[Windows 7] Gebruikersnaam wijzigen ?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de oude computer van een vriend overgenomen maar als ik bijv. afmeld bij msn staat zijn naam er nog steeds. Kan ik dit wijzigen naar mijn eigen naam? Ik heb de computernaam al gewijzigd maar bij sommige programma's blijft zijn naam terugkomen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zit je niet gewoon in zijn profiel? Dan is het alleen een kwestie van bij Gebruikersaccounts een nieuw account aanmaken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak een nieuw account aan voor jezelf en gooi dat oude account weg.
Of herinstalleer je systeem, dan kun je helemaal schoon beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

precies gewoonff schoon beginnen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zijn profiel gewijzigd in mijn eigen naam. Ik had gedacht dat dat al voldoende was. Ik ga vanavond proberen om dit via een gebruikersaccount te regelen. Lukt dit niet moet ik dus windows 7 er opnieuw opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Dat lukt gewoon.
Nieuw profiel aanmaken, al je documenten overzetten en dan het oude profiel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik zou even duidelijk aangeven waar zijn naam nog voorkomt. Maar het maken van een nieuw gebruikers profiel en de oude weghalen zal best wel wat schelen.

Elke plaats waar zijn naam staat kan op een andere manier veranderd worden. Dus geef even aan waar precies het probleem zit.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:22:
Ik heb de computernaam al gewijzigd maar bij sommige programma's blijft zijn naam terugkomen.
Die nemen bij de installatie de gegevens over van de 'eigenaar' van de computer, en dat wordt weer opgeslagen in de registry onder de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
RegisteredOwner
Je kan in sommige gevallen zoeken in de registry op die naam, als je het wil aanpassen.

Werkt dat niet, dan kun je de bovenstaande sleutelwaarden aanpassen en je software opnieuw installeren.

Andere applicaties kijken weer naar de Windows user en wat dáár opgegeven is...

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 27-09-2010 16:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1