Toon posts:

Geblokkeerde outbound poorten @ InHolland

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:43
Tweakers,

Ik ben op het moment aan het onderzoeken op welke manieren ik de firewall van InHolland kan omzeilen.

Ik studeer een sterk IT-gerelateerde studie bij deze instelling in Noord-Holland. Voor mijn studie moeten wij regelmatig websites bouwen en online zetten. Dit bouwen gaat prima :) maar er is een klein probleempje;

Alle protocollen, op HTTP en HTTPS na, zijn volgens mij geblokkeerd. Dit lijkt om een protocol-gerelateerde blokkade te gaan. HTTP op poort 8080 en 8000 werkt prima. FTP werkt niet, op poort 21 niet, op poort 80 niet, en op poort 9000 niet.

Ik wil voor mijn studie graag documenten op een webserver plaatsen, maar met een FTP-blokkade gaat dat heel lastig. Ik wil benadrukken dat ik het omzeilen van deze blokkade niet voor illegale doeleinden ga gebruiken :)

Enige observaties;
- Er is NAT ingesteld. Om zelf dus het een en ander te kunnen draaien, moet er dus een poort geforward worden.
- We zitten achter een firewall van McAfee. Deze heette voorheen "WebWasher". Deze firewall is zeer ingenieus gebouwd. Deze firewall kan zelfs je SSL sleutels cachen, die hij vervolgens gebruikt om het versleutelde verkeer wat je erna uitvoert, te ontsleutelen, te scannen, en weer te versleutelen om door te sturen. Heel slim ontwikkeld dus, maar geen goed nieuws voor mij.

Wat heb ik geprobeerd;
- Ik heb FTP over een andere poort geprobeerd te draaien, dit werd geblokkeerd. Ik heb het over poort 80 gepoogd te draaien. Dankzij de protocol sniffers (volgens mij) wordt dit allemaal geblokkeerd).

Wat kan ik nog proberen;
- SFTP draaien. Probleem hierbij is volgens mij dat de firewall de data decrypt, het protocol detecteert en vervolgens de data niet door laat.
- FTPS draaien. Volgens mij stuit ik dan op dezelfde problemen.

Is er toevallig een medestudent die hierover met mij kan meepraten? :P