 1GB/s is dus ook gewoon mogelijk.
De PC en Notebook draaien op Windows 7.

Excuses voor de eenheden, ik bedoel dus MB/s.
De kabels zijn zelf geknepen, ik heb een splinternieuwe (geperst) geprobeerd maar dit gaf geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Die XBMC Mediacenter is gewoon een PC?

Je notebook heeft waarschijnlijk een 54G kaartje? Dan zal je niet veel hoger dan 2 MB/s halen

Overigens is CAT5e prima voor Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 14:16
Waar test je bekabeld mee? test eens met iperf/jperf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 16:37
als jij 10MB/s haalt, doet je lijn dus 80Mbit van de 100Mbit. En dat is een prima snelheid.

Alleen als je van de gigabit naar gigabit aansluiting gaat transferren, kan je theoretisch 125MB halen, maar in de praktijk haal je 80MB.

[ Voor 0% gewijzigd door blurryilluzion op 28-09-2010 09:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Alleen als je van de gigabit naar gigabit aansluiting gaat transferren, kan je theoretisch 125MB halen, maar in de praktijk haal je 10MB :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
@ Jimster: Ja, het is een HTPC met het volgende moederbord: http://www.intel.com/prod...g35ec/dg35ec-overview.htm

Klopt, de notebook heeft een 54G kaart, ik kan dan ook niet klagen over de wireless verbinding, het zijn puur de test resultaten.

@_H_G_: Met winSCP naar de XBMC toe, daarnaast ook het standaard bestanden overzetten van Windows geprobeerd.

@blurryilluzion: Ik ben inderdaad bang dat mijn HTPC niet hoger dan 80/100Mbit komt, terwijl het gigabit lampje op de router (groen) duidelijk brand.

Ik ben vanavond weer thuis en post dan even een update:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
je zou alsnog iperf kunnen proberen, al had ftp idd sneller gemoeten (tenzij je een hele takketrage HDD hebt, maar zal wel niet).

Alles automatisch staan hoop ik? (geen handmatige 1Gb of full-duplex ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
_H_G_ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:47:
je zou alsnog iperf kunnen proberen, al had ftp idd sneller gemoeten (tenzij je een hele takketrage HDD hebt, maar zal wel niet).

Ik ga iperf proberen, heb je een goede link waar te vinden?
De harde schijf is geen probleem, wanneer ik van die schijf naar een SSD kopieer gaat dat met 100MB/s.

Alles staat inderdaad op automatisch, dit kan ik niet met zekerheid zeggen van de XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_H_G_ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:47:

Of álles op handmatig zetten. Een combi van auto en manual gaat vaak niet helemaal lekker.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Kan, al ligt dat ook aan z'n WNDR3700. automatisch lijkt me gemakkelijker.

een link? heb je uberhaupt gezocht.. :) Zoeks op iperf of jperf (afhankelijk of je een gui wil).

[ Voor 40% gewijzigd door _H_G_ op 28-09-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
_H_G_ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:17:
Kan, al ligt dat ook aan z'n WNDR3700. automatisch lijkt me gemakkelijker.

een link? heb je uberhaupt gezocht.. :) Zoeks op iperf of jperf (afhankelijk of je een gui wil).
Heb het gevonden idd, gisteravond was hun site down, vandaar dat ik vroeg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
Aangezien mijn notebook een 100mbit kaartje heeft had het niet veel zin om te testen met Jperf.
Ik blijf nog steeds in het duister tasten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Bedoelde eigenlijk meer tussen je pc en xbmc: die hebben toch beide 1Gb bekabeld? Je notebook met 8MB/s klinkt vrij normaal (al zou jperf iets meer moeten weergeven dan je ftp test, maar niet veel meer). Hoeveel zou je dan verwachten met je notebook? en wat krijg je?

• neophyte89
_H_G_ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:44:
Bedoelde eigenlijk meer tussen je pc en xbmc: die hebben toch beide 1Gb bekabeld? Je notebook met 8MB/s klinkt vrij normaal (al zou jperf iets meer moeten weergeven dan je ftp test, maar niet veel meer). Hoeveel zou je dan verwachten met je notebook? en wat krijg je?
Van mijn notebook kan ik weinig verwachten.
Met Jperf krijg ik een 22Mbytes verbinding naar de xbmc.

Klopt, de pc en xbmc hebben gigabit.
Het zou toch niet zo kunnen zijn dat xbmc met bepaalde moederborden/chipsets maar 100mbit kan verwerken?
Terwijl toch het groene lampje op de router brand.

• neophyte89
Probleem opgelost.

Op de HTPC heb ik XBMC live op een harde schijf geinstalleerd, deze gebruikt de ext4 extensie.
Waarschijnlijk maakt dit de harde schijf vrij traag, ik heb een normale windows 7 geinstalleerd op de HTPC en het probleem is opgelost.

Wie had dat gedacht?

• _H_G_
Het blijft lastig volgen. Je krijgt dus 22MB/s tussen je 1Gb pc en 1Gb htpc? Da's nog te weinig. Je opslag heeft hier niets mee te maken: jperf is juist om snelheid van je opslag uit te sluiten. En wat bedoel je nou met je 2e zin. 22MB is hoger dan 100Mb, dus kan ie nooit op 100Mbit staan.

Lijkt me eerder dat je een rotte netwerkdriver had. Er is niks mis met ext4.
Pagina: 1