Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272156

Topicstarter
Goeienmiddag,

Ik wil zelf graag een server opzetten en mijn voorkeur gaat uit naar Windows Home Server Vail. Ik heb hier thuis een server staan, 32 bit. Maar aangezien WHS Vail 64 bit is, gaat het installeren niet lukken.

Ik ben in de bios al wezen zoeken naar VT, maar kan dit niet vinden. Nu dacht ik eraan om XenServer te installeren, en vanaf daar een een virtuele machine aan te maken die vervolgens mijn 64 bit virtuele machine host. Maar aangezien XenServer ook 64 bit, gaat dit mij ook niet lukken.

Is er een (virtualtisatie) programma waarbij je een 64 bit machine kunt draaien op een 32 bit system? En dan graag zonder besturingssysteem. Dus geen voorbeelden van: Installeer Windows XP, vervolgens virtualisatie programma erop, en 64 bit draaien. Ik zoek dus echt iets al XenServer etc. Iets wat van een 32 bit machine, 64 bit virtuele machines kan draaien.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat voor cpu draai je?

als de cpu geen 64 bit aankan kun je dat alleen emuleren, maar dat is heeeeeel erg traag.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:48:
Wat voor cpu draai je?

als de cpu geen 64 bit aankan kun je dat alleen emuleren, maar dat is heeeeeel erg traag.
Uhm.. Emuleren..? En dat houdt in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nadoen, simuleren.

Maar (hardware) virtualisatieprodukten vereisen voor het draaien van 64bits Guests (je VM's) zonder uitzondering dat je daarvoor ook de hardwarematige ondersteuning voor hebt.
En die vind je gewoon niet op een 32bits CPU.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 272156 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:02:
[...]

Uhm.. Emuleren..? En dat houdt in?
Iets wat jij niet wilt. met een emulator kun je ene processor op een andere emuleren. Het nadeel is dat vele tientallen malen langzamer is.

Nogmaals: wat voor CPU heb je?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Intel Pentium 4 Processor, met 4 gb werkgeheugen, genoeg om Windows Vail te draaien dus.
Heb zelf al een kleine overweging gedaan om een nieuwe processor te bestellen, alleen vraag ik me dan af of ik ook een nieuw moederbord moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat lijkt me wel, maar je moet gewoon even de specificaties/handleidingen van de specifieke modellen er bij pakken.
Misschien is een simpele cpu change genoeg, maar daar kunnen we je niet mee helpen als we niet precies weten wat je voor hardware hebt. Ook kan je daar zelf met een beetje zoeken veel over vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is de P4 geen 64bit processor en moet je dat dus gaan upgraden. Dan zal je waarschijnlijk ook wel een nieuwe moederbord nodig hebben. Ik zou eens kijken naar een goedkope AM2 set, dat kan op een vrij laag budget al wel lukken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
P4 moet je bij de vuilnis gooien. de ghz-en van een P4 en willekeurige core2duo zijn niet te vergelijken. Andere architectuur. P4 draait XP al niet lekker snel, laat staan iets wat daarna is uitgekomen.
Als je echt weinig of geen geld hebt koop dan een AMD bordje met met een Athlon quad ofzo, duurste van de hele aankoop zal het geheugen zijn.
Als voorbeeld: ik heb laatst voor 463 euro een complete bak gekocht (incl kast+voeding) met een amd phenom II quad 8gb ddr3 1tb spinpoint F3 als hypervisor bak. Trek 75 euro af voor 4gb minder en 75 af voor Athlon en 20 euro voor goedkoper bordje (als je max 4gb gaat nemen).
Voor nog geen 300 euro koop je al een nieuwe prima pc die alles doet wat je wilt.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1