Asus P2B en Slot 1 Coppermine

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 09:44

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Hellup!

Ik heb vandaag eeen nieuwe Pentium III 600 van het type coppermine (100 MHz, Slot 1) gekocht en hij doet absoluut niets. Ik heb de bios naar de nieuwste revisie geflashed (bx2i1011.awd) en dit zelfs nog maar een paar keer geprobeerd. Wanneer ik mijn Celeron weer terugplaats (net als de FSB en multipliersettings) dan doet hij het weer als een zonnetje. Ben ook naar de winkel terugggegaan, daar prikte ze hem in een moederbordje van hun en hij deed het wel.

Volgens ASUS moet de P2-B wel de Coppermine vanaf HW 1.12 en bios 1011 ondersteunen. Waaraan kan ik zien welke revisie ik heb (staat niet op doos of handleiding)? Mijn P2B ondersteunt in ieder geval geen 133 MHz, terwijl ik dat wel een paar keer op sites heb zien staan; duidt dit ook op een oude revisie of is dit gewoon gelul?

Heeft iemand nog ideeen?

Greetz,
Armada

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Bordrevisie staat op het bord ergens bij de ISA sloten . Rev 1.xx staat er dan , wel goed zoeken .

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 09:44

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Mooi, het blijkt dus dat ik een 1.02 revisie heb. Bedankt voor de hulp... Dit M/B kan het raam uit... :(

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Heeej Armada..

Ik heb hiero een P2B-LS en een Coppermine 750 draaien.

Je moet niet de Slot 1 versie kopen.
Een FC-PGA Coppermine en een Socket 370 naar Slot 1 converter met voltage jumpers.
Je moet voltage op 1.8 Volt zetten en voila.
Hij start niet op als ik jumpers op 1.6 Volt zet, want dat kent ie niet.

Het werkt nu bijna een week op een bord wat volgens asus helemaal geen Coppermine ondersteunt. Ik ben niet de enige, er zijn
op internet tig mensen te vinden die
Coppermine al maanden aan het draaien hebben
op 1.8 Volt

Ik heb hier max 34 graden celcius.

Met vriendelijke groeten

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Verwijderd

Uhm, die 1.02 versie moet goed werken, heb hier 2 dual P3 600 systemen met de P2B-D. De een met 2x600/100/512cache en andere met 2x600/100/256cache (copper dus). Werkt perfekt.. misschien is mobo kaduk ofzo. Maar normaal moet de 1.02 rev werken met de 100mhz coppermines.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Is wel leuk, maar jullie (eenTurk en TEX) hebben het wel over andere P2B's en die revisienummers lopen niet gelijk, een P2B-D 1.02 kan nieuwer zijn als een P2B 1.2..
De P2B-f ondersteunt dacht ik 133mhz

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Mijn oude P2B ondersteunde ook 133 FSB hoor . Stond gewoon in de manual . Alleen die Coppermine zou er niet op moeten werken . van een Fc-pga weet ik niet hoe het zit .

Verwijderd

Jah ik ben dan ook wel benieuwd naar de SNELSTE :) processor die op de P2B past (hebbem zelf ook).......

dus Armade, laat ff weten of het gaat werken/werkt......dan weet ik ook waar ik zegeltjes voor kan gaan sparen ;)

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Je kunt met een Iwillslocket II hem wel aan de praat krijgen :
Many readers have been questioning about IWill slocket II for the voltage adjustment. IWill slocket II itself does not provide or lower the voltage to Coppermine specific voltage which uses 1.60 - 1.65 for FC-PGA and slot 1 format CPU respectively. Though, the slocket II converter can be set with jumpers to the lowest voltage provided by the specific motherboard used. For example, earlier released P2B-XX series motherboard will provide 1.8 Vcore voltage as its lowest voltage, therefore, if P2B-XX motherboard owners try to set the jumpers on the slocket II converter to 1.60 or 1.65 volts, the motherboard will simply ignore the CPU and resulted in an unbootable state. To solve this problem, P2B-XX owners can either opt for raising up the voltage higher on the converter card by setting the jumper to 1.80 volts that meets the specification on the earlier released P2B-XX motherboard or, wait for newer slocket converter which has build in VRM 8.4 on board to properly regulate and lower the voltage to the Coppermine specific voltage. Ofcourse, other issues related to compatibility between P2B-XX motherboard and Coppermine processor are highly depending on Asus updated BIOS that has micro code build in for recognizing the Coppermine stepping.
Aldus http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
Pagina: 1