Toon posts:

PC hogere prioriteit geven in een netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Emiel1
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-11-2017
Hallo,

Ik zou graag de prioriteiten willen instellen voor de computers bij ons thuis.
Dus dat iemand meer "snelheid (bandbreedte??)" van het internet krijgt dan iemand anders.
Wanneer ik bv. wat belangrijks aan het downloaden ben en iemand anders zit verder op met een wabcam of iets anders. Dan wil ik een computer voorang geven. Hoe is dit te doen? Google levert niet tot weinig op met zoektermen: Computer netwerk prioriteit, PC voorang geven, enz..

Groeten,
Emiel

• Releases
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:38

Releases

Ja maar!

Kijk is in je router of daar iets te vinden valt onder het mom van '' load balancing''

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:54
Dit wordt ook wel "Quality of Service" genoemd. Load balancing is vooral om de last op servers te verminderen en zal in jouw geval niet helpen.

Helaas is QoS niet echt iets voor "consumenten". Cisco routers hebben het ingebouwd, maar dat is niet bepaald makkelijk in te stellen, en bovendien zijn die dingen niet goedkoop.

I'm a photographer, not a terrorist

• pickboy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:12
citruspers schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:07:
Dit wordt ook wel "Quality of Service" genoemd. Load balancing is vooral om de last op servers te verminderen en zal in jouw geval niet helpen.

Helaas is QoS niet echt iets voor "consumenten". Cisco routers hebben het ingebouwd, maar dat is niet bepaald makkelijk in te stellen, en bovendien zijn die dingen niet goedkoop.
Mijn Linksys WRT54G, met tomato firmware erop bied wel QoS, misschien dat je zoiets kunt proberen.

• Emiel1
Bedankt voor de reacties.
Ik heb een Zyxel router ik heb QoS wel gevonden onder Network > Wireless LAN > QoS
Onder wireless lan? waarom staat het daaronder werkt dit alleen maar met draadloze toestellen?
Het gaat namenlijk om een vaste aansluiting.

edit: Ik heb nog een gevonden onder VoIP > SIP > QoS

[Voor 10% gewijzigd door Emiel1 op 27-09-2010 19:16]

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:59
En dan nog kun je niets instellen met welke prioriteit etcetera. Ik zou proberen de network load op de client te reduceren. Om wat voor load gaat het? Is het om torrents te doen, of gewoon grote filetransfers? Dit is gewoon in het desbetreffende programma in te stellen.

EDIT: Op een oude router is QoS niet aan te raden. Het kost behoorlijk veel CPU kracht, die je liever voor de routering aanwendt.

[Voor 19% gewijzigd door fonsoy op 27-09-2010 19:38]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Emiel1
De network load op de client?
Hoe doe ik dit? Ik kan wel een client list vinden, maar kan daar voor de rest niks aanpassen.
Het is voor nieuwgroepen. (grabit)

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:59
Emiel1 schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:42:
De network load op de client?
Hoe doe ik dit? Ik kan wel een client list vinden, maar kan daar voor de rest niks aanpassen.
Het is voor nieuwgroepen. (grabit)
In grabit de instellingen aanpassen en daar handmatig de maximale netwerksnelheid beperken. Is veel resourcevriendelijker dan je 100 Mhz router te laten berekenen welke pakketten hij moet weggooien.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Emiel1
En hoe doe ik dit? En dan krijg ik voorang in dit netwerk? Ook als iemand anders iets download met een ander programma?

• GurbY{nl}
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben naar hetzelfde op zoek, en kan eveneens niet heel veel vinden. Speel nog steeds Battlefield2, totdat er iemand beneden naar youtube gaat of zo, en dan kan ik het wel shaken met een ping van >500.

Ik meen dat daar ook in Windows toch het e.e.a. bij QoS voor was in te stellen? Op de modem (zyxel) ook, maar daar wordt ik helemaal niet wijs uit, hoe dat werkt..

Kortom: goeie vraag; ben ook zeer benieuwd naar de tips/trucs die er te vinden zijn!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee