Ik heb in een testomgeving 6 server staan.
1 MySQL server en 5 webnodes.
Vanaf slechts 1 van de webnodes is de MySQL server lekker snel (altijd dezelfde server).
Vanaf de anderen is het varierend van heel traag tot timeouts.
De configuratie van de servers is identiek, het heeft zelfs al enkele weken goed gedraaid.
Deze omgeving wordt al wel redelijk belast om het testen op grote loads.
De load van de database server is vrij laag, dus dat lijkt me het probleem niet, ook aangezien 1 server wel gewoon snel de data kan inladen.
Het zijn allemaal windows 2008 servers.
Ik maak verbinding vanuit PHP.
Heeft iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken.
[update]
Ik heb zojuist gevonden dat het niet zo zeer de hoeveelheid gegevens is wat vertragend werkt, maar het aantal connecties.
- een pagina met 1 connectie en veel data laadt overal even snel.
- een pagina met veel connecties en weinig data geeft heel veel verschillende resultaten.
1 MySQL server en 5 webnodes.
Vanaf slechts 1 van de webnodes is de MySQL server lekker snel (altijd dezelfde server).
Vanaf de anderen is het varierend van heel traag tot timeouts.
De configuratie van de servers is identiek, het heeft zelfs al enkele weken goed gedraaid.
Deze omgeving wordt al wel redelijk belast om het testen op grote loads.
De load van de database server is vrij laag, dus dat lijkt me het probleem niet, ook aangezien 1 server wel gewoon snel de data kan inladen.
Het zijn allemaal windows 2008 servers.
Ik maak verbinding vanuit PHP.
Heeft iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken.
[update]
Ik heb zojuist gevonden dat het niet zo zeer de hoeveelheid gegevens is wat vertragend werkt, maar het aantal connecties.
- een pagina met 1 connectie en veel data laadt overal even snel.
- een pagina met veel connecties en weinig data geeft heel veel verschillende resultaten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 12:29 ]