Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander633
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-02-2012
Hallo allemaal, ik ben sinds kort op zoek naar een camera. Fotografie is iets wat mij altijd al geïnteresseerd heeft en nu ga ik eindelijk beginnen.

Als eerste heb ik besloten voor een uitgebreide compact-camera te gaan in plaats van een spiegelreflex. Dit omdat ik deze onhandig groot vind en ik hem daardoor waarschijnlijk niet altijd mee neem.

Na wat rondkijken ben ik fan geworden van de Canon Powershot G-serie. Ik ben op flickr.com aan het rondkijken wat voor foto's er gemaakt worden met de verschillende G-serie camera's. Daar lijken met beide camera's (G12 nog niet beschikbaar) prima foto's gemaakt te worden.

De vraag is eigenlijk, zit er veel verschil tussen de G10, G11 en de komende G12? Ik ben niet geïnteresseerd in video dus dat is niet een voordeel voor mij om voor de nieuwere versie te gaan. Het gaat dus puur om de kwaliteit van de foto's en de mogelijkheden. Ik kom hier zelf niet helemaal uit, dus ik hoop dat mensen mij hier wat advies over kunnen geven.

Mocht er een betere soortgelijke camera bestaan zijn tips daarover ook welkom!

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 19:09
De G11 en G12 hebben iets minder pixels 10mp vs 14mp tov de G10. Dit resulteert in betere prestaties bij hoge ISO.

Als video niet belangrijk is, dan blijft van de G12 alleen het extra wieltje aan de voorkant over als pluspunt.

[ Voor 33% gewijzigd door vandijk op 27-09-2010 12:33 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:13
Allereerst: Welkom op GoT. Hier verwachten we dat je eerst je best hebt gedaan om zelf het probleem op te lossen. Zie ook het FG Beleid en de Fotografie technische FAQ en Koopadviezen. Dit is een vraag die prima op te lossen is door een beetje te zoeken. Je heb dpreview al gevonden, op deze site kan je camera's vergelijken en reviews opzoeken. Als je daarna nog vragen hebt kan je die stellen in Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4. Geef daarin wel aan wat je al gevonden hebt en wat je twijfels nog zijn. Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.