Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem en deze aan de hand van jullie suggesties te kunnen oplossen:)
Ik heb een Netgear WNDR3700 welke is aangesloten op een Ziggo modem (alles in 1 extra).
Aangesloten op de router:
1 PC (1Gb/s)
1 Notebook (2,4Ghz/100Mb/s)
1 XBMC Mediacenter (1Gb/s)
Ik stoor mij eraan dat ik geen hogere snelheden dan 10MB/s haal.
Testen:
Bekabeld
PC naar Mediacenter: +/- 10MB/s
PC naar Notebook: +/- 8MB/s
Notebook naar Mediacenter: +/- 10MB/s
Draadloos:
PC naar Notebook: +/- 1,5MB/s
Notebook naar Mediacenter: 2MB/s
Overal ligt CAT5e i.c.m. CAT6 kabel, ik weet dat ik geen geweldig hoge snelheden kan verwachten van CAT5e maar hoger dan 10Mb/s verwacht ik wel.
Daarnaast heb ik deze router met name aangeschaft voor de hoge overdrachtssnelheden, maar dit valt mij tot nog toe tegen. Daarnaast kan ik het Wireless verhaal ook niet geweldig noemen.
Ik hoop dat jullie suggesties hebben die mijn probleem doen oplossen.
Ik zit met een probleem en deze aan de hand van jullie suggesties te kunnen oplossen:)
Ik heb een Netgear WNDR3700 welke is aangesloten op een Ziggo modem (alles in 1 extra).
Aangesloten op de router:
1 PC (1Gb/s)
1 Notebook (2,4Ghz/100Mb/s)
1 XBMC Mediacenter (1Gb/s)
Ik stoor mij eraan dat ik geen hogere snelheden dan 10MB/s haal.
Testen:
Bekabeld
PC naar Mediacenter: +/- 10MB/s
PC naar Notebook: +/- 8MB/s
Notebook naar Mediacenter: +/- 10MB/s
Draadloos:
PC naar Notebook: +/- 1,5MB/s
Notebook naar Mediacenter: 2MB/s
Overal ligt CAT5e i.c.m. CAT6 kabel, ik weet dat ik geen geweldig hoge snelheden kan verwachten van CAT5e maar hoger dan 10Mb/s verwacht ik wel.
Daarnaast heb ik deze router met name aangeschaft voor de hoge overdrachtssnelheden, maar dit valt mij tot nog toe tegen. Daarnaast kan ik het Wireless verhaal ook niet geweldig noemen.
Ik hoop dat jullie suggesties hebben die mijn probleem doen oplossen.