[Facebook share] Link opent in nieuw venster

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Dames een heren,

Ik heb een probleem met het toevoegen van een widget op Facebook. Hieronder een beschrijving.

Vertel eerst maar eens wat je doel is.

Het doel is dat vanuit een Flash-widget op een knop geklikt kan worden, waarmee de widget op je eigen Facebook-pagina geplaatst wordt. Dit werkt reeds en is uitgevoerd conform de documentatie van Facebook, met een HTML-pagina met daarin de vereiste META-tags.

Leuk, maar wat is je probleem dan?

Op de Facebook-pagina verschijnt een placeholder image waarop geklikt moet worden om de widget tevoorschijn te toveren, zie onderstaande afbeelding voor een voorbeeld hiervan (dit is niet de widget, maar het princiepe is hetzelfde):
Afbeeldingslocatie: http://dump.pilcrow.nl/facebook-example.png

Het probleem is dat, wanneer ik op de afbeelding klik, hier niet de widget wordt getoond, maar een nieuw venster wordt geopend met daarin de widget (de HTML-pagina om precies te zijn).

Heb je al gedacht aan...

...whitelist?
Ja, de widget is inmiddels door Facebook goedgekeurd en op de whitelist geplaatst.

...maximale afmeting(en)?
Ja, de maximale afmetingen waarvan wordt gesproken in de documentatie van Facebook worden beiden niet overschreden. Hier ligt het probleem dus niet.

...Google?
Uiteraard, ik heb me helemaal suf ge-Google'd maar krijg louter niet-relevante links voor de kiezen. Niet erg hulpzaam dus.

En nu?

Nu hoop ik dat er op GoT een persoon is die mij een zetje in de goede richting kan geven. Nog beter: de oorzaak van het probleem kan definiëren.

Vol verwachting klopt mijn hart! :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je vindt het gek dat Facebook niet in de Wall op postzegelformaat die video afspeelt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
NMe schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:49:
Je vindt het gek dat Facebook niet in de Wall op postzegelformaat die video afspeelt?
Nee dat vind ik niet gek. Sterker nog: dat ik helemaal niet de bedoeling. Mijn uitleg schiet blijkbaar te kort. Hier nog even een aanvulling.

Na op de afbeelding te klikken, verschijnt normaliter de widget die je aangeklikt hebt in het groot, maar dan dus de werkelijke widget en niet de placeholder image. Zie voorbeeld hieronder:

Vóór het klikken:
Afbeeldingslocatie: http://dump.pilcrow.nl/facebook-example.png

Ná het klikken op de placeholder image:
Afbeeldingslocatie: http://dump.pilcrow.nl/facebook-after-click.png

Ik hoop dat het zo duidelijker is. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Misschien te simpel gedacht maar het lijkt mij dat je widget "on click" een url opent met target "_blank".
De omschrijving is mij verder duidelijk en ook je bedoeling, maar zonder evt een code en/ of voorbeeld blijft het wel wat gissen naar het probleem.

• JaFFoG
Loadichus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:38:
Misschien te simpel gedacht maar het lijkt mij dat je widget "on click" een url opent met target "_blank".
Zo simpel ligt het inderdaad niet. Facebook genereert zelf de link naar de widget. Alleen de source is op te geven (dit doe je bij de aanvraag tot white-listing).
De omschrijving is mij verder duidelijk en ook je bedoeling, maar zonder evt een code en/ of voorbeeld blijft het wel wat gissen naar het probleem.
Ik wil wel code plaatsen hier, maar die is er niet. Er is alleen de statische HTML-pagina waar de widget op staat met daarin de META-tags die Facebook nodig heeft (zie de documentatie van Facebook). Maar hier staat verder niks over wanneer een item in Facebook zelf opent en wanneer er wordt uitgewijkt naar een nieuw venster.

Anyone else? :)

[ Voor 0% gewijzigd door JaFFoG op 29-09-2010 13:49 . Reden: taal blijft moeilijk... (': ]

Bla

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef eens een link waarop we het zelf kunnen proberen :)
Ik wil wel code plaatsen hier, maar die is er niet
Ehm, dus die hele pagina wordt door elfjes geserveerd die 1tjes en 0tjes uitpoepen? :o ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
BtM909 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:07:
Geef eens een link waarop we het zelf kunnen proberen :)
Tja, dat is het lastige er van, dat kan ik niet doen. De widget is nog niet vrijgegeven en dus kan ik er hier niet naar verwijzen. Het is niet anders.
[...]

Ehm, dus die hele pagina wordt door elfjes geserveerd die 1tjes en 0tjes uitpoepen? :o ;)
Wil je nu dat ik ga beschrijven hoe Facebook share werkt? Als je dat niet weet dan heeft het m.i. ook geen zin om hier te reageren.

Hier wat HTML dan, niet relevant (want werkt) maar dat is alles wat ik kan geven. De rest gebeurt binnen Facebook, zoals al vaker gezegd.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<html> 
    <head> 
        <title>Online Football Manager Worldmap</title> 

<!-- Facebook-specific meta tags --> 
        <meta name="title" content="Online Football Manager Worldmap" /> 
        <meta name="description" content="Show your Online Football Manager progress with this fancy Worldmap!" /> 
        <link rel="image_src" href="***PAD NAAR PLACEHOLDER***" /> 
        <link rel="video_src" href="***SWF MET ARGUMENTEN***" /> 
        <meta name="video_height" content="280" /> 
        <meta name="video_width" content="420" /> 
        <meta name="video_type" content="application/x-shockwave-flash" /> 
        <!-- //Facebook-specific meta tags --> 
    </head> 
    <body> 
        <object width="420" height="280"> 
            <param name="movie" value="***SWF***"></param> 
            <param name="flashvars" value="***ARGUMENTEN***"></param> 
            <param name="allowFullScreen" value="false"></param> 
            <param name="allowscriptaccess" value="always"></param> 
            <embed src="***SWF***" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="false" width="420" height="280" flashvars="***ARGUMENTEN***"></embed> 
        </object> 
    </body> 
</html>

Bla

Pagina: 1