Toon posts:

Niet zeker of het moederbord matched.

Pagina: 1
Acties:

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:26

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Mijn ouders hebben een tijd geleden een pc aangeschaft. Dit betreft een Acer Aspire M3641. Deze is helaas laatst overleden en nu heeft mijn neef uitgezocht dat het het moederbord is dat stuk is.

Klik..

De volgende specs heb ik er even uitgehaald:
Proccesor: Intel Pentium D E2200 2,2Ghz
Socket: LGA775
Chipset: nVidia nForce 630i
Geheugen: DDR2 (4 GB)
Bussnelheid (orgineel MB): 800 MHz
Videokaart: PCI express.

Ik heb wat op de pricewatch rond gekeken en ik kan de orginele chipset niet vinden bij de wat bekendere merken (lees: Asus, Gigabyte, Asrock), is het echt nodig dat ik bijvoorbeeld die nvidia nforce 630i nodig heb of zijn andere ook voldoende?
Ik vind dit eigenlijk wel een mooi bordje voor een leuke prijs: pricewatch: Gigabyte GA-P41-ES3G
Zal deze ook voldoen voor mijn ouders. De Pc wordt verder alleen gebruikt voor surfen, mailen hier en daar wat downloaden en een documentje of 5 per week.

Ben ik een beetje op het goede spoor, of heb ik gewoon een hele verkeerde keus gemaakt?

Oja als jullie een goedkoper alternatief hebben dat bovenstaand bord is dat natuurlijk ook welkom !

[Voor 5% gewijzigd door Stekeltje op 27-09-2010 18:52]

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• TheMazzter
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 12:06
Zoals het ernaar uitziet gaat alles passen (CPU, DDR2, GPU op pci-e), wel rekening mee houden dat je windows opnieuw moet installeren.

edit: Aan het plaatje van de PC te zien (in je link) is de PC gewoon van ATX-formaat, als dat werkelijk zo is geeft dat dan ook geen problemen.

[Voor 35% gewijzigd door TheMazzter op 27-09-2010 18:56]

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:05

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

hier hoor je dan genoeg aan te hebben: http://tweakers.net/price...ck-g31m-vs2.html#tab:info

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
TheMazzter schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:53:
Zoals het ernaar uitziet gaat alles passen (CPU, DDR2, GPU op pci-e), wel rekening mee houden dat je windows opnieuw moet installeren.

edit: Aan het plaatje van de PC te zien (in je link) is de PC gewoon van ATX-formaat, als dat werkelijk zo is geeft dat dan ook geen problemen.
Dat is het probleem niet, ik zie er meer tegen op om de bios van het MoBo te moeten flashen.. Pc opnieuw in elkaar zetten is ook geen probleem alleen ik heb nog nooit een moederbord vervangen eigenlijk...

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:28
...Ruud... schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:58:
[...]

Dat is het probleem niet, ik zie er meer tegen op om de bios van het MoBo te moeten flashen.
Waarom zou je dat moeten doen dan? Dat komt hooguit voor als je een bestaand moederbord neemt met een nieuwe cpu (mocht hij ook daadwerkelijk passen). Hier is het andersom en hoef je dus niets te flashen.

• MuisM4t
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Waarom zou je de bios moeten flashen?

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
MuisM4t schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:59:
Waarom zou je de bios moeten flashen?
Ah, oke ik dacht dat dat moest (weer wat geleerd !). Maar dan weet ik dat ik gewoon goed zat verder. Ik was gewoon bang dat ik een moederbord bestel en hem daarna niet kan gebruiken vanwege de chipset bijvoorbeeld.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee