CPU koeler passend bij Corsair Dominators

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2024
Geachte tweakers,

Ik zit nu al een tijdje met een redelijk mooi systeem, alleen heb ik mijn hardwerkende processor totaal geen recht aangedaan, omdat hij/zij zijn/haar harde werk onder een klein stock koelertje moet verrichten. Nu was ik laatst jarig, en heb ik ook nog eens leuke casefans van mijn vriendin cadeau gehad (jaja), en een controllertje gekocht omdat ze wat te luid waren. Nu is het dus al helemaal uit proportie, en vind ik dat ik mijn Phenom toch wel een beetje eer aan mag doen, door een mooie koeler erop te zetten. Ik heb een vriend die me hiervoor kan helpen, maar er is nog een probleempje, namenlijk dat mijn ram geheugen aan de grote kant is, qua hoogte. Dit is de situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae5/bastini/th_P1020338.jpg

Binnen: (Jaja, ooit van cable management gehoord bla bla)

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae5/bastini/th_P1020339.jpg

De cpu en ram zelf

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae5/bastini/th_P1020341.jpg

De ruimte (close up)

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae5/bastini/th_P1020343.jpg

En nog van een andere hoek, beetje meer hoogte zichtbaar

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae5/bastini/th_P1020344.jpg

Het is dus nu al vrij nauw, en ik denk dat de meeste cpu koelers erg veel breder zijn dan deze miezerige stock koeler.

Mijn vraag is dus, welke koelers zijn aan te raden, die ook compatible zijn met dit type ram? Zelf keek ik al verlekkerd naar de Mugen 2 natuurlijk, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat die er in zal passen.

Specs staan in m'n sig, plus een link.

Alvast bedankt voor enige moeite :)

Edit: Het budget ligt op uiterlijk €40

[ Voor 60% gewijzigd door Bastini op 27-09-2010 20:11 . Reden: Pics ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 18:58

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

een Corsair H50 of H70 lijkt me goed genoeg

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
daantjer94 schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:04:
een Corsair H50 of H70 lijkt me goed genoeg
Deze past goed in mijn nogal krappe kast? En die zijn toch wel redelijk aan de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Die passen perfect in jou krappe kast, ze zijn inderdaaad wel prijzig maar koelen ook zeer goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Adramalech op 27-09-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
H50? met budget van 40 euro? hmnee
Misschien dat er op de site van scythe een lijst staat met compatiebele memory setjes, bij noctua hebben ze dat in elk geval, als ze dat hebben kan je even kijken of de mugen toch past :)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
Die h50 word me inderdaad te prijzig, maar die zou wel erg mooi passen :x. Hm, ik zal eens kijken op de websites, of er die lijsten staan van ram compatibility, maar ligt het ook niet voor een deel aan je moederbord, of maakt dat niet uit? Die CoolerMaster hyper series zien er erg smal uit, maar volgens mij zijn die niet echt erg goed koelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Voor ik weet is al het Scythe spul goed, zelf draai ik de Ninja, maar die is breed en begint al laag. Een kijkje op de Scythe website leert dat de Rasetsu en Orochi bijvoorbeeld relatief hoog beginnen en daardoor waarschijnlijk voldoende ruimte overlaat voor je RAM. Sommige koelers zijn assymetrich, dus kan je m zo draaien dat het past naast je RAM, zie bijv de Katana. Soms zie je deze modellen ook tweedehands langskomen: zet er een van je nieuwe fans op en je bent klaar voor weinig :)

Succes!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
Heel erg bedankt voor je reply, ik ga meteen een kijkje nemen. De mugen is dus idd veel te groot? Jammer dat zulk mooi ram toch erg nadelig kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 17:07

Colan

sucks @ solderen

Mugen (2) is idd een flinke koeler, je zou eens naar een Katana kunnen kijken, die koelen ook erg goed met een kleinere footprint

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
Die katana 3 ziet er erg goed uit, omdat hij niet erg breed is, maar alsnog een flinke koeltoren erop heeft, met een gewone 120mm fan. Ik denk niet dat deze veel breder is dan mijn huidige koeler, en dus perfect voor mijn huidige setup. Weet iemand toevallig of dit zou passen? Kan die lijst niet goed vinden, maar deze koeler zit er prima uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastini op 27-09-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik je adviseren om eerst even je kabels weg te werken, want dat is momenteel de grootste warmteverwekker :P

Je hebt 2 dimmetjes toch? Als je niet van plan bent er meer te halen kun je ze 2 slots opzij doen en een Mugen II halen. Met de fan aan de achterkant als pull config heb je zat ruimte. Ik denk zelfs dat het geheugen ook gewoon in de 1e twee slots kan blijven :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
Ik heb zelf geen idee of ik mijn Ram gewoon op kan schuiven, toen ik het erin zette stond er dat ik ze in de eerste twee moest zetten.. Die kabels zijn erg hinderlijk inderdaad, maar wat een karwei om dat weg te werken zeg, zeker met deze kast en PSU.. Als ik de koeler moet monteren moet toch alles los, dan kan het wel wat netter ja.. Bedankt voor alle snelle reacties, jullie helpen zeker. D4NG3R NL volgens mij heb je me al een keer geholpen, met de casefans kwestke, wat vindt je van het resultaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Goed, maar als je je kabels niet opruimt heb je er vrij weinig aan :') .

Probeer zo'n soort resultaat te krijgen :)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34624292

Is niet alleen mooier, maar ook veel beter voor je koeling :P .

Kabeltjes kun je overal wegwerken ;) elastiekjes, tie-rips en ruimte tussen je backplate en zijplaat (achter je mobo) doet wonderen.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 27-09-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
Je kan beter gaat voor een cooler gebaseerd op heatpipes. Dan steekt de cooler wat hoger boven de CPU uit. Ik heb bijzonder goede ervaringen met de Thermaltake Big typhoon bijvoorbeeld. pricewatch: Thermaltake Big Typhoon CL-P0114

(tweakers, correct me if I'm wrong, er staat bij CPU support wel AM2 maar geen AM3, maar qua voetje zijn die toch hetzelfde?)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
Dat plaatje van die kerel z'n computer is een nobel streven, maar dat wordt wel erg onmogelijk sinds ik niet van die mooie doorsteekholtes (w/e) heb waar je alles mooi doorheen kan wegwerken. In ieder geval gaat het wel beter worden, als toch alles eruit moet.. Mijn mobo (elk mobo?) ondersteund dus ook dat ik mijn ram in de laatste twee dimms zet? En als ik een mugen neem, kan ik die beter van onder naar boven (boven zit een 140mm) laten blazen omdat dan de fan niet bij het ram in de weg zit of kan het alsnog van voor naar achteren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 17:44

aap

Bind tenminste de kabels samen met tie-wraps en laat ze langs de zijkanten van de kast lopen ipv schuin door het midden (i.e. door de airflow).

Zo te zien heeft je kast geen ventialtie-opening aan de bovenkant? Dan beter geen koeler nemen met de fan naar boven blazend. Neem liever een andere koeler waar de fan wel in de richting van de uitgang kan blazen dan een Mugen die tegen een dichte wand staat te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
'Boven zit een 140mm'. Bovenop m'n kast zit dus een 140mm fan, die nu de lucht naar buiten blaast. Als de mugen zou passen, kan ik die dus het beste van onderen naar boven laten blazen? Nog even voor de duidelijkheid voor iedereen: 2x120mm Coolermaster R4 voorkant, 1x 140mm Prolimatech Red vortex bovenop, 1x 120mm Antec tricool achteraan (stock). Overigens is er nog ruimte in het zijpaneel voor nog een 120mm, comment als dat slim is om daar ook iets in te zetten, dan bestel ik die mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bastini schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:43:
Dat plaatje van die kerel z'n computer is een nobel streven, maar dat wordt wel erg onmogelijk sinds ik niet van die mooie doorsteekholtes (w/e) heb waar je alles mooi doorheen kan wegwerken. In ieder geval gaat het wel beter worden, als toch alles eruit moet.. Mijn mobo (elk mobo?) ondersteund dus ook dat ik mijn ram in de laatste twee dimms zet? En als ik een mugen neem, kan ik die beter van onder naar boven (boven zit een 140mm) laten blazen omdat dan de fan niet bij het ram in de weg zit of kan het alsnog van voor naar achteren, als je begrijpt wat ik bedoel.
Wedden dat het wel kan :>
Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/5413/img0620c.jpg

Daar zie je ook mooi de mugen, maar ik zou de fan niet aan de onderkant doen maar aan de linker kant. Dus dat hij lucht door je koeler heen zuigt en dan erachter weer uit blaast.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2010 13:15 . Reden: Foto was al resized, maar goed. (800x600 nu) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Bastini schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:23:
Die katana 3 ziet er erg goed uit, omdat hij niet erg breed is, maar alsnog een flinke koeltoren erop heeft, met een gewone 120mm fan. Ik denk niet dat deze veel breder is dan mijn huidige koeler, en dus perfect voor mijn huidige setup. Weet iemand toevallig of dit zou passen? Kan die lijst niet goed vinden, maar deze koeler zit er prima uit.
Correctie, het is een 92MM fan;)

OT: Ik heb hem zelf ook, hij koelt erg goed, en er is inderdaad veel ruimte vrij bij tussenliggende ruimtes, echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastini
Oke D4NG3R NL, ik ga het proberen, ik heb nog eens goed naar de plaatjes gekeken, en hoop erop dat de mugen hoog genoeg is voor het ram geheugen.. Bestel 'm zodra ik thuis ben, en dan maar kijken he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bastini schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:29:
Oke D4NG3R NL, ik ga het proberen, ik heb nog eens goed naar de plaatjes gekeken, en hoop erop dat de mugen hoog genoeg is voor het ram geheugen.. Bestel 'm zodra ik thuis ben, en dan maar kijken he :P
De koeler past gewoon naast je ram :) (Teminste.. Bij mij) alleen de fan niet, maar de fan kun je ook aan de andere kant van de koeler plaatsen.

Pagina: 1