Toon posts:

Problemen met 3 Videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• Tonnyboyy
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-09-2010
Hallo,
Ik ben zojuist begonnen met me eigen TV zender Buiten Gewoon TV.
Dus ik wou daar een aparte computer voor hebben, ik heb alles aangesloten en ik krijg geen beeld.
3 verschillende videokaarten geprobeerd maar krijg bij alle 3 niks in beeld er komt geen signaal door de kabel.
Mijn moederbord is een Asus A8V Deluxe & Processor AMD 3000 64bit
de videokaarten die ik heb geprobeerd: ATI Radeon A7000, NVIDIA FX 5500 en een Sparkle D33075
Kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt!

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

Hardware.info Overclock Team

• Tonnyboyy
Ik zie daar het probleem niet tussen staan...

• XRayXI
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Nedernakker mooi linkje.

TS welk woonplaats zit je?
Ik heb hier nog een AMD 3500+ liggen en hetzelfde moederbord. Ik neem aan dat de fans wel draaien?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Tonnyboyy
Modest71 schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:44:
Nedernakker mooi linkje.

TS welk woonplaats zit je?
Ik heb hier nog een AMD 3500+ liggen en hetzelfde moederbord. Ik neem aan dat de fans wel draaien?
Ik woon in Dronten, en ja de fans draaien allemaal..

• XRayXI
Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:45:
[...]

Ik woon in Dronten, en ja de fans draaien allemaal..
Ik hoop dat je ook het jumpertje bij de batterij eens verzet hebt, 1x aangedaan en terug geplaatst?
(BIOS reset)

Probeer ook eens met 1 geheugenstickje en/of dat ook in een ander slot te plaatsen.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Tonnyboyy
Modest71 schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:47:
[...]

Ik hoop dat je ook het jumpertje bij de batterij eens verzet hebt, 1x aangedaan en terug geplaatst?
(BIOS reset)

Probeer ook eens met 1 geheugenstickje en/of dat ook in een ander slot te plaatsen.
Mag ik vragen hoe die batterij er precies uitziet :$ dan doe ik dat even.

• XRayXI
Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:48:
[...]

Op je moederbord zie je een wat grotere batterij dan een horloge. Vlakbij zie je een plastic blokje met nog 1 open pinnetje. Deze verzet je van bijvoorbeeld nu pinnetje 1 en 2 (bezet door het jumpertje). Verplaats deze dan op 2 en 3 en je zet de pc aan. Er moet dan niets gebeuren ook geen fans (bord kennende) en je zet hem uit en dan zet je hem weer op oude stand hoe hij was.

Mocht je het echt niet vinden dan maak ik wel even een fototje waar het zit.

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

8088

NaN

Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:48:
Staat dat niet aangegeven in de handleiding?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• XRayXI
8088 schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:53:
[...]

Staat dat niet aangegeven in de handleiding?
Ja klopt.. ik heb het moederbord nu op schoot en de benaming is: "CL RTC" en 3 cm onder het batterij.

[Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 27-09-2010 18:56]

• Tonnyboyy
Modest71 schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:55:
[...]

Ja klopt.. ik heb het moederbord nu op schoot en de benaming is: "CL RTC" en 3 cm onder het batterij.
Nou heb hem omgezet maar hij doet het nog steeds niet :(

• XRayXI
Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:05:
[...]

Nou heb hem omgezet maar hij doet het nog steeds niet :(
Dus je hebt volgende stappen ondernomen?

1. Pc uit en netsnoer uit de muur.
2. Met 1 hand de kast aangeraakt houden(statisch elec. anders door je bord)) en van stand 1-2 naar 2-3 zetten.
3. Netsnoer weer voorzien van de 220Volt en de pc 1x aan zetten d.m.v. de powerknop.

4. Stap 1 opnieuw.
5. Jumper weer op 1-2 zetten.
6. Mocht hij aanspringen wel direct in de BIOS gaan als je beeld hebt i.v.m. tijd in stellen :)

Mocht bovenstaande niet lukken en in combinatie met memory stick te verzetten, ben ik toch bang dat je moederbord of CPU niet meer werkt. Meestal ligt het niet aan de CPU.

Ik vraag me alleen af of je CPU wel warm word bij het aanzetten. Ik adviseer NIET om zonder koeler op te starten omdat een paar seconden al nodig is om je CPU te laten; R.i.P.

• Tonnyboyy
Als ik de jumper verzet en ik klik op aanzetten dan gaat me pc niet aan...
Ik heb me jumper net terug gezet maar waar ik achter kwam maar 2 van de 4 slots zitten vol met geheugen van 256 mb kan dit ook een probleem zijn?

• XRayXI
Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:15:
Als ik de jumper verzet en ik klik op aanzetten dan gaat me pc niet aan...
Ik heb me jumper net terug gezet maar waar ik achter kwam maar 2 van de 4 slots zitten vol met geheugen van 256 mb kan dit ook een probleem zijn?
Nee meestal als er een memory probleem is geeft hij zogenoemd 'post' beepjes.
Als je jumper verzet naar 2-3 en aanzet dan zet je het moederbord weer op "fabrieks" instellingen. Erna moet je hem weer op pin 1-2 zetten voor normaal gebruik. Dit hebben ze gedaan als je bijvoorbeeld te ver overclockt of andere zaken in de BIOS verkeerd gezet hebt.

De pc zou moeten werken met 1 bank en doe dat om te kijken of je de basis aan de praat krijgt.

• Tonnyboyy
Hij doet het niet me videokaart geeft geen reactie en krijg alleen maar zwart beeld :(

• XRayXI
Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:28:
Hij doet het niet me videokaart geeft geen reactie en krijg alleen maar zwart beeld :(
Maar wel weer wat geleerd.
Ik zal als ik jou was de pc even aan te laten voor 2/3 minuten (zodat de fans dan ook draaien), dan uitzetten(zonder netsnoer) en snel het cpu-koeler eraf halen en voelen of je CPU wel iets warm is of koud.

• Tonnyboyy
CPU is wel warm.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Modest71 schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:12:
[...]
2. Met 1 hand de kast aangeraakt houden(statisch elec. anders door je bord)) en van stand 1-2 naar 2-3 zetten.
3. Netsnoer weer voorzien van de 220Volt en de pc 1x aan zetten d.m.v. de powerknop.
Dit klopt niet, je mag nooit de pc weer aanzetten met de jumper in de andere stand. Pc spanningsloos maken en de jumper even op 2-3 en meteen weer terug op 1-2 zetten is genoeg.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-09 18:50

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat de monitor goed is?
Eventuele voedingskabels gemist die op je videokaart aangesloten moet worden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tonnyboyy schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:41:
[...]

Ik zie daar het probleem niet tussen staan...
Nee, dat staat er niet. Wat er wel staat is stap voor stap wat je kunt proberen om het probleem te achterhalen.

Zoals dit topic gaat heeft geen zin. Je hebt de troubleshooter niet gebruikt - het is niet iets dat je even moet lezen, het zijn dingen die je moet *doen* - en vervolgens moeten andere mensen stap voor stap dezelfde dingen aan je vragen, waar je in uiterst minimale oneliners op reageert.

Zo werkt het niet. In het beste geval zitten we hier die hele troubleshooter voor je in hapklare brokken op te knippen en dus het wiel opnieuw uit te vinden, in het slechtste geval lukt zelfs dat niet omdat je zelf zo weinig probeert. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Begin eens gewoon met stap voor stap Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lopen. Als je dat niet doet kan niemand je helpen - we zijn niet helderziend, we kunnen niet op afstand ruiken wat er mis is als jij geen relevante info aanlevert.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee