Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07 16:44

Thapous

Nee toch niet.

Topicstarter
Wij zijn op dit moment bezig met de uitrol van VDI. Hiervoor willen wij een nieuwe SAN aanschaffen, maar hiervoor willen we eerst weten hoeveel capaciteit deze SAN in huis moet hebben. We zetten de VDI omgeving op met VMware View en Windows XP.

Alleen zoeken we nu een oplossing om een virtueel werkstation te kunnen monitoren voor bijvoorbeeld een week, zodat we weten wat de IOps zijn bij de dagelijkse werkzaamheden. Ik heb zitten zoeken en kan eigenlijk alleen oplossingen vinden die de verbinding naar de SAN toe monitoren op totale IOps. Perfmon is ook geen optie gezien je daar geen goed rapport kunt uitdraaien.

Heeft hier iemand nog een idee?

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet je zeker dat je dat wil? De testen die we hier gedaan hebben laten namelijk zien dat dat niet echt goed werkt. 't is verre van stabiel, buggy en performance is lang niet altijd bevredigend.

IOPs monitoren kun je simpel met performance monitor meuk

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Topicstarter
voodooless schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:40:
[...]

Weet je zeker dat je dat wil? De testen die we hier gedaan hebben laten namelijk zien dat dat niet echt goed werkt. 't is verre van stabiel, buggy en performance is lang niet altijd bevredigend.

IOPs monitoren kun je simpel met performance monitor meuk
Ik weet dat niet nee, maar ik hoef die beslissing dan ook niet te maken / de omgeving te beheren.
Ik heb de Performance Monitor geprobeerd, maar deze kreeg ik niet zo ingesteld dat hij lang genoeg kon monitoren/loggen. Heb nog even verder gezocht nav je post. En hij logt nu _/-\o_ . Dank!

Heb het op deze manier voor elkaar gekregen (als ik er nog iemand blij mee kan maken ;) ) : http://www.computerperfor.../HealthCheck/FirstLog.htm

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40

_Arthur

blub

Is er een reden om voor Windows XP te gaan? Je zal namelijk veel in XP aan performance optimalisatie moeten gaan doen om het 'lekker' te laten draaien op een VDI omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Topicstarter
_Arthur schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:53:
Is er een reden om voor Windows XP te gaan? Je zal namelijk veel in XP aan performance optimalisatie moeten gaan doen om het 'lekker' te laten draaien op een VDI omgeving.
De reden is dat we op dit moment veel applicaties hebben draaien die nog niet geschikt zijn voor een ander OS. En het kan volgens mij nog wel een tijdje duren voordat al deze applicaties (we draaien er 500+) over gaan op nieuwe besturingssystemen.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40

_Arthur

blub

Thapous schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:38:
De reden is dat we op dit moment veel applicaties hebben draaien die nog niet geschikt zijn voor een ander OS. En het kan volgens mij nog wel een tijdje duren voordat al deze applicaties (we draaien er 500+) over gaan op nieuwe besturingssystemen.
Tja, je zal ze toch stuk voor stuk opnieuw moeten gaan testen op je VDI platform. Of dit nu XP is, of een ander OS maakt niet uit. Als je gokt dat je alles 1 op 1 zonder testen over kan zetten naar een VDI platform kom je denk ik redelijk bedrogen uit. Bij simpele applicaties zal het zeker geen probleem zijn nee. Maar bij velen wel. En dan voornamelijk performance-wise.

Maar misschien hebben jullie daar al een heel plan voor natuurlijk.

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Topicstarter
_Arthur schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:24:
[...]

Tja, je zal ze toch stuk voor stuk opnieuw moeten gaan testen op je VDI platform. Of dit nu XP is, of een ander OS maakt niet uit. Als je gokt dat je alles 1 op 1 zonder testen over kan zetten naar een VDI platform kom je denk ik redelijk bedrogen uit. Bij simpele applicaties zal het zeker geen probleem zijn nee. Maar bij velen wel. En dan voornamelijk performance-wise.

Maar misschien hebben jullie daar al een heel plan voor natuurlijk.
Zou kunnen inderdaad, maar ik heb daar verder geen taak in. ;)

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoek anders even naar Virtual Reality Check - Phase III, ideaal document voor jou vraag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1