Toon posts:

Monitor doorloopt kleuren bij boot

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-09 22:29
Beste Tweakers,

Ik heb laatst voor een vriend van mij wat uitzoekwerk w.b.t. notebooks gedaan. En ben tot de conclusie gekomen dat voor zijn budget de HP-DV7-4040ED de beste keuze was.

Ik heb de laptop vervolgens besteld, Windows geïnstalleerd. Virusscanner erop etc. Vriend helemaal blij naar huis met een prachtige laptop.

Echter zodra hij thuis zijn laptop aanzette, kwamen er allemaal kleuren op zijn beeldscherm. (Zie filmpje). Na een reboot kwamen de kleuren gewoon nog een keer en dat ging zo verder. Na een uur 'rusten' , werkte de laptop echter weer goed. Dus in de veronderstelling dat het een eenmalig probleem was, dat maar even gelaten.
Gisteren belde mijn vriend weer, zelfde probleem, zelfde kleuren. Ook nu weer werkt de laptop na een uur gewoon.

Heb de laptop na de incidenten 2 keer zelf bekeken, maar dan gebeurt het niet, en start Windows gewoon netjes op. HP is niet bekend met het probleem.

Ik heb geen zin om 10 werkdagen te wachten op reparatie, dus wil dit graag even zelf uitzoeken voordat ik hem meegeef. Hebben jullie misschien vermoedens?

Video: YouTube: HP DV7-4040ED - Colors

Torrentus

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:39
Torrentus schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:48:
Ik heb geen zin om 10 werkdagen te wachten op reparatie, dus wil dit graag even zelf uitzoeken voordat ik hem meegeef. Hebben jullie misschien vermoedens?
Ja, ik vermoed dat het een hardwareprobleem is waar je zelf weinig aan uit kunt zoeken zonder dat je garantie vervalt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• boombes
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-09 15:34
Hier is geen fix voor helaas dit is een duidelijk hardware probleem. Voordat de bios is geboot deze problemen = garantie

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Gleighton
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
HP heeft een DOA termijn van 14 dagen, dus als je em terug brengt naar de winkel hoeft ie niet gerepareerd te worden, maar krijg je een nieuwe(indien op voorraad)
Wel alles mee nemen, doos, boekjes ed. want dan heb je het meteen compleet.

[Voor 19% gewijzigd door Gleighton op 27-09-2010 12:59]

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als die het na een tijdje afkoelen niet meer doet, is het vaak een hitteprobleem, mogelijk van de videokaart (zeker met jouw symptonen...).

RMA, DOA-gevalletje dus :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Zerosix21
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-08 09:16
Het lijkt wel alsof de laptop in een test modus staat oid, heb het eerder gezien bij een laptop.
toen was het simpel een optie in de bios die uit gezet moest worden.

maar zou er gewoon mee terug gaan zoals al eerder aangegeven is.....

• Torrentus
Zerosix21 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:03:
Het lijkt wel alsof de laptop in een test modus staat oid, heb het eerder gezien bij een laptop.
toen was het simpel een optie in de bios die uit gezet moest worden.

maar zou er gewoon mee terug gaan zoals al eerder aangegeven is.....
Bedankt voor al jullie snelle antwoorden! :)
Ik snap dat ik hem gewoon terug kan sturen naar de winkel. Ben ik ook zeker van plan, als ik het zelf niet meer kan fixen. Ik zat zelf ook te denken aan een soort 'monitor-self-test'. HP-medewerker wist er echter niks van af. Had nog nooit gehoord dat dat een optie van hun notebooks was. Dus dacht ik dat het misschien de kabel van graka naar beeldscherm was die los zat, en dat zodra die los zat, het beeldscherm deze kleuren weergaf. Maar ook dat is niet het geval, want hoe ik de laptop ook vasthoud, hij doet het. op de kop ook nog.

Denk dat hij dan maar onder 't mom van DOA terug naar de winkel gaat :).

Bedankt voor jullie advies iig.! :)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tip: neem het geheel ff duidelijk op met een filmpje en stop die erbij op cd. Zo doen ze veel minder snel moeilijk (pur voor de zekerheid, mochten ze "de situatie niet kunnen recreëren". ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Torrentus
Michael Knight schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:17:
Tip: neem het geheel ff duidelijk op met een filmpje en stop die erbij op cd. Zo doen ze veel minder snel moeilijk (pur voor de zekerheid, mochten ze "de situatie niet kunnen recreëren". ;)
Tsja, ik zit sowieso nog binnen de wettelijke termijn van 7 dagen, die bij modern.nl (waar de laptop vandaan komt) zelfs 14 dagen is. Dus ik ga er van uit dat het geen probleem is. Zélfs zonder opgave van reden.

:)

• Torrentus
Hij is vanmiddag nog op de post gegaan :) Ik laat nog even weten wat mijn bevindingen met modern.nl zijn! :)

• boombes
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-09 15:34
Is er al nieuws ?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee