• Niles
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:40
Ik maak sinds een jaar of 9 hier in huis gebruik van een router van sitecom, de WL202, en dan nog een van de eerste versies (met de ijzeren behuizing). Destijds gekocht voor nog geen 100 gulden. De laatste tijd begint deze wat kuren te vertonen en ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe router.

Ik wil deze keer een wat professionelere router en sowieso eentje die gigabit ethernet ondersteund. Nu ben ik wat op zoek gegaan en kwam ik al vrij snel uit bij de Netgear FVS318G. De reviews voor deze router zijn erg goed maar ik maak me over één ding zorgen: de maximale throughput van WAN to LAN is volgens de specificaties niet meer dan 25mbit/s.

Ik heb internet van Ziggo, en zit maar met het middelste abo zelfs al op 22mbit/s (alles-in-1). Het is natuurlijk de bedoeling dat die router weer een aantal jaartjes mee kan en Ziggo heeft al weer snelheidsverhogingen in de pijplijn zitten. Ik ben bang dat ik in de toekomst, wanneer Ziggo zijn snelheden verhoogd, de router de internetverbinding dus niet meer kan bijhouden.

Is dat normaal?! Ik heb proberen te zoeken naar de WAN to LAN throughput van mijn huidige router, maar die kon ik niet meer vinden. Ik wil er uiteraard wel op vooruit gaan. Ik vraag me ook af waarom en router van rond de 110 euro (lijkt me toch ook geen rommel) amper de moderne internetsnelheden kan bijhouden (en dan heb ik nog niet eens het duurste abo van Ziggo).

Is het uberhaupt dan nog wel een goede keuze om deze router te kopen?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken die netgear niet maar als ie een max WAN - LAN doorvoer van 20Mbit heeft dan is dat OF een typo, of je hebt er idd niks aan in jouw geval.
Ik zit hier op het zelfde abo als jij met een linksys WRT160n, en die trekt het dapper :) Kan meen ik iets van 60 of 80 mbit op zijn WAN - LAN doorvoer hebben. Alleen geen Gbit ethernet - maar da's voor mij door een stomme zet tijdens mijn inrichting ook niet revelant :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mrdr
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:33
Op de site zie ik alleen LAN-to-WAN staan. Tenzij je een server gaat draaien lijkt me dat geen beperking om rekening mee te houden.

• allure
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 20:54

allure

Titaan fase 2/3

Het is dan ook geen router maar een firewall/VPN/.
en heeft zo te zien een troughput van 22,5mbit.

• nielsl
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:08
Als TS hier kijkt, dan kan hij zien welke routertjes de mensen hier op GoT hebben genomineerd voor de beste routers van 2010.

Mijn stem ging naar de TP link, vanwege zn verhouding bang vs buck. Wan to Lan throughput van dit beestje is minimaal 140mbit, maar heb op verschillende fora ook snelheden van 200+ mbit voorbij zien komen. Het is alleen de vraag in hoeverre dat geloofwaardig is. Enige "nadeel" aan deze router is dat hij geen 5Ghz Wifi ondersteunt, maar als je enkel een bedraad netwerk hebt liggen en wifi een extra optie is, lijkt me dit een prima apparaatje.

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Mijn DIR-855 stond heel lang bovenaan maar ondertussen zijn er alweer snellere routers.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee