Mijn ouders hebben een tijd geleden een pc aangeschaft. Dit betreft een Acer Aspire M3641. Deze is helaas laatst overleden en nu heeft mijn neef uitgezocht dat het het moederbord is dat stuk is.
Klik..
De volgende specs heb ik er even uitgehaald:
Proccesor: Intel Pentium D E2200 2,2Ghz
Socket: LGA775
Chipset: nVidia nForce 630i
Geheugen: DDR2 (4 GB)
Bussnelheid (orgineel MB): 800 MHz
Videokaart: PCI express.
Ik heb wat op de pricewatch rond gekeken en ik kan de orginele chipset niet vinden bij de wat bekendere merken (lees: Asus, Gigabyte, Asrock), is het echt nodig dat ik bijvoorbeeld die nvidia nforce 630i nodig heb of zijn andere ook voldoende?
Ik vind dit eigenlijk wel een mooi bordje voor een leuke prijs: pricewatch: Gigabyte GA-P41-ES3G
Zal deze ook voldoen voor mijn ouders. De Pc wordt verder alleen gebruikt voor surfen, mailen hier en daar wat downloaden en een documentje of 5 per week.
Ben ik een beetje op het goede spoor, of heb ik gewoon een hele verkeerde keus gemaakt?
Oja als jullie een goedkoper alternatief hebben dat bovenstaand bord is dat natuurlijk ook welkom !
Klik..
De volgende specs heb ik er even uitgehaald:
Proccesor: Intel Pentium D E2200 2,2Ghz
Socket: LGA775
Chipset: nVidia nForce 630i
Geheugen: DDR2 (4 GB)
Bussnelheid (orgineel MB): 800 MHz
Videokaart: PCI express.
Ik heb wat op de pricewatch rond gekeken en ik kan de orginele chipset niet vinden bij de wat bekendere merken (lees: Asus, Gigabyte, Asrock), is het echt nodig dat ik bijvoorbeeld die nvidia nforce 630i nodig heb of zijn andere ook voldoende?
Ik vind dit eigenlijk wel een mooi bordje voor een leuke prijs: pricewatch: Gigabyte GA-P41-ES3G
Zal deze ook voldoen voor mijn ouders. De Pc wordt verder alleen gebruikt voor surfen, mailen hier en daar wat downloaden en een documentje of 5 per week.
Ben ik een beetje op het goede spoor, of heb ik gewoon een hele verkeerde keus gemaakt?
Oja als jullie een goedkoper alternatief hebben dat bovenstaand bord is dat natuurlijk ook welkom !
[ Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 27-09-2010 18:52 ]