Toon posts:

Voeding: Corsair HX620W vs Coolermaster SilentPro 600W

Pagina: 1
Acties:

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-06 17:19
Ik ga zo mijn systeem opnieuw in elkaar zetten, want ik heb een nieuw moederbord. Het oude moederbord kreeg namelijk last van vreemde kuren. Hopelijk gaat het nieuwe moederbord dit oplossen.

Nu heb ik toevallig 2 voedingen liggen die qua wattage niet veel uitmaken, verder kan ik niet goed beoordelen welke het beste is. Dus graag advies. Het gaat om:
- Corsair HX620W (zat in oude systeem)
- Coolermaster SilentPro 600W (tot nu toe zeer weinig gebruikt)

Overige hardware:
Asrock P43DE
Intel Core 2 Duo E6850 1333FSB, 3.0GHz, 4MB L2 Cache
Corsair 2GB XMS2-6400 DDR2
Club3D ATI HD2900XT
2x HD
2x SSD

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 20W gaat op dat systeem echt geen verschil maken. Dus als je ze toch allebei hebt liggen dan kun je gewoon 1 van de 2 pakken. Het systeem dat je draait kan waarschijnlijk al met de helft af, dus 600W is sowieso overkill.

30" monitor te koop

• Slogra
Ok thx. Ik weet dat het aantal watt niet veel uitmaakt, maar misschien waren er andere belangrijke verschillen.

Volgens mij is de videokaart best zwaar, hij heeft iig 2x PCE-e 6 pins aansluitingen, dus lijkt me 600W geen gigantische overkill.

Ik ga de Corsair HX620W opnieuw gebruiken, als ik problemen tegenkom dan kan ik altijd nog de Coolermaster proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Slogra schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:40:
Ok thx. Ik weet dat het aantal watt niet veel uitmaakt, maar misschien waren er andere belangrijke verschillen.

Volgens mij is de videokaart best zwaar, hij heeft iig 2x PCE-e 6 pins aansluitingen, dus lijkt me 600W geen gigantische overkill.
Ik denk dat jouw bak onder fullload niet eens boven de 400W uit weet te komen. 600W is dus best wel behoorlijk wat overkill.

Verder, kijk naar de verschillen in de voeding, als de kabels van de ene voeding beter passen als van de andere zou ik gewoon die pakken. Het zijn beide goede voedingen (iig geen wokkietokkiemerken), dus 't zal sowieso wel werken.

30" monitor te koop

• Slogra
F.Y.I. De pc werkt inmiddels weer prima dankzij het nieuwe moederbord met de oude Corsair voeding. Phew, altijd fijn als je de oorzaak goedgokt ;).

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee