Ik ben bezig met een sql database die wordt weggeschreven in een xls.
Zodra ik de xls heb opgeslagen via mijn php script d.m.v de fwrite functie en vervolgens open in excel krijg ik de volgende melding:
"Het bewerken van dit bestandstype wordt afgeraden vanwege de instellingen door bestandsblokkering in het Vertrouwenscentrum".
De xls kan ik ook niet via php uitlezen, dit heeft denk ik te maken met de bestandsblokkering.
Ik heb ook geprobeerd het bestand op te slaan d.m.v headers (download).
Hiervoor heb ik de volgende headers meegegeven:
Ik heb gegoogled hoe ik de xls zonder bestandsblokkering kan opslaan via php maar helaas nergens iets over te vinden. Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet.
Zodra ik de xls heb opgeslagen via mijn php script d.m.v de fwrite functie en vervolgens open in excel krijg ik de volgende melding:
"Het bewerken van dit bestandstype wordt afgeraden vanwege de instellingen door bestandsblokkering in het Vertrouwenscentrum".
De xls kan ik ook niet via php uitlezen, dit heeft denk ik te maken met de bestandsblokkering.
Ik heb ook geprobeerd het bestand op te slaan d.m.v headers (download).
Hiervoor heb ik de volgende headers meegegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| header("Pragma: public"); header("Expires: 0"); header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); header("Content-Type: application/force-download"); header("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Type: application/download");; header("Content-Disposition: attachment;filename=producten.xls"); header("Content-Transfer-Encoding: binary"); |
Ik heb gegoogled hoe ik de xls zonder bestandsblokkering kan opslaan via php maar helaas nergens iets over te vinden. Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet.