• Dannydekr
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-09 23:59
In het bedrijf waar ik nu werk zijn 2 telefoonlijnen beschikbaar. Ik heb het gebeuren nu zo ingesteld dat de telefoons inderdaad bereikbaar zijn op hun eigen nummer en kunnen bellen vanaf hun eigen nummer.

Probleem is echter dat je niet kan bellen naar externe nummers met de ene telefoon wanneer de andere telefoon in gesprek is. Het hele concept van ISDN is wat mij betreft dus niet werkend.

De kosten van die tweede lijn inclusief die Quattrovox liggen best hoog.

Ik heb dus de helpdesk van KPN gebeld, maar zij weten het antwoord niet op mijn vraag en proberen een zeer dure monteur aan te smeren. De medewerker probeerde zelfs in eerste instantie te beweren dat het niet mogelijk is, wat naar mijn mening de grootste onzin is. Ik vermoed dat er een bepaalde code ingevoerd moet worden. Zij weten echter niet welke code dit is, en de handleiding is niet duidelijk.

Ik hoop dus dat er iemand hier is met verstand van ISDN en de KPN Quattrovox 5.

Ik ben geen expert op het gebied van het aansluiten van ISDN, maar ik weet vrijwel zeker dat ik alles goed heb aangesloten/geprogrammeerd voor zover de handleiding mij kan vertellen althans..

(weet niet of dit het goede subforum is, maar een betere kon ik niet vinden?)

edit: hier staat een redelijk overzichtelijke handleiding: http://quattrovoxv.blogspot.com/ --> ik zelf kan echter niet het antwoord vinden op mijn vraag..

[Voor 9% gewijzigd door Dannydekr op 27-09-2010 12:20]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heb je soms ISDN-1?
Standaard ISDN (ISDN-2) heeft 4 nummers en 2 lijnen, ISDN-1 is iets goedkoper en heeft 2 nummers en 1 lijn.

• Dannydekr
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-09 23:59
Zijn 2 verschillende nummers. Weet wel dat er op een gegeven moment van 4 nummers naar 2 nummers is gegaan omdat ze er sowieso in dit kleine bedrijfje niet meer dan 2 gebruiken. Ik begrijp dus dat er dus maar 1 lijn is met verschillende nummers? Dus dat je nooit tegelijkertijd daar van gebruik kan maken?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• asmi
  • Niet online
Inderdaad, met ISDN-1 kan maar een toestel tegelijk bellen. En de aanwijzingen dat het om ISDN-1 gaat zijn vrij sterk. Kijk eens of er iets over op de rekening staat.

• DutchITMaster
  • Laatst online: 12:39

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Het is inderdaad een zeldzaamheid maar ik kom inderdaad wel eens tegen dat er kleine bedrijfjes een ISDN 1 lijn hebben .

Maar als telefoon 1 in gesprek is , en je belt je hoofdnummer gaat telefoon 2 nog over ?

Heb je ingesteld dat je toestellen automatisch een buitenlijn krijgen , Let je wel op dat dit per poort moet .
probeer het anders eens met een voorloop 0

nog een andere vraag. Is de setup op 1 poort van de Qv aangesloten ( gebeurd soms met draadloze handsets die je aanmeld op 1 basis en die dan weer op 1 poort is aangesloten dit is dan 1 toestel )

Ik ben benieuwd

Telefoon en Netwerk Engineer

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:54

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Dannydekr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:54:
Zijn 2 verschillende nummers. Weet wel dat er op een gegeven moment van 4 nummers naar 2 nummers is gegaan omdat ze er sowieso in dit kleine bedrijfje niet meer dan 2 gebruiken. Ik begrijp dus dat er dus maar 1 lijn is met verschillende nummers? Dus dat je nooit tegelijkertijd daar van gebruik kan maken?
Klinkt heel erg als een downgrade naar ISDN1.

ISDN2 = 4 nummers, 2 lijnen
ISDN1 = 2 nummers, 1 lijn.

Je hebt dus meerdere nummers, maar minder lijnen. Als je een faktuur erbij pakt kun je zo zien of het ISDN2 of ISDN1 is, staat erbij + maandbedragen zijn anders.

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:02
Hou inderdaad in de gaten of je niet twee toestellen op dezelfde poort hebt. Maar dan zou je ook het gesprek erdoorheen moeten krijgen als de ander aan het bellen is. En anders inderdaad een ISDN2 nemen, denk ook dat daar het probleem ligt ;)

• DutchITMaster
  • Laatst online: 12:39

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Hugo__Boss schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:22:
Hou inderdaad in de gaten of je niet twee toestellen op dezelfde poort hebt. Maar dan zou je ook het gesprek erdoorheen moeten krijgen als de ander aan het bellen is. En anders inderdaad een ISDN2 nemen, denk ook dat daar het probleem ligt ;)
Ligt een beetje aan het toestel wat je gebruikt

Telefoon en Netwerk Engineer

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee